zoot

Terci din mei cu fructe de padure

Daca incerci sa eviti sau sa elimini complet glutenul din alimentatie, meiul este o buna alternativa pentru grau si alte cereale. O cana (174g) de mei gatit iti aduce 6g de proteine, 2g de fibre si cantitati semnificative din complextul de vitamine B (B1, B2, B3, B5, folati) si minerale (magneziu, fier, fosfor, zinc, cupru, mangan).

In plus, se prepara atat de usor. Pentru a obtine o consistenta mai cremoasa, ca de terci, vom folosi trei parti lichid la o parte mei. Si timpii de gatire ii vom ridica la 20-25 de minute ca cea mai mare partea a lichidului sa fie absorbita. Inlocuind laptele de vaca cu lapte vegetal vom obtine un mic dejun 100% vegan. Incearca si tu terciul din mei cu fructe de padure!

Terci din mei cu lapte si fructe de padure

Ingrediente:

  • 1 ceasca de mei
  • 2 cesti de apa
  • 1 ceasca de lapte de vaca (sau vegetal)
  • Un varf de cutit de scortisoara
  • ½ lingurita de extract de vanilie
  • Un praf de sare
  • Miere, sirop de agave sau artar dupa gust
  • Fructe de padure pentru servire

TERCI DIN MEI

Apa si laptele se pun la fiert si se asezoneaza cu condimentele.  Dupa ce lichidul a dat in primul clocot, se toarna meiul. Se amesteca si se da focul mic. Se gateste la foc mic pana se absoarbe cea mai mare parte a lichidului (aproximativ 20-25 de minute), se ia de pe foc si se acopera. Se lasa acoperit timp de 10 minute pentru a absorbi restul de lichid si a se umfla. Se indulceste cu miere de albine sau un sirop de fructele la alegere. Terciul din mei se serveste caldut cu o mana de fructe de padure proaspete presarate deasupra.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.