TOP alimente sanatoase

  •  
  •  

Gustul ne influenteaza de multe ori alegerile alimentare. Crezi ca nu poti manca sanatos si delicios? Mai gandeste-te o data.

Iti propunem cateva alimente sanatoase, cu un gust deosebit, accesibile ca pret si usor de integrat in alimentatia zilnica:

 

Alimente sanatoase

Avocado

Alimente sanatoase avocado

Un avocado obisnuit (200g) iti asigura peste jumatate din necesarul zilnic de fibre, cantitati importate de vitamine: vitamina A (6%), vitamina C (33%), vitamia E (21%), vitamina K (53%), tiamina (9%), ribflavina (15%), niacina (17%), vitamina B6 (26%), folati (41%) si acid pantotenic (28%) si cantitati insemnate de minerale: magneziu (15%), potasiu (28%) si cupur (19%).

Cu a sa textura untoasa se poate servi ca atare, intins peste o tartina sau taiat cubulete in salate.

Ciocolata neagra

Alimente bogate in calciu ciocolata neagraOrice iubitor de dulce iti va spune ca poate renunta la orice, mai putin la ciocolata. Nici nu trebuie sa renunti la aceasta gustare ci doar sa te indrepti catre ciocolata cu un continut cat mai mare de cacao (peste 75%), cunoscuta sub denumirea de cicolata neagra.

Un continut mai mare de cacao inseamna mai putin zahar si un continut mai bogat de antioxidanti. 100g de ciocolata neagra iti asigura 44% din necesarul zilnic de fibre, 67% din necesarul zilnic de fier, 58% din necesarul zilnic de magneziu, 31% din necesarul zilnic de fosfor, 22 % din necesarul zilnic de zinc, 98% din necesarul zilnic de mangan si 89% din necesarul zilnic de cupru.

Uimitor, nu?

Fucsia.ro recomanda:

Ciocolata neagra heidi

Ciocolata neagra 85% cacao HEIDI – Cu cel mai bun raport calitate-pret dintre toate ciocolatele negre pe care le-am testat, este 100% vegana (nu contine lapte) si are un continut scazut de zahar, ideala in dietele low-carb.

Kefir

Starea ta de bine incepe cu sanatatea florei intestinale iar alimentele fermentate, bogate in bacterii probiotice – bacterii bune sunt esentiale pentru echilibrul florei intestinale. Desi are un gust intepator si o textura nu tocmai atragatoare, kefirul face minuni pentru imunitatea ta.

Ultimele studii arata ca bacteriile din kefir sunt mult mai rezistente la acidul din stomaca decat cele mai multe probiotice, ceea ce inseamna ca o cantitate mai mare din aceste bacterii bune ajung in intestin.

Fucsia.ro recomanda:

Kefir bio

Kefir BIO cu 4% grasime de la Olympus – Este pregatit din ingrediente care provin din agricultura ecologica, are un profil nutritional echilibrat (3.4g de proteine, 3g de lipide si 3.5g de glucide la 100g) si este disponbil atat online, cat si in supermarketuri si hipermarketuri.

Ouale

Alimente sanatoase oua organice

Un aliment accesibil si delicios, il vei gasi deosebit de versatil. Ouale sunt un aliment de care prea multi oameni se feresc pe baza unor premise gresite. Si asta in conditiile in care studiile recente arata inexitenta unei corelatii intre consumul de oua si bolile de inima in cazul oamenilor sanatosi (Vezi sursa).

Bogat in fier, oul este inamicul caderii parului. Mai mult, datorita continutului ridicat de sulf, catifeleaza si confera o textura moale parului.

Fiert, posat, in salate sau diferite soufle-uri, un ou mare (50g) iti aduce 6g de proteine, 5g de grasimi si micronutrienti esentiali. Oul consumat la micul dejun a fost asociat cu mentinerea unei greutati optime.

Fucsia.ro recomanda:

Oua BIO Delhaize – Cand alegi oua, orienteaza-te intotdeauna catre cele organice. Le identifici dupa codul stantat pe ou si cutie. Acesta trebuie sa inceapa cu cifra “0”.

Baby spanac

Spanac

Fiind o excelenta sursa de proteine cu aproximativ 3.5g de proteine la 100g, spanacul este un aliment hipoglucidic si practic lipsit de grasimi.

Avand aceasta combinatie de macronutrienti, spanacul face casa buna cu orice dieta, fie ca este vorba de o dieta hipoglucidica, una slaba in grasimi sau chiar o dieta hipocalorica pentru ca spanacul are doar 25 de calorii la 100g de produs.

Consuma spanac cat mai des, fie ca masa principala, fie ca si garnitura pentru friptura. Avand un continut semnificativ de carotenoide si zeaxatina, spanacul albeste sclera, limpezind ochii.

Fucsia.ro recomanda:

Alege spanacul intotdeauna in varianta organica. Spanacul se numara pe lista “Dirty Dozen” – lista cu alimente bogate in pesticide, publicata anual de catre organizatia non-profit EWG.

Somonul salbatic afumat

Alimente sanatoase somon salbatic

O sursa veritabila de acizi grasi omega 3, proteine, minerale si vitamine, somonul salbatic afumat isi merita statutul de super aliment. 100g de somon afumat iti aduce 22g de proteine, 80% din necesarul zilnic de omega 3, 40% din necesarul zilnic de niacina, 130% din necesarul zilnic de vitamina B12, 24% din necesarul de fosfor si 43% din necesarul de seleniu.

Sa nu uitam si de faptul ca somonul are un gust minunat, este destul de simplu de pregatit si te face sa te simti satul cu calorii relativ putine.

Cunoscut pentru proprietatile antiinflamatoare, somonul este ideal in curele de slabire si depresie. Bogat in triptofan, un aminoacid esential care stimuleaza productia de serotonina – hormonul fericirii.

Este o idee buna sa mananci peste gras cel putin o data sau de doua ori pe saptamana, pentru a obtine necesarul de acizi Omega-3, de care corpul si creierul au nevoie.

Fucsia.ro recomanda:

Daca se poate, alegeti somonul salbatic in locul celui de crescatorie. Este mai nutritiv si e mai putin probabil sa contina compusi nocivi.

Fructe de padure

Fructe de padure

Alimente hipoglucidice, fructele de padure sunt varianta ideala pentru o gustare chiar si atunci cand tii cura sau cand iti monitorizezi consumul de carbohidrati. Mai mult, fructele de padure lupta impotriva aparitiei premature a ridurilor si aduc un plus de fermitate pielii lasate.

Desi afinele ocupa primul loc in preferintele consumatorilor de super alimente, fapt resimtit si in productia fructelor de padure, zmeura este cea mai buna alegere pentru creste aportul de fibre. 100g de zmeura iti aduce 26% din necesarul zilnic de fibre si 44% din necesarul de vitamina C.

Cartofii dulci

Alimente sanatoase cartofi dulci

Nu numai ca au gust mai dulce decat cartofii albi, vin cu mai putine calorii si carbohidrati si mai multe fibre alimentare.

Un cartof dulce mare (200g) iti asigura de sase ori necesarul zilnic de vitamina A, 59% din necesarul zilnic de vitamina C, 26% din necesarul de vitamina B6, 45% din necesarul de mangan si 24% din necesarul de fibre alimentare, toate acestea la numai 162 de calorii (atunci cand este gatit in coaja, fara adaos de sare si ulei).

Migdalele

Alimente sanatoase migdale

Aceste gustari excelente, incarcate de proteine si grasimi bune se pot consuma oricand intre mese. O mana de migdale (30g) iti furnizeaza 6g de proteine, 14g de grasimi, 3g de fibre, 37% din necesarul de vitamina E dar si un continut semnificativ de alti micronutrienti: tiamina, riboflavina, nianicina si folati.

In plus, faina de migdale este un substituit excelent pentru faina de grau in prepararea prajiturilor.

Rucola

Alimente sanatoase rucola

Bogata in vitamina k (136% din necesarul zilnic la 100g) si vitamina A si C (47%, respectic 25% din necesarul zilnic la 100g) are in compozitie compusi de sulf numiti glucozinolati care-i dau aroma puternica.

Odata ajunsi in organism, glucozinolatii convertiti in izotiocinati ajuta la reglarea functiei imune.

Varza rosie

Alimente sanatoase varza rosie

Extrem de gustoasa, chiar si atunci cand este consumata cruda, sub forma de salata, varza rosie contine sulf si iod, fiind o puternica sursa antioxidanta. Fata de varza alba si alte tipuri de varza, cea rosie contine resveratrol, considerat a fi de pana la cinci ori mai puternic decat betacarotenul si de pana la douazeci de ori mai puternic decat vitamica C.

Tenul tau va deveni mai limpede si treptat acneea dispare. In plus, se spune ca varza rosie are proprietati curative in ceea ce priveste depresia.

Alge de mare

Beneficii alge marine wakame

Alimente subapreciate, iti aduc 18.8mg de acizi grasi omega 3 per 2 linguri. Conform unui studiu publicat in Food Chemistry, un compus din alge numit alginat ajuta la suprimarea digestiei de grasime cu o treime. Inca un motiv in plus sa consumi sushi!

Seminte de chia

Seminte de chia

Or fi ele mici, insa o lingura de seminte de chia (15g) vine 2633 mg de acizi grasi omega 3 si 867 acizi grasi omega 6, 2g de proteine si cantitati semnificative de calciu, fosfor, zinc si mangan.

Presarate peste salata nu influenteaza gustul preparatului insa poti prepara o delicioasa budica de chia (seminte deshidratate in lapte, alaturi de o lingura de miere sau alt indulcitor natural).

Sorg

Alimente sanatoase cereale fara gluten

Un tip de cereale fara gluten, folosit pana nu demult ca hrana pentru animale, ia locul Quinoa datorita proprietatilor sale. Sustenabil, fara gluten, are un profil nutritional similar pseudocerealei Quinoa, contine vitamine B, precum niacina, tiamina si B6. In plus, este o sursa buna de fier, zinc si magneziu.

Ca si consistenta seamana cu couscousul insa este usor mai duce.

Painea de secara

Alimente sanatoase paine secara

Continutul de fibre al unei paini de buna calitate, nu este deloc de neglijat. Acesta te poate ajuta sa intrunesti necesarul zilnic de fibre de care organismul tau are nevoie pentru o digestie sanatoasa.

Un astfel de produs este painea Benecol, produsa din faina integrala de secara, cu adaos de esteri din stanoli de plante, are un efect dovedit stiintific impotriva reducerii colesterolului.

Incredibil, dar adevarat, am putea spune ca este un produs hipoglucidic, avand doar 5.4 g glucide per felie (26.8g glucide la 100g de produs).

Usturoi

Alimente sanatoase usturoi

Numeroase studii sustin proprietatile antivirale si antiinflamatoare ale usturoiului care pot stimula sistemul imunitar. Usturoiul elibereaza un compus numit alcina atunci cand este taiat feliute sau tocat.

Bogat in vitaminele C, B1 si B6, calciu, potasiu, cupru, mangan si seleniu, usturoiul este, de asemenea, incarcat cu un alt nutrient important numit alicina, care este ingredientul sau activ.

Exista mai multe studii privind beneficiile alicinei si usturoiului. S-a demonstrat ca consumul de usturoi duce la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului total si LDL, in timp ce creste colesterolul HDL (bun), ceea ce duce la scaderea riscului bolilor de inima, mai are actiune antibacteriana si antimicotica.

Alicina lupta impotriva cancerului. Studiile arata ca oamenii care mananca mult usturoi au un risc mult mai mic de a dezvolta cancer, in special cancer de colon si de stomac.

Muraturi

Alimente sanatoase castraveti murati

Probioticele sunt bacterii benefice pentru sanatatea tractului intestinal, dar unul dintre beneficiile lor mai putin cunsocute este dat de reglarea sistemului imunitar. Aproximativ 70% dintre celulele sistemului imunitar se regases in intestine.

Atat lactobacilii cat si tulpinile de Bifidobacterium pot reduce simptomele anumitor alergii.

Cartofi

Alimente sanatoase cartofi

Un singur cartof mare, contine mult potasiu, magneziu, fier, cupru, mangan, vitamina C si cele mai multe dintre vitaminele B.

Cartofii sunt intr-adevar unul dintre cele mai perfecte alimente din lume, deoarece contin cate un pic din aproape fiecare nutrient de care avem nevoie si exista dovezi ca unii oameni au trait consumand doar cartofi o lunga perioada de timp.

Daca gatiti cartofii si apoi ii lasati sa se raceasca, atunci in ei se formeaza cantitati mari de amidon rezistent, o substanta asemanatoare fibrelor, cu multe beneficii puternice pentru sanatate.

Linte

Alimente sanatoase linte

Intr-o cana de linte fiarta se contine o treime din necesarul zilnic de fier, ceea ce inseamna ca are capacitati stimulante si chiar ajuta la marirea rezistentei la efort fizic. Lintea este, de asemenea, bogata in acid folic, fibre, cupru, fosfor, tiamina, zinc, vitamina B6, mangan si potasiu, care sunt importante pentru mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase.

Lintea este delicioasa in supa, salata, sau ca garnitura la preparatele din carne.

Rosii

Rosii

Culoarea rosie se datoreaza pigmentului cu actiune nutritiva- licopen, dar pe langa acesta se mai contin vitaminele A, C si K, acid folic, cupru, potasiu, beta-caroten, luteina si biotina. Biotina este necesara pentru functionarea normala a celulelor si ajuta in primul rand organismul sa metabolizeze si sa foloseasca alimentele pe care le consuma.

Atunci cand rosiile proaspete nu sunt in sezon, conservele de rosii cu continut scazut de sodiu pot fi o alegere sanatoasa.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro