zoot

Utile in cura de slabire: alimente cu densitate calorica mica

Alimente cu densitate calorica redusa

Daca tii o cura de slabire bazata pe restrictie calorica dar urasti senzatia permanenta de foame, alimentele cu densitate calorica raspund problemei tale. Acestea au un volum mare, dau senzatia de satietate fara sa aduca un aport energetic semnificativ.

Ce face ca un aliment sa contina mai putine calorii decat altul? In primul rand este vorba de continutul de apa. Apa nu are calorii, asa ca alimentele bogate in apa, precum fructele si legumele, au o densitate calorica mica. In al doilea rand este vorba de continutul de fibre. Fibrele nu pot fi digerate in tractul digestiv, aborb apa si se umfla contribuind la instalarea si mentinerea senzatiei de satietate. In al treilea rand este vorba de continutul de grasimi. Chiar si grasimile ‘bune’ contin mai multe calorii decat proteinele si carbohidratii, 9 calorii per gram, in comparatie cu 4 calorii per gram.

Astfel, cercetorii centrului Pritkin Logevity Center recomanda consumul de alimente cu densitate calorica mica sau medie:

  • Fructe
  • Legume
  • Leguminoase
  • Lapte si produse lactate degresate
  • Cereale integrale
  • Albus de ou
  • Fructe de mare si peste
  • Pui si carne slaba

Acum ca ai inteles principiul alimentelor cu densitate calorica redusa, sa-l punem in practica pentru a economisi cateva zeci de calorii:

  • Cand pregatesti salata de ton, inlocuieste lingura de maioneza light (94 calorii) cu 50g de iaurt grecesc 2% grasimi si vei scuti peste 50 de calorii.
  • Sari peste cascaval! Atunci cand iti pregatesti sandvisul pentru micul dejun, alege cereale integrale si renunta la cele doua felii de cascaval (200 calorii) si imbogateste-ti preparatul cu legume sau cateva felii de mar.
  • Cand iei masa in oras, cere salsa in locul dressingului obisnuit. O singura lingura de ulei de masline vine cu un aport de 119 calorii.
  • Adori milkshake-ul? Prepara-l acasa, in blenderul personal, folosind lapte degresat sau vegetal, fructe de padure congelate si o lingura de sirop de agave. Vei scuti peste 200 de calorii.
  • Inlocuieste sucul din comert cu apa aromatizata! Numai daca renunti la o doza de coca-cola scutesti 140 de calorii.
  • Cand simti pofta de ceva dulce, consuma un fruct bogat in carbohidratii precum strugurii sau bananele.
  • Ce faci cand simti nevoia de a rontai ceva? In locul chipsurilor din comert fa-ti o portie de chipsuri din feliide mere la cuptor si scuteste sute de calorii.
  • Un altfel de piure! Din conopida. Nu numai ca reduci aportul caloric al preparatului cand alegi sa inlocuiesti cartofii cu conopida, iti incarci farfuria cu extra nutrienti. Pentru a-i da si mai multa favoare, inlocuieste untul sau laptele integral cu o cantitate mica de de tahini sau iaurt degresat.
  • Investeste intr-un aparat de gatit la aburi! Alege unul compartimentat. Nu numai ca iti vei gati intreaga masa in acelasi timp, vei reusi sa economisesti numeroase calorii cand renunti la prajeli.
  • Nu trebuie sa renunti la consumul de cafea la micul dejun! Renunta la zahar si alege in schimb un lapte vegetal, precum laptele de cocos, pentru un plus de savoare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.