Ulei de cocos pentru slabit

  •  
  •  

Desi dietele rapide te pot scapa cu usurinta de cateva kilograme in plus, vei gasi dificila mentinerea greutatii, ba chiar te poti pricopsi, ulterior, cu cateva kilograme in plus.

Solutia pe termen lung consta in schimbarea stilului alimentar, o schimbare graduala, in pasi mici, pe care-i poti implementa treptat, substituind alimentele care te-au adus la greutatea ta actuala, cu optiuni sanatoase.

Fa azi primul pas si introdu uleiul de cocos in dieta ta!

 

Cum te poate ajuta uleiul de cocos sa slabesti?

Ulei de cocos pentru slabit

Inclus in dieta zilnica, uleiul de cocos te poate ajuta sa slabesti dar si sa-ti mentii greutatea.

  • Se metabolizeaza diferit de alte grasimi

Spre deosebire de celelalte uleiuri vegetale, uleiul de cocos contine lanturi de acizi grasi cu catena medie (MCT). Acestia sunt metabolizati diferit de acizii grasi cu catena lunga, fiind trimisi de la nivelul tractului digestiv direct catre ficat, unde sunt folositi pentru energie imediata sau transformati in corpi cetonici.

Altfel spus, organismul metabolizeaza MCT-urile ca si pe carbohidratii simpli, transformandu-i in energie imediata. Cu toate acestea, MCT-urile n-ar putea fi mai diferite de carbohidrati in termeni de efecte pe care le au asupra nivelului zaharului din sange.

Spre deosebire de carbohidrati, MCT-urile nu produc “spike-uri” de insulina in sange. Mentinand un nivel stabil al zaharului din sange, poti controla poftele alimentare si apetitul in exces.

  • Cresc senzatia de satietate

Inlocuirea grasimilor obisnuite cu catena lunga cu grasimi cu catena medie rezulta in cresterea satietatii si, implicit, in consumul a mai putine alimente (Sursa)

Atunci cand te saturi mai repede, consumi, implicit mai putine calorii iar faptul ca senzatia de satietate persista, te ajuta sa faci fata tentatiilor nesanatoase dintre mesele principale ale zilei.

Mai multe studii arata ca la sfarsitul zilei, cei care consuna MCT sfarsesc prin a consuma mai putine calorii de-a lungul intregii zile (Sursa).

  • Te ajuta sa scapi de grasimea din jurul taliei

Mai multe studii arata ca suplimentarea dietei cu doua linguri de ulei de cocos nu rezulta doar in pierderi semnificative in greutate ci si in reducerea circumferintei talie, atat in cazul femeilor, cat in cazul barbatilor (Sursa, Sursa)

 

Uleiul de cocos: sugestii de consum

Beneficii ulei de cocos

Uleiul de cocos se poate folosi cu succes in prepararea dulciurilor, salatelor, supelor crema sau bauturilor din fructe, sucurilor, smoothie-urilor si shake-urilor. Poti adauga o lingurita de ulei de cocos chiar si intr-un iaurt grecesc.

Amestecat bine, poate constitui o gustare excelenta intre mese. Se poate amesteca cu fulgii de ovaz sau se poate consuma ca atare, cu lingurita.

Fie ca este folosit intr-o supa crema sau in smoothie-uri, uleiul de cocos aduce un aport gustativ excelent, de fiecare data. Briosele, checul sau biscutii din faina de migdale capata o aroma delicioasa cand, in locul untului sau uleiului vegetal, se foloseste ulei de cocos.

Daca esti interesata de ulei de cocos pentru slabit, consuma-l moderat, intr-o cantitate de pana la trei lingurite pe zi. Este foarte important ca, pe langa aportul de ulei de cocos, sa pastrezi o dieta echilibrata din punct de vedere caloric, consumand alimente sanatoase, cat mai putin procesate si sa te asiguri ca faci suficienta miscare.

 

Incearca si: ULEIUL MCT (trigliceride cu lant mediu)

Ulei mct triglicideride cu lant mediuDaca acizii grasi cu catena medie se regasesc in proportie de 62-65% in uleiul de cocos, ei se regasesc in proportie de 100% in uleiul MCT.

Uleiul MCT este un ulei format doar din acizi grasi cu catena medie. Cat de grozav este asta? Sa ne aducem aminte.

Pentru metabolizarea trigliceridelor cu lant mediu nu sunt necesare enzime biliare sau pancreatice. Fiind metabolizat rapid, la fel ca si carbohidratii, furnizeaza energie imediata si este foarte popular in dieta low carb si benefic celor care-si limiteaza consumul de carbohidrati si, implicit, sursa de energie imediata.

Creierul nostru este format in mare parte din acizi grasi pe care trebuie sa ii consumi in mod regulat pentru a avea o stare de bine, pentru a gandi clar si a functiona la capacitate maxima. Uleiul MCT furnizeaza energie creierului si ajuta la o mai buna absorbtie a vitaminelor si mineralelor.

Corpul trebuie sa primeasca un aport suficient de grasimi sanatoase pentru a putea utiliza micronutrienti precum beta-carotenul, vitamina E, calciul, magneziul, fosforul si luteina. Iar cand micronutrientii sunt absorbiti corespunzator, implicit te simti mai energica si mai pozitiva.

Studiile arata ca trigliceridele cu lant mediu suprima depunerile de grasime printr-o crestere a efectului termogenic si oxidarea grasimilor, atat la animale cat si la oameni. Se crede ca acestea ajuta organismul sa produca cetone cu beneficii similare dietei ketogenice, fara a fi nevoie de reducerea drastica a aportului de carbohidrati.

Asta inseamna ca-l poti consuma fara restrictii? Categoric, nu!

Uleiul MCT este considerat supliment alimentar si se recomanda a fi consumat in doze de 1 pana la 3 linguri pe zi. Se poate consuma in smoothieuri, se poate turna peste salate si se poate folosi in dressinguri. Nu folosi ulei MCT in prajeli pentru ca nu are un punct de fumigare ridicat.

Ce trebuie sa stii cand cumperi un ulei MCT

Exista 4 tipuri de uleiuri MCT gasite in uleiul de cocos: C6, C8, C10 si C12, fiecare numar reprezentand lungimea lanturilor de carbon. Cea mai comuna si cea mai ieftina sursa de ulei MCT este C12 – acidul lauric, un pseudo-MCT.

Acesta se comporta si este metabolizat ca o triglicerida cu catena lunga cand este ingerat. Fiind procesat de ficat, nu se transforma la fel de repede in energie si nu are acelasi efect termogenic, afirma Dr. Melinda Culver.

Cum acidul caproic (C6) nu se gaseste intr-o cantitate semnificativa in uleiul de cocos, are gust rau si poate duce la tulburari gastrointestinale, ne raman:

  • acidul caprilic (C8) – are proprietati antibacteriene si ajuta la mentinerea unui intestin sanatos. Se metabolizeaza cel mai repede, motiv pentru care suprima senzatia de foame. Se gaseste in proportie de 6% in uleiul de cocos.
  • acidul capric (C10) – se metabolizeaza mai greu in energie decat C8 dar mai repede decat trigliceridele cu lant lung. Se gaseste in proportie de 9% in uleiul de cocos.

  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro