zoot

Suc de rodie. De ce ar trebui sa-l bei inainte de antrenament

Suc de rodii

Daca esti deranjata de semintele fructului, sucul extras din rodii poate fi o modalitate excelenta de consum. Consumarea sucului de rodie premite o asimilare mai rapida si mai usoara a substantelor nutritive regasite in acest fruct.

Sucul de rodie. Profil nutritional.

Suc de rodie

Fructul si semintele de rodie contin un complex de antioxidanti si proantocianidine, dintre care cel mai important este acidul elagic, un compus fenolic care inhiba multiplicarea celulelor canceroase si, totodata preintampina aparitia si dezoltarea acestora in cadrul persoanelor cu predispozitie pentru cancer si acid punicic, cu proprietati antiinflamatoare si calmante.

Sucul de rodii este bogat in vitamina C, necesara pentru cel putin 300 de functii metabolice ale organismului. Vitamina C protejeaza impotriva actiunii radicalilor liberi ce cauzeaza stresul oxidativ. Cu toate acestea, sucul de rodii din comert este pasteurizat si nu are un continut semnificativ de vitamina C. Sucul de rodie este bogat si in vitamina B5 (acid pantotenic), vitamina anti-stres, necesara pentru functionarea eficienta a glandelor suprarenale si poate scadea nivelul colesterolului rau din sange si a trigliceridelor.

Tot in componenta sucul de rodie se regasesc si alte componente din complextul de vitamine B: vitamina B2 (riboflavina) esentiala pentru metabolizarea carbohidratilor, vitamina B3 (niacina) importanta pentru transformarea carbohidratilor in energie, vitamina B5 (acidul pantotenic) care, alaturi de celelate vitamine din complexul B este importanta pentru metabolizarea grasimilor si producerea de energie si vitamina B9 (acidul folic), cu un rol extrem de important in cresterea si dezvoltareaorganismului.

Sucul de rodie este o sursa excelenta de vitamina K, un micronutrient esential care ajuta la prevenirea hemoragiilor, afectiunilor pielii, reduce durerile menstruale si menstruatia abundenta. Sucul de rodie contine si cantitati semnificative de minerale, precum calciu, magneziu, fosfor, fier, cupru, seleniu dar in special potasiu.

Performanta sportiva

Anumite tipuri de polifenoli, cum ar fi cele regasite in sucul de rodie, pot creste biodisponibilitatea oxidului nitric care ajuta organismul sa primeasca oxigenul si nutrientii de care are nevoie in timpul activitatii fizice. Un studiu din 2011 condus la University of Texas, Austin aduce in atentia publicului rezultate preliminare, dar promitatoare pentru forta musculara. Participantii la studiu care au consumat 2 portii de suc de rodii zilnic, timp de aproximativ doua saptamani, si-au pastrat mai mult forta bratelor post-antrenament decat cei care au consumat placebo. Intr-un studiu mai recent, publicat in Applied Physiology, Nutrition and Metabolism, 19 sportivi au consumat 1g de extract de rodie cu treizeci de minute inainte de a alerga pe banda, observandu-se in cazul acestora cresterea fluxului sanguin. Acest lucru duce la intarzierea instalarii oboselii, precum si o crestere a eficientei anternamentului. Bineinteles, sunt necesare mai multe studii care sa confirme efectul benefic al sucului de rodii pentru performanta sportiva.

Sanatatea inimii

Nivelul concentrat de antioxidanti din sucul de rodie, in special continutul de polifenoli, poate bloca sau incetini acumularea colesterolului rau in artere, protejand impotriva bolilor de inina, asa cum se arata intr-un studiu din 2006 publicat in Journal for Vitamin and Nutrition Research.

Performanta sexuala si fertilitatea

Cerctarile publicate in International Journal of Impotence Research in 2007 arata ca sucul de rodii imbunatateste erectia in cazul barbatilor cu disfunctie erectila. Acest lucru poate fi pus pe seama continutului de oxid nitric care contribuie la dilatarea vaselor de sange si marirea fluxului sanguin catre penis. In plus, sucul de rodie imbunatateste calitatea spermei, conform cercetarii dr. G. Turk publicata in Clinical Nutrition din 2008.

Memoria

Exista si unele dovezi care sustin capacitatea sucului de rodie de a imbunatati memoria. Intr-un studiu publicat in Evidence-based Complementary Alternative Medicine , varstnicilor cu probleme de memorie le-a fost administrat zilnic 237 ml de suc de rodie si au manifestat imbunatati semnificative ale markerilor de memorie verbala si vizuala.

Suc de rodie. Contraindicatii

Desi se poate consuma zilnic, sucul de rodie poate interfera cu unele medicamente prescrise, cum ar fi medicamentele pentru scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Intr-un studiu publicat in American Journal of Cardiology din 2006, dr. Sorokin arata ca sucul de rodie poate creste riscul de rabdomioliza. Daca luati rosuvastatina, consultati medicul inainte de a consuma suc de rodii.

O cana de suc de rodie (249g) iti aduce un aport de 32g de zaharuri. Consumat in cantiati mari, poate creste nivelul zaharului din sange.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.