zoot

Tot ce-ar trebui sa stii despre proteine

Totul despre proteine

Proteinele sunt lanturi de aminoacizi cu rol esential in constituirea de structuri de sustinere si diverse mecanisme fiziologice. Nicio functie a organismului nu poate exista fara proteine, incurajeaza cresterea musculara si imbunatatesc performanta sportiva. Trebuie sa consumi proteine in fiecare zi. Un aport insuficient de proteine afecteaza compozitia corpului si starea generala de sanatate.

De unde iti iei proteinele?  Exista surse animale si vegetale de proteine. Pe langa carne, peste, oua, lapte si lactate, iti poti lua necesarul din proteine din leguminoase, cereale si pseudo-cereale, precum quinoa, tofu, nuci si seminte.

Nu toate proteinele de origine animale sunt proteine complete! Proteinele complete contin toti cei noua amino-acizi esentiali pe care corpul nu-i poate sintetiza. Printre cele mai populare surse de proteine complete de origina vegetala, se numara: soia, hrisca, chia, canepa, quinoa si spirulina.

De cate proteine am nevoie? Necesarul zilnic de proteine tine de activitatea fizica si obiectivele tale in materie de fitness / pierdere in greutate.

Recomandarea generala este de 0.8g de proteine / kg conf. Harvard Medical School dar exista circumstante care pot creste nivelul de proteine. De exemplu, sportivii au nevoie de un plus de proteine (1/2-1.4g de proteine /kg), dar si persoanele in varsta pentru a preveni osteoporoza si reducerea masei musculare.

*** Consuma pudra proteica dupa antrenament!

Ca muschii sa se recupereze mai repede dupa un antrenament, consuma un smoothie hiper-proteic la cel mult o ora dupa ultimul set.

Proteinele si pierderea in greutate. Foarte multe dintre dietele ‘stil de viata’ incurajeaza un regim hiperproteic. Proteinele au o valoare energetica de aprox. 4 calorii /g si pastreaza senzatia de satietate pentru mai mult timp, motiv pentru care te pot ajuta in efortul tau de a slabi.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.