•  
  •  

Este posibil sa fi auzit de regula 8 × 8. Acesta afirma ca ar trebui sa bem opt pahare de 8 uncii (240ml) de apa pe zi, in total aproximativ 2 litri. Aceasta afirmatie a devenit oarecum o idee acceptata si este foarte usor de memorat. Dar exista oare adevar in acest sfat sau este doar un mit?

Teoria celor 8 pahare de apa pe zi

Trebuie sa bem 8 pahare de apa pe zi

Teoria celor 8 pahare isi poate avea originea in 1945, atunci cand o organizatie de cercetare a lansat un raport care atesta ca o persoana de constitutie corporala medie are nevoie sa consume 1 ml de apa la o calorie din alimentele pe care le consuma.

Pentru un consum de 2.000 de calorii pe zi, ar fi nevoie de 2.000 ml sau opt pahare a cate 250ml fiecare. Dar s-a demonstrat, de asemenea, ca o mare parte din aceasta apa ar putea fi obtinuta din alimentele ingerate.

O alta origine probabila a regulii 8 × 8 este opera unui nutritionist pe nume Dr. Frederick Stare. El a fost coautorul unei carti publicate in 1974, care a recomandat consumul de sase pana la opt pahare de apa pe zi.

Un articol publicat in 2002 a analizat dovezile stiintifice din spatele regulii 8 × 8. Consiliul a revizuit, zeci de studii si articole si nu a constatat absolut nici o dovada stiintifica care sugereaza ca trebuie sa bem opt pahare de apa pe zi, pentru un aport adecvat.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca aceasta constatare este cu referire la adultii sanatosi, chiar daca cea mai mare parte a adultilor duc un mod de viata sedentar si traiesc intr-un climat poluat. In timp ce exista cu siguranta circumstante in care apa este necesara pentru crestere, barbatii si femeile sanatoase, in general, nu trebuie sa fie consumatori de cantitati prea mari de apa.

Pe de alta parte, consumul insuficient de apa poate provoca deshidratare usoara, definita ca pierderea de 1-2% din greutatea corporala pe seama pierderii de lichid. In aceasta stare, este posibil sa apara oboseala, dureri de cap si starea de spirit afectata.

Dar, pentru a evita deshidratarea usoara, nu este nevoie sa urmam cu strictete regula 8 × 8. Din fericire, avem un instinct incorporat, numit sete.

 

Cata apa trebuie sa bem?

Simptome deshidratare

Nu exista un raspuns sigur la aceasta intrebare. Un aport adecvat de apa in SUA este considerat a fi de 2,7 litri pe zi pentru femei si 3,7 litri pe zi pentru barbati. Retineti ca aceasta este cantitatea totala de apa provenita din toate sursele, nu doar apa pura.

In timp ce acest lucru poate fi folosit cu siguranta ca un ghid, exista o serie de factori, atat in interiorul corpului cat si in mediul dvs., care influenteaza nevoia de apa.

Dimensiunea si compozitia corpului, nivelul de activitate variaza foarte mult de la o persoana la alta. Daca sunteti o persoana atletica, locuiti intr-o zona cu clima calda sau sunteti o mama care alapteaza, atunci necesarul de apa creste usor.

Luand in considerare acesti factori, este clar ca nevoile de apa sunt extrem de individuale. A bea opt pahare de apa pe zi poate fi mai mult decat suficient pentru unii oameni, dar poate fi prea putin pentru altii.

Te-ar putea interesa si:

 

Semne ca suntem deshidratate

Apa abdomen plat

Corpul pierde apa in mod constant, cea mai mare parte prin transpiratie, urina si scaune. O cantitate adecvata de apa trebuie sa fie consumata permanent pentru a compensa aceasta pierdere.

Deshidratarea apare atunci cand mai multa apa paraseste corpul decat vine. Ea poate fi cauzata fie de o lipsa a aportului de lichide, fie de pierderea excesiva a lichidelor.

Iata unele dintre cele mai comune cauze ale deshidratarii:

  • Exercitarea fizica puternica;
  • Expunerea la caldura;
  • Voma si diaree;
  • Greata;
  • Arsuri sau infectii ale pielii;
  • Diabetul

Simptome ale deshidratarii

Invata sa identifici din timp primele simptome ale deshidratarii:

  • Setea

Setea este pofta de lichide, adesea primul indicator al organismului care are nevoie de mai multa apa. Interesant, corpul tau este echipat cu un sistem complex pentru reglarea echilibrului hidric. Chiar si o mica schimbare in balanta de fluide poate declansa o senzatie de sete.

Pentru majoritatea oamenilor, a bea atunci cand le este sete reprezinta o metoda eficienta de a ramane hidratati. Cu toate acestea, exista unele situatii in care setea s-ar putea sa nu fie un indicator fiabil al starii de hidratare.

De exemplu, persoanele in varsta ar putea avea nevoie de mai multa apa pentru a gestiona in mod constient aportul de lichide, pentru ca sentimentul de sete tinde sa scada odata cu inaintarea in varsta.

  • Modificarea culorii sau mirosului urinei

Urina va poate spune multe despre starea de hidratare, deoarece aceasta reprezinta cea mai mare cantitate de fluid care paraseste corpul. Astfel, controlul cantitatii si compozitiei urinei este o modalitate prin care organismul este capabil sa mentina echilibrul hidric adecvat.

Daca sunteti bine hidratat, urina ar trebui sa aiba o culoare clara, galben deschis si sa fie aproape inodora.Pe de alta parte, urina tulbure, de culoare galben inchis este un semn de deshidratare.

O culoare galben ca mierea poate indica deshidratare usoara, in timp ce o culoare profunda, galben-chihlimbar, cu miros puternic poate semnala deshidratare severa.

  • Oboseala sau somnolenta

Oboseala sau somnolenta pot avea cauze diferite, dar deshidratarea poate fi una dintre ele. Multe studii au aratat ca deshidratarea cauzeaza oboseala si scade rezistenta in timpul exercitiilor fizice. Din acest motiv, a bea o cantitate adecvata de apa este deosebit de important in timpul exercitiului fizic.

Studiile au aratat ca pierderea de lichide in valoare de 1-3% din greutatea corporala, care este considerata deshidratare usoara si poate provoca sentimente de oboseala si somnolenta in timpul activitatilor zilnice normale.

Intr-un alt studiu cu femei tinere si sanatoase, restrictia de apa, timp de 24 de ore a cauzat somnolenta, confuzie, oboseala si scaderea atentiei.

Deshidratarea poate declansa dureri de cap sau migrene la unele persoane. Un studiu a constatat ca o pierdere de fluide de 1,4% din greutatea corporala a cauzat dureri de cap si toane la femeile sanatoase. Un alt studiu a constatat rezultate similare la barbati.

Restrictia de apa timp de 37 de ore, ceea ce a dus la o pierdere de fluide de 2,7%, a condus la dureri de cap si dificultati de concentrare.

Din fericire, exista dovezi care arata ca durerile de cap cauzate de deshidratare pot fi ameliorate prin consumul de apa.

  • Modificari in elasticitatea pielii

Pentru a testa elasticitatea pielii, prindeti pielea intre degetul mare si aratator. Daca sunteti bine hidratat, pielea ar trebui sa riposteze imediat dupa ce a fost eliberata.

In cazul in care este nevoie de o jumatate de secunda sau mai mult pentru ca pielea sa revina la forma sa initiala, inseamna ca ai putea fi deshidratat.

  • Crampele musculare

Atunci cand lichidul din interiorul corpului si sodiul devin epuizate, muschii uneori involuntar se contracta. Aceste contractii sunt cunoscute ca fiind crampe musculare.

Din acest motiv, hidratarea adecvata este deosebit de importanta in timpul efortului fizic intens sau efortului la temperaturi ridicate.

  • Scaderea tensiunii arteriale

Deshidratarea scade volumul de sange, ceea ce duce la scaderea presiunii pe peretii arterelor, sau cu alte cuvinte scade tensiunea arteriala.

  • Puls marit sau prezenta palpitatiilor cardiace

In incercarea inimii de a compensa lipsa de lichide din organism se mareste frecventa contractiilor cardiace si au loc palpitatii.

  • Irascibilitate sau confuzie

Studiile au aratat ca, deshidratarea usoara poate provoca irascibilitate si scaderea functiei cerebrale, iar deshidratarea severa poate provoca confuzie si incoerenta.

  • Complicatii grave si insuficienta de organ

Fiecare organ din corpul uman necesita lichid pentru a functiona corect. Daca deshidratarea devine critica, organele vor incepe sa nu mai functioneze.

 

De ce este bine sa bem apa

Cata apa trebuie sa bem zilnic

Consumul suficient de apa poate oferi urmatoarele beneficii pentru sanatate:

  • Pierderea ingreutate: Consumul suficient de apa contribuie la arderea mai multor calorii, reducerea poftei de mancare daca este consumat inainte de masa si reducerea riscului de castig pe termen lung in
  • Asigura o mai buna performanta fizica:deshidratarea modesta poate afecta performantele fizice. Pierderea doar a 2% din continutul de apa al corpului in timpul exercitiilor poate creste oboseala si reduce motivatia.
  • Severitate redusa a durerilor de cap:Pentru cei predispusi la dureri de cap, apa potabila suplimentara poate reduce intensitatea si durata episoadelor. La persoanele deshidratate, apa poate ajuta la ameliorarea simptomelor de dureri de
  • Inlaturarea constipatieisi prevenirea ei: In cazul persoanelor care sunt deshidratate,aportul suficient de apa potabila poate ajuta la prevenirea si ameliorarea constipatie
  • Scaderea riscului de formare a pietrelor larinichi: Desi este nevoie de mai multe cercetari, exista unele dovezi ca cresterea consumului de apa poate ajuta la prevenirea recurentei la persoanele cu o tendinta de a forma calculi renali.

 

Cum sa crestem aportul de apa

Apa aromatizata cu lamaie

Daca nu-ti place sa bei apa, aceste trucuri te pot ajuta sa-ti mentii corpul hidratat, in pofida predispozitiilor si preferintelor de moment:

AROMATIZEAZA.

Insipida? Deloc! Cel putin nu atunci cand alegi sa-ti aromatizezi apa plata pe care o bei in mod obisnuit. Poti folosi fructe de padure, cateva felii subtire de lime / lamaie, citrice sau chiar castraveti.

Adauga apa intr-o carafa, fructele, cateva frunze de menta, optional cuburi de gheata si o lingurita de sirop de artar pentru a-i conferi banalei ape o aroma si un gust extraordinar.

AI SI ALTE OPTIUNI

ALIMENTE LICHIDE. Sunt cele care au in componenta un continut ridicat de apa. Laptele de soia / cocos / orez sunt optiuni excelente, la fel ca fresh-uri obtinute acasa din fructe proaspete sau smoothie-urile.

SUPA. Fa-ti un obicei din a servi la masa de sapa o farfuri de ciorba sau supa. Pe langa continutul de apa, vine cu un plus de nutrienti necesari corpului tau.

FRUCTE SI LEGUME. De sezon, citrice sau fructe low-carb, precum cele de padure, consumate ca atare, aduc si ele un aport de apa organismului in tau, impreuna cu vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru o buna functionare.

ALEGE MANCAREA PICANTA. Bineinteles, daca organismul ti-o tolereaza. Adauga un varf de cutit de curry in tocanita preferata si vei simti nevoia sa te intinzi mai des dupa paharul cu apa.

BEA APA INAINTE DE MASA. Starter? Aperitiv? Poate un pahar cu apa si cateva kilograme in minus. Un studiu pulicat in revista Obesity arata ca apa, consumata inainte de masa, regleaza apetitul si ajuta la slabit.

DISCIPLINEAZA-TE. Si ce daca nu-ti place apa? Eat that frog sau incepe cu ceea ce nu-ti place, spunea Brian Tracy. Foloseste o aplicatie precum Bea apa – Water Drink Reminder care-ti aminteste de nevoile corpului tau si-ti permite sa monitorizezi cu atentie consumul de apa.

 

Concluzie:

Bea apa atunci cand iti este sete. Opreste-te atunci cand nu-ti mai este sete. Asigura-te ca pierderile de lichid le suplinesti imediat, iar in perioada calda si in timpul exercitiilor fizice maresti cantitatea.

Cu toate acestea, tine cont de faptul ca acest lucru nu se aplica pentru toata lumea. Unii oameni in varsta, de exemplu, ar trebui sa-si reaminteasca in mod constient ca trebuie sa bea apa, chiar daca nu le este sete.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro