zoot

Tu mananci constient?

A manca constient

Tehnica mindfulness in relatie cu mancarea este mai importanta ca oricand.

Traim intr-o lume plina de elemente care ne distrag atentia si ne supra-stimuleaza. Asta afecteaza fiecare aspect al vietii noastre, inclusiv relatia noastra cu mancarea. Ne putem da seama de existenta unei probleme reale luand in calcul epidemia de tulburari alimentare si obezitate.

A manca in mod constient implica atentie la experiente, atat interne cat si externe. Este o stare de vigilenta, fara a judeca sau critica.

Ti-e foame cu adevarat?

Inainte de a te aseza la masa, intreaba-te daca ti-e cu adevarat foame. Fa inventarul a ceea ce ai consumat de-a lungul zilei. Bea un pahar de apa. De multe ori confundam senzatia de sete cu cea de foame sau mancam pentru ca suntem obositi, plictisiti sau distrasi.

Vei vrea sa mananci cand ti-e foame, fara a astepta si amana masa pana devii lihnit. Poti lua gustari sanatoase periodic intre mesele principale si-ti poti invata organismul sa fie hranit la ore fixe.

Elimina elemente care-ti distrag atentia

Este uimitor cati dintre noi mananca in fata televizorului, la calculator, vorbind la telefon sau angajandu-se in diferite alte activitati. Iti suna familiar? Te numeri printre milioanele de oameni care nu acorda suficienta importanta actului de a manca in sine.

Creeaza un spatiu sacru de a lua masa

Elibereaza masa din bucatarie de toate lucrurile nefolositoare. Aranjeaza masa cum stii tu mai placut astfel incat sa ai senzatia ca te ‘invita’ la masa. Poti aprinde cateva lumanari sau aseaza o vaza cu flori in mijlocul mesei pentru a-i da un aer mai estetic.

Pregateste-te pentru masa

Nu te repezi la mancarea din farfurie, oricat de apasatoare ar fi senzatia de foame. Aseaza-te pe scaun si respira de cateva ori adanc. Este recomandat sa mananci relaxata si incet pentru a usura digestia. Poti spune o rugaciune sau iti poti exprima recunostinta pentru toate lucrurile minunate care s-au petrecut peste zi.

Liniste

Incearca sa mananci in liniste. Daca iei masa in familie, fa un obicei din a petrece primele cinci minute in liniste. Vei aprecia mai bine mancarea in tacere, fara zgomot extern.

Mananca incet

Fa o pauza de cateva minute in timpul mesei. Respira si relaxeaza-te. Practica mestecatul. Incearca sa mesteci de 20-30 de ori fiecare imbucatura inainte de a o inghiti. Ia imbucaturi mai mici. Asta cu siguranta te va incetini. Lasa tacamurile pe masa intre imbucaturi sau foloseste betisoare chinezesti cand este posibil.

Foloseste-ti toate simturile cand mananci

Gandeste-te la felul in care-ti hraneste corpul dar si sufletul. Fii atenta la textura, gust, miros dar si aspect.

Calitate, nu cantitate

Este recomandat sa investesti in alimente de calitate, de preferabil organice si sa reduci bugetul alocat junk food-ului care incurajeaza tulburarile alimentare si obezitatea.

Creeaza varietate in farfurie

Experimenteaza cu diferite bucatarii si mancaruri traditionale specifice diferitelor culturi. Gateste un nou fel de mancare saptamanal si bucura-te de momentele petrecute in bucatarie, gatind. Gatitul poate fi o experienta placuta si relaxanta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.