zoot

Tine-ti apetitul sub control!

Alimente care reduc apetitul

Este acea perioada a anului in care tindem sa ne supraalimentam. Cu tentatii la fiecare pas, devine din ce in ce mai greu sa ne tinem apetitul sub control.

  1. Consuma alimente bogate in fibre

Fibrele instaleaza satietatea, imbunatatesc trazitul intestinal si functiile digestive si contribuie la mentinerea sanatatii inimii. Alege painea integrala, adauga semintele de chia sau de in in smoothie-uri si prajituri si incarca-ti farfuria cu legume.

  1. Bea un ceai verde

Una dintre cele mai sanatoase bauturi, ceaiul verde este bogat in antioxidanti si alte substante care pot regla apetitul si sustine o usoara scadere in greutate, pe termen lung.

  1. Condimenteaza preparatele

Ingredientele picante, precum piperul cayenne, curry, piperul negru, turmericul, ghimbirul sau scortisoara stimuleaza metabolismul, suprima pofta de mancare si normalizeaza nivelul zaharului din sange. Presara-le peste felurile de mancare principale.

  1. Nu sari peste micul dejun

Simplul fapt de a sari peste micul dejun iti poate afecta negativ apetitul, determinandu-te sa te supraalimentezi in cursul zilei. Nu degeaba i se spune cea mai importanta masa a zilei.

  1. Relaxeaza-te si bea-ti cafeaua

In timp ce-ti pui in ordine sarcinile pentru intreaga zi, relaxeaza-te si bea o ceasca de cagea. Studiile arata ca consumul de cafea ajuta la eliberea peptidei YY. Produsa in intestin, aceasta promoveaza senzatia de satietate si plenitudine. In mod interesant, cafeaua decofeinizata reduce cel mai mult foamea, cu efecte care dureaza pana la trei ore dupa consum, se arata intr-un studiu publicat in 2012 in Journal of the American College of Nutrition.

  1. Bea mai multa apa

Oamenii confunda pofta de mancare cu deshidratarea. Bea apa periodic pe parcursul zilei si incepe-ti fiecare masa principala cu un pahar de apa.

  1. Odihneste-te suficient

Prea mult sau prea putin somn afecteaza pofta de mancare si creste tentatia de a face alegeri alimentare nesanatoase. Cei care dorm putin sau se culca tarziu obisnuiesc sa consume mai multe calorii, fiind mult mai predispusi la ingrasare.

  1. Fa miscare

Sarbatorile nu sunt un motiv pentru a pune pe pauza abonamentul la sala. Din contra, ai si mai multa nevoie de miscare pentru a scapa de stres si a capata aceea senzatie de bine.

  1. Mananca incet

Exista o intarziere de 10-30 de minute intre momentul in care inghitim mancarea si instalarea satietatii. Datorita acestei intarzieri, avem tendinta de a consuma mai multa mancare decat avem nevoie cu adevarat. Cand mesteci fiecare imbucatura si pui furculita jos intre imbucaturi, ai mai multe sanse sa experimentezi senzatia de satietate.

  1. Nu uita de proteine!

Proteinele dau senzatia de satietate si tin sub control poftele. Include o portie de proteina slaba la fiecare masa principala iar daca esti vegan sau tii post, alege leguminoasele precum fasolea neagra sau nautul. Pe langa proteine, obtii si o cantitate semnificativa de fibre.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.