zoot

Suc de sfecla rosie si alte suplimente naturale pentru performanta sportiva

Apeleaza cu incredere la aceste suplimente naturala pentru a-ti ajuta corpul sa-si revina dupa antrenamentele la care-l supui si imbunatateste-ti performanta sportiva:

Suc de sfecla rosie pentru performanta sportiva

Sfecla rosie pentru anduranta

Sfecla rosie este o sursa bogata de nitrati care se transforma in organism in oxid nitric, un vasodilator puternic care ajuta la cresterea fluxului de sange si transportul substantelor nutriti si a oxigenului catre muschi. Acesta poate fi motivul pentru care sucul de sflecla poate creste anduranta. Intr-un studiu efectuat de catre cercetatorii de la Universitatea Exeter, cinsprezece voluntari au consumat zilnic 500ml de suc de sfecla, timp de o saptamana. In timpul testarii acestia au reusit sa alerge cu 15% mai mult pana la instalarea oboselii.

Daca vrei sa-ti imbunatatesti performanta cu ajutorul sucului de sfecla rosie, trebuie sa consumi minim 200g pe zi, suc, cruda sau gatita. Un studiu efectuat de cater cercetatorii Universitatii Exeter sugereaza doza optima de 600mg de nitrati, echivalent cu 2 shot-uri a cate 70ml de suc concentrat de sfecla, luate cu aproximativ 2 ore si jumatate inainte de antrenament.

Cafeina pentru energie

Cafeina, regasita in alimente atat de populare (cafea, ciocolata, bauturi energizante) actioneaza ca un stimulent asupra sistemului nervos central si periferic, crescand nivelul de beta endorfine in creier. Acestea reduc perceptia de oboseala si durere, ajuta la cresterea vigilentei, concentrarea si performanta dar si performanta in activitatile anaerobe.

Atunci cand este luata cu treizeci de minute pana la trei ore inainte de antrenament, cafeina poate imbunatati performanta in sprinturi, antrenamente bazate pe intervale de intensitate ridicata si anduranta. Mai mult, studiile arata ca dozele relative mici (1-3mg cafeina/kg) sunt la fel de efective ca dozele mai mari.

Ulei de peste pentru recuperare

Uleiul de peste condine doi acizi grasi nesaturati, acidul eicosapentaenoic(EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA) derivati din tesuturile pestilor grasi de apa rece, precum ton si somon. Acestia sunt implicati in activarea hormonilor cu actiune locala care controleaza inflamatia si imunitatea, vitale si pentru structura si fluiditatea membranelor celulare.

Suplimentarea dietei cu ulei de peste poate reduce inflamatia, inclusiv durerile musculare resimtite dupa antrenamente, poate imbunatati functia musculara, elasticitatea vaselor de sange si transportul de oxigen la muschi. NHS recomanda 450-900mg de acizi grasi EPA si DHA pe zi, echivalentul a doua portii de peste gras pe saptamana.

Ceai verde pentru a arde calorii

Extractul de ceai verde este un ingrediente comun in suplimentele de slabit. Compusii activi din ceiul verde (catechine,  flavone si cafeina) provoaca o usoara crestere a ratei metabolice si oxidarea grasimilor. Intr-un studiu condus de Dr. Venables si colegii sai, suplimentarea dietei cu ceai verde a dus a arderea cu pana la 17% mai multe grasimi in timpul unui test de ciclism de treizeci de minute.

Te poti bucura de beneficiile acestor compusi activi atat cand consumi ceai verde, cat si cand iti suplimentezi dieta cu extract.

Probiotice pentru imunitate

Probioticele sunt microorganisme vii care traiesc in intestin, esentiale pentru santatea intestinala, digestie si imunitate. Le gasesti atat in anumite alimente, precum iaurt, microalge, muraturi si tempeh (soia fermentata) cat si sub forma de suplimente (capsule, tablete, pulbere). Luate in timpul perioadelor de antrenament intens, cu cel putin doua saptamani inainte de competitie, pot ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar.

Un iaurt Activia contine peste 4 miliarde de fermeniti Bifidus Actiregularis, in plus fata de fermentii obisnuiti din iaurt si este mai ieftin decat suplimentele capsule.

Glucozamina pentru prevenirea accidentarii

Glucozamina se gaseste in mod natural in organism. Este un aminoacid si o componenta majora a cartilajului, care absoarbe socurile articulatiilor. Este si una dintre substantele principale din fluidul sinovial care lubrifiaza si furnizeaza nutrienti pentru articulatii. Pe masura ce corpul imbatraneste, cartilajul isi pierde din proprietati, ceea ce poate duce la rigiditate, imobilitate si durere. Se crede ca glucozamina poate restabili functia articulara si mobilitatea.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.