zoot

Tarate psyllium. Beneficii si mod de consum

Taratele psyllium provin dintr-o planta din genul patlaginei, numita Plantago ovata, care crește în întreaga lume, dar cel mai frecvent în India. Fiecare planta poate produce pana la 15.000 de seminte mici, din care mai apoi se obtine taratea.

Tarate psyllium beneficii si mod de consum

Beneficiile consumului de tarate psyllium

Taratele psyllium contin 80-85% fibre, dintre care 71% fibre solubile. Acestea servesc ca o hrana excelenta pentru microflora intestinala benefica. Este cel mai cunoscut laxativ natural, care se gaseste in magazinele de sanatate.

Amelioreaza constipatia

Inițial, acestea funcționează prin legarea alimentelor partial digerate care trec din stomac în intestinul subțire, apoi avantajeaza absorbtia apei si duce la formarea unui scaun care este mai usor eliminat. Adaugarea acestora in alimentatia dvs. va contribui la regularizarea scaunelor si la tratarea constipatiei.

Amelioreaza diareea

Deoarece acționează ca un agent de absorbție a apei, taratele psyllium pot crește grosimea scaunului și încetini trecerea lui prin colon. Un studiu efectuat pe 30 de pacienți cu cancer supuși terapiei cu radiație arata ca Psyllium poate scadea semnificativ diareea.

Scade nivelul glucozei din sange

S-a demonstrat ca suplimentarea dietei cu fibre are rolul de a controla răspunsul glicemic de dupa masă și a reduce nivelul insulinei si a zaharului din sange. Aceasta este caracteristic în special pentru fibrele solubile în apă, cum ar fi psyllium.

De fapt, psyllium funcționează mai bine decât alte fibre, cum ar fi cele din tărâțea de grau sau din alte cereale. Acest lucru se datorează faptului că fibrele sale duc la formarea gelului, care poate încetini digestia alimentelor si ajuta la reglarea nivelului de glucoza sanguina.

Intr-un studiu efectuat pe 56 de subiecti bărbați diabetici carora li s-a administrat cate 5,1 grame de tarate psyllium de două ori pe zi, timp de opt săptămâni, s-a constatat ca nivelul zaharului din sange a scazut aproape cu 11%.

Ajuta la pierderea in greutate

Un studiu la care au participat 12 persoane sanatoase, carora li s-a dat sa consume 10,8 grame de tarate de pătlagină, imediat înainte de masă a aratat ca senzatia de satietate la aceste persoane s-a mentinut de la trei ore pana la șase ore dupa masa.

Scade nivelul colesterolului

Fibrele Psyllium sunt capabile de a se lega cu grasimi si acizi biliari si pot duce la excreția lor din organism. În procesul de înlocuire a acestor acizi biliari pierduti, ficatul foloseste colesterol pentru a produce din nou. Ca urmare, nivelul de colesterol din sânge scade.

Un studiu a raportat o creștere a sintezei acizilor biliari și o reducere a colesterolului „rau“ la 20 de indivizi tratați cu 15 grame tarate de pătlagină pe zi, timp de 40 de zile.

Mentine buna functionare a inimii si sistemului cardiovascular

Consumul regulat de fibre psyllium duce la scaderea tensiunii arteriale, scaderea nivelului de trigliceride din sange si reducerea riscului de aparitie a bolilor de inima.

Are efecte prebiotice

Prebioticele sunt compuși nedigerabili care hranesc bacteriile intestinale si le ajuta să se dezvolte. Psyllium este considerat a avea efecte prebiotice.

Deși taratea psyllium este oarecum rezistenta la fermentare, o mică porțiune din fibrele de psyllium pot fi fermentate de bacteriile intestinale. Această fermentare poate produce acizi grași cu lanț scurt (SCFA), care au multe beneficii pentru sănătate.

De asemenea, pentru că fermentează mai lent decât alte fibre, acestea nu cresc volumul gazelor intestinale și nu provoaca disconfort digestiv.

De fapt, tratamentul cu psyllium timp de patru luni, a ajutat la reducerea simptomelor digestive cu 69% la pacienții cu colită ulcerativă.

Tarate Psyllium. Mod de consum

Taratele Psyllium pot fi consumatea în doza de 5-10 grame o data pe zi. Daca nu ati mai luat pana acum, este indicat sa incepeti cu cantitati mici, apoi sa le mariti treptat. Se ia una, doua lingurite de produs cu un pahar de apa, apoi pe durata zilei se va consuma minim 2 litri de apa.

Atentie! Este de o importanta majora ca in timpul consumului acestor tarate, organismul sa fie bine hidratat, in caz contrar, psyllium va absorbi toata apa din sistemul digestiv si va duce la aparitia constipatiei.

Dacă aveți diabet zaharat, sau dacă luați medicamente din grupul statinelor (pentru reducerea nivelului de zahar si de colesterol), aportul regulat de psyllium poate spori efectul de scădere a nivelului de zahăr din sânge și a colesterolului și ar trebui să fie luat sub supravegherea medicului curent.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.