zoot

Trebuie sa bem 8 pahare de apa pe zi?

Este posibil sa fi auzit de regula 8 × 8. Acesta afirma ca ar trebui sa bem opt pahare de 8 uncii (240ml) de apa pe zi, in total aproximativ 2 litri. Aceasta afirmatie a devenit oarecum o idee acceptata si este foarte usor de memorat. Dar exista oare adevar in acest sfat sau este doar un mit?

Trebuie sa bem 8 pahare de apa pe zi

Originea teoriei cu 8 pahare

Teoria celor 8 pahare isi poate avea originea in 1945, atunci cand o organizatie de cercetare a lansat un raport care atesta ca o persoana de constitutie corporala medie are nevoie sa consume 1 ml de apa la o calorie din alimentele pe care le consuma. Pentru un consum de 2.000 de calorii pe zi, ar fi nevoie de 2.000 ml sau opt pahare a cate 250ml fiecare. Dar s-a demonstrat, de asemenea, ca o mare parte din aceasta apa ar putea fi obtinuta din alimentele ingerate.

O alta origine probabila a regulii 8 × 8 este opera unui nutritionist pe nume Dr. Frederick Stare. El a fost coautorul unei carti publicate in 1974, care a recomandat consumul de sase pana la opt pahare de apa pe zi.

Ce spun studiile despre regula 8 × 8

Un articol publicat in 2002 a analizat dovezile stiintifice din spatele regulii 8 × 8. Consiliul a revizuit, zeci de studii si articole si nu a constatat absolut nici o dovada stiintifica care sugereaza ca trebuie sa bem opt pahare de apa pe zi, pentru un aport adecvat.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca aceasta constatare este cu referire la adultii sanatosi, chiar daca cea mai mare parte a adultilor duc un mod de viata sedentar si traiesc intr-un climat poluat. In timp ce exista cu siguranta circumstante in care apa este necesara pentru crestere, barbatii si femeile sanatoase, in general, nu trebuie sa fie consumatori de cantitati prea mari de apa.

Pe de alta parte, consumul insuficient de apa poate provoca deshidratare usoara, definita ca pierderea de 1-2% din greutatea corporala pe seama pierderii de lichid. In aceasta stare, este posibil sa apara oboseala, dureri de cap si starea de spirit afectata. Dar, pentru a evita deshidratarea usoara, nu este nevoie sa urmam cu strictete regula 8 × 8. Din fericire, avem un instinct incorporat, numit sete.

Beneficiile consumului suficient de apa

Consumul suficient de apa poate oferi urmatoarele beneficii pentru sanatate:

  • Pierderea ingreutate: Consumul suficient de apa contribuie la arderea mai multor calorii, reducerea poftei de mancare daca este consumat inainte de masa si reducerea riscului de castig pe termen lung in
  • Asigura o mai buna performanta fizica:deshidratarea modesta poate afecta performantele fizice. Pierderea doar a 2% din continutul de apa al corpului in timpul exercitiilor poate creste oboseala si reduce motivatia.
  • Severitate redusa a durerilor de cap:Pentru cei predispusi la dureri de cap, apa potabila suplimentara poate reduce intensitatea si durata episoadelor. La persoanele deshidratate, apa poate ajuta la ameliorarea simptomelor de dureri de
  • Inlaturarea constipatieisi prevenirea ei: In cazul persoanelor care sunt deshidratate,aportul suficient de apa potabila poate ajuta la prevenirea si ameliorarea constipatie
  • Scaderea riscului de formare a pietrelor larinichi: Desi este nevoie de mai multe cercetari, exista unele dovezi ca cresterea consumului de apa poate ajuta la prevenirea recurentei la persoanele cu o tendinta de a forma calculi renali.

Cat de multa apa ar trebui sa bem in fiecare zi?

Nu exista un raspuns sigur la aceasta intrebare. Un aport adecvat de apa in SUA este considerat a fi de 2,7 litri pe zi pentru femei si 3,7 litri pe zi pentru barbati. Retineti ca aceasta este cantitatea totala de apa provenita din toate sursele, nu doar apa pura.

In timp ce acest lucru poate fi folosit cu siguranta ca un ghid, exista o serie de factori, atat in ​​interiorul corpului cat si in mediul dvs., care influenteaza nevoia de apa. Dimensiunea si compozitia corpului, nivelul de activitate variaza foarte mult de la o persoana la alta. Daca sunteti o persoana atletica, locuiti intr-o zona cu clima calda sau sunteti o mama care alapteaza, atunci necesarul de apa creste usor.

Luand in considerare acesti factori, este clar ca nevoile de apa sunt extrem de individuale. A bea opt ​​pahare de apa pe zi poate fi mai mult decat suficient pentru unii oameni, dar poate fi prea putin pentru altii.

Concluzie:

Bea apa atunci cand iti este sete. Opreste-te atunci cand nu-ti mai este sete. Asigura-te ca pierderile de lichid le suplinesti imediat, iar in perioada calda si in timpul exercitiilor fizice maresti cantitatea.

Cu toate acestea, tine cont de faptul ca acest lucru nu se aplica pentru toata lumea. Unii oameni in varsta, de exemplu, ar trebui sa-si reaminteasca in mod constient ca trebuie sa bea apa, chiar daca nu le este sete.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.