zoot

Totul despre painea proteica

Paine proteica

Cand spun ‘proteine’, cei mai mult oamenii se gandesc la carne, oua, lactate si leguminoase. Putini stiu ca-si pot lua proteinele necesare din paine. Nu orice fel de paine, ci painea bogata in proteine sau painea proteica. Vei gasi numeroase marci pe piata asa ca nu-ti va fi foarte greu sa alegi. Pentru a te bucura de toate beneficiile acesteia, asigura-te ca:

  • Este bogata in proteine
  • Este saraca in carbohidrati
  • Este bogata in fibre

Retine!

Brandurile folosesc diferite tipuri de surse de proteine. Unele pot include pudre proteice, precum pudra de zer, izolatul de mazare sau proteina din soia. Altele pot include proteina de grau sau proteine din nuci si seminte sau leguminoase. Din acest motiv este esential sa citesti eticheta produsului inainte de cumparare. Poti fi alergica la unul sau mai multe dintre ingrediente.

O paine proteica nu inseamna intotdeauna o paine saraca in carbohidrati. Continutul de carbohidrati depinde si de celelalte ingrediente. Desi o paine poate fi bogata in carbohidrati, datorita fibrelor alimentare, continutul de zaharuri este redus.

De ce sa consumi paine proteica?

Te simti mai satula si ai un apetit mai redus

Proteinele te pot ajuta in lupta ta cu kilogramele in plus caci cresc si mentin satietatea mult mai bine decat o fac carbohidratii, conform unui studiu publicat in revista de specialitate Obesity. Studiul a fost efectuat pe 27 de subiecti obezi pusi sa urmeze o dieta restrictionata calorica pe durata a 12 saptamani. O parte din acestia au urmat o dieta hiper proteica altii au mers pe o dieta cu continut normal de proteine. Desi au consumat acelasi numar de calorii, subiectii din primul grup s-au bucurat de o satietate crescuta (1).

Slabesti mai repede si-ti mentii greutatea

Ozitatea reprezinta o problema majora pentru sanatatea publica. Restrictia calorica asociatacu un aport de proteine ridicat poate reprezenta o strategie eficienta si practica pentru a pierde in greutate. De ce slabesti mai repede cand cresti aportul de proteine?

  • Proteinele cresc senzatia de satetate, intr-o masura mai mare decat o fac carbohidratii si grasimile.
  • Proteinele cresc termogeneza care influenteaza, de asemenea, senzatia ede satietate si sporeste consumul de energie.
  • Proteinele ajuta la acumularea si mentinerea masei musculare, imbunatatind profilul metabolic (2)

Te bucuri de un tranzit intestinal sanatos

Painea proteica este si bogata in fibre alimentare, esentiale pentru un tranzit intestinal sanatos. Fibrele insolubile, de tipul celor pe care le gasesti in paine, reusesc sa previna constipatia si probleme asociate cu aceasta.

Top marci pe care le gasesti online si in magazine

  • PRO FUSION – Paine proteica din faina de secara, proteina din grau si seminte de in

Surse:

  • J. Leidy si altii (2011) The effects of consuming frequent, higher protein meals on appetite and satiety during weight loss in overweight/obese men. Obesity
  • Paddon-Jones si altii (2008) Protein, weight manageent and satiety. American Journal of Clinical Nutrition.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.