zoot

Super alimente pe care obisnuim sa le aruncam

De cate ori ai introdus frunzele capsunilor in smoothie sau ai prajit semintele de pepene rosu? Dar de cate ori ai aruncat usturoiul incoltit, frunzele de telina sau tulpina broccoliului? Pentru a nu pierde nutrienti importanti, foloseste-te de fiecare componenta a super alimentelor:

Tulpina broccoli

Tulpina broccoliului

Obisnuim sa consumam inflorescenta broccoliului, indepartand tulpina cotoroasa, fara sa stim ca aceasta din urma contine mai multe fibre alimentare decat floricelele. Foloseste-o in supe creme, stoarce sucul din ea sau rade-o peste salate proaspete.

Frunzele de telina

Frunzele de telina

Mai bogate in vitamine decat tulpina, frunzele de telina sunt o sursa buna de vitamina E. In loc sa le arunci, foloseste-le in supa sau cand pregatesti smoothie-uri si sucuri verzi.

Usturoi incoltit

Usturoiul incoltit

Daca obisnuiesti sa arunci capana de usturoi imediat dupa ce incolteste, renunta la acest obicei. Usturoiul incoltit contine mai multi antioxidanti decat usturoiul crud, se arata intr-un studiu publicat in Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Frunze de capsuni

Frunzele capsunilor

Obisnuim sa ne dispensam de ele inainte de consum, fara sa stim ca sunt mai bogate in antioxidanti decat fructele. Adauga cateva frunze in smoothie sau foloseste-le pentru a-ti prepara o infuzie.

Seminte de pepene

Semintele de pepene

Spre deosebire de fruct, semintele de pepene sunt bogate in grasimi si proteine. De asemenea, contin o cantitate semnificata de fier, magneziu, fosfor si zinc. Spala-le, lasa-le la uscat si prajeste-le in putin ulei. Consuma-le ca pe o gustare sau adauga-le in salate.

Coaja de lamaieCoaja lamailor

Coaja lamailor contine cantitati de fitochimicale semnificativ mai mari decat fructele. Dupa ce ai stors sucul din lamaie, rade coaja si foloseste-o pentru a da savoare cocaturilor sau iaurtului simplu. Se poate folosi si in smoothie-uri sau se poate presara peste salate.

Coaja de ghimbir

Coaja ghimbirului

Coaja de ghimbir contine o concentratie mare de gingerol, asociat cu reducerea febrei musuclare si a durerilor articulare. Alege ghimbir tanar caruia nu trebuie sa-in indepartezi coaja sau opareste cojile ghimbirului batran, lasa-l la infuzat si consuma ceaiul dupa un antrenament la sala.

Miez de ananasMiezul ananasului

Desi miezul ananasului contine de doua ori mai multa bromelaina – enzima cu proprietati anti-inflamatorii si antialgice decat pulpa, serve doar ca sprijin pentru pulpa. Fiind fibros, alege sa-l tai in felii subtiri si da-l la cuptor la foc mic pentru a obtine chipsuri din ananas.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.