zoot

Super-alimente: alimente dense in nutrienti

Superalimente

Nu toate produsele alimentare sunt la fel de benefice. In timp ce unele alimente sunt incredibil de bogate in substante nutritive, altele reprezinta mai mult calorii goale si pot provoca chiar daune sanatatii noastre.

Acest articol prezinta o relatare despre unele dintre alimentele cele mai nutritive.

Somon

Somonul este una dintre varietatile de peste gras, care contin cea mai mare cantitate de Omega-3.

Acizii grasi omega-3 sunt extrem de importanti pentru functionarea optima a corpului. Sunt responsabili de cresterea bunastarii si de micsorarea riscului de multe boli grave.

Desi somonul este apreciat mai mult pentru acizii grasi pe care ii contine, este, de asemenea, impachetat intr-o cantitate masiva de alte elemente nutritive care ii cofera proprietati benefice.

O bucata de 100 grame de somon salbatic contine 2,8 grame de acizi Omega-3, impreuna cu o multime de proteine de inalta calitate si multe vitamine si minerale, inclusiv cantitati mari de magneziu, potasiu, seleniu si toate vitaminele din complexul B.

Este o idee buna sa mananci peste gras cel putin o data sau de doua ori pe saptamana, pentru a obtine necesarul de acizi Omega-3, de care corpul si creierul au nevoie.

Studiile arata ca oamenii care mananca peste gras regulat au un risc mult mai mic de a face boli cardiovasculare, dementa, depresie.

Sa nu uitam si de faptul ca somonul are un gust minunat, este destul de simplu de pregatit si te face sa te simti satul cu calorii relativ putine.

Daca se poate, alegeti somonul salbatic in locul celui de crescatorie. Este mai nutritiv si e mai putin probabil sa contina compusi nocivi.

Usturoi

Usturoiul este intr-adevar un ingredient uimitor. Nu numai ca poate transforma tot felul de bucate fara gust in preparate delicioase, dar este si incredibil de hranitor.

Bogat in vitaminele C, B1 si B6, calciu, potasiu, cupru, mangan si seleniu, usturoiul este, de asemenea, incarcat cu un alt nutrient important numit alicina, care este ingredientul sau activ.

Exista mai multe studii privind beneficiile alicinei si usturoiului. S-a demonstrat ca consumul de usturoi duce la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului total si LDL, in timp ce creste colesterolul HDL (bun), ceea ce duce la scaderea riscului bolilor de inima, mai are actiune antibacteriana si antimicotica.

Alicina lupta impotriva cancerului. Studiile arata ca oamenii care mananca mult usturoi au un risc mult mai mic de a dezvolta cancer, in special cancer de colon si de stomac.

Cartofi

Un singur cartof mare, contine mult potasiu, magneziu, fier, cupru, mangan, vitamina C si cele mai multe dintre vitaminele B.

Cartofii sunt intr-adevar unul dintre cele mai perfecte alimente din lume, deoarece contin cate un pic din aproape fiecare nutrient de care avem nevoie si exista dovezi ca unii oameni au trait consumand doar cartofi o lunga perioada de timp.

Daca gatiti cartofii si apoi ii lasati sa se raceasca, atunci in ei se formeaza cantitati mari de amidon rezistent, o substanta asemanatoare fibrelor, cu multe beneficii puternice pentru sanatate.

Galbenusul de ou

Galbenusurile de ou au fost pe nedrept demonizate din cauza continutului de colesterol. Dar, de fapt, studiile arata ca colesterolul nu este ceva ce trebuie sa ne ingrijoreze, deoarece el nu ridica valoarea colesterolului „rau“ din sange.

Galbenusurile de ou sunt incarcate cu vitamine, minerale si diverse substante nutritive. Sunt bogate in luteina si zeaxanthina, antioxidanti care pot proteja ochii si pot reduce riscul de boli oculare, cum ar fi cataracta si degenerescenta maculara.

Ouale sunt, de asemenea, bogate in colina, un nutrient pentru creier, dar care aproximativ 90% dintre oameni nu il primesc suficient.

Ouale contin proteine de inalta calitate si grasimi sanatoase. Mai multe studii sugereaza ca acestea chiar pot ajuta sa pierzi in greutate.

Dar, sa nu uitam si de faptul ca ouale sunt ieftine, au gust uimitor si sunt usor de preparat.

Ciocolata neagra

Ciocolata neagra, cu un continut ridicat de cacao este unul dintre alimentele cele mai nutritive pe care le puteti manca. Acesta abunda in fibre, fier, magneziu, cupru si mangan. Dar cel mai mare avantaj este gama uimitoare de antioxidanti.

Exista mai multe studii realizate pe oameni, care arata ca ciocolata neagra ofera beneficii puternice pentru sanatate, aceasta imbunatateste fluxul sanguin, contribuie la scaderea tensiunii arteriale si favorizeaza functionarea armonioasa a creierului.

Rezultatele unui studiu au aratat ca persoanele care au consumat ciocolata neagra de 5 ori pe saptamana au avut un risc cu 57% mai mic de a dezvolta boli de inima.

Asigurati-va ca mancati ciocolata neagra, cu un continut de cacao de 70%, cel putin. Cele mai bune dintre ele contin 85% cacao sau mai mult chiar.

Consumul a unui mic patrat de ciocolata neagra de calitate in fiecare zi poate fi unul dintre cele mai bune moduri de a „suplimenta“ dieta cu antioxidantii necesari.

Linte

Intr-o cana de linte fiarta se contine o treime din necesarul zilnic de fier, ceea ce inseamna ca are capacitati stimulante si chiar ajuta la marirea rezistentei la efort fizic. Lintea este, de asemenea, bogata in acid folic, fibre, cupru, fosfor, tiamina, zinc, vitamina B6, mangan si potasiu, care sunt importante pentru mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase.

Lintea este delicioasa in supa, salata, sau ca garnitura la preparatele din carne.

Rosii

Culoarea rosie se datoreaza pigmentului cu actiune nutritiva- licopen, dar pe langa acesta se mai contin vitaminele A, C si K, acid folic, cupru, potasiu, beta-caroten, luteina si biotina. Biotina este necesara pentru functionarea normala a celulelor si ajuta in primul rand organismul sa metabolizeze si sa foloseasca alimentele pe care le consuma.

Atunci cand rosiile proaspete nu sunt in sezon, conservele de rosii cu continut scazut de sodiu pot fi o alegere sanatoasa.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.