zoot

Stresul: Motivul pentru care nu poti pierde in greutate

Motivul pentru care nu poti pierde in greutate

Daca ai o viata activa, mananci sanatos si tot nu reusesti sa pierzi in greutate, poti da vina pe cortizol. Cortizolul este un hormon esential pentru organism. El determina reactia noastra in cazul pericolului, cu toate acestea, un nivel crescut peste limitele normale poate declansa o serie de probleme legate de hipercorticism sau sindromul Cushing.

Sindromul Cushing apare atunci cand organismul este expus la concentratii prea mari de cortizol, situatie des intalnita cand traiesti permanent sub stres. De aceea, cortizolul mai este numit si hormonul stresului. Acesta alterneaza metabolismul si paote favoriza obiztatea, dar si alte afectiuni grave precum diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala, depresia si osteoporoza.

Simptomele hipercorticismului:

  • Furie, anxietate sau depresie
  • Senzatia de oboseala permanenta
  • Palpitatii sau hipertensiune
  • Pofte de mancare si crestere in greutate
  • Probleme de digestie si dureri de cap
  • Urinare frecventa, constipatie sau diaree
  • Probleme legate de somn si/sau pierderi de memorie
  • Par pe fata si riduri, fata umflata si grasime pe gat etc.

Daca simti ca esti stresata si asta iti poate afecta silueta, exista modalitati de a reduce nivelul de cortizol din organism:

Evita anumite alimente

Incepi prin a evita alimente si bauturi care contin cofeina, alcool, un nivel ridicat de zahar sau indulcitori artificiali, chiar daca asta presupune sa renunti sau sa consumi in moderatie bauturile preferate (cafea, bauturi energizante, alcool).

Fa cateva schimbari in dieta

Introdu in dieta alimente bogate in:

  • Fosfatidilserina: macrou, hering si proteine de calitate, in general
  • Fenilalanina: carne de pui, oua, orez brun, broccoli, dovleac, castrevete sau anghinare
  • Triptofan: orez brun, soia, seminte oleaginoase, carne, oua, lapte si produse derivate din lapte.
  • Vitamina B5: curmale, migdale, germeni de grau, fulgi de ovaz si somon
  • Fibre: cereale integrale, leguminoase, nuci si seminte

Consuma mai multe mese mici

La intervale regulate. Cand obisnuiesti sa sari peste mese, creste nivelul de cortizol.

Fa sport

Antreneaza-te de cel putin trei ori pe saptamana dar nu mai mult de 50 de minute. O activitate fizica indelungata poate creste nivelul cortizolului. Nu te antrena in fiecare zi a saptamnii, rezerva-ti zile pentru recuperare.

Dormi

Este important sa dorm suficient si sa te bucuri de un somn de calitate pentru a scadea nivelul cortizolului din organism si pentru a ajuta corpul sa se refaca.

Invata sa te relaxezi

Afla mai multe despre tehnicile de relaxare si vezi care functioneza pentru tine. Chit ca este vorba de muzica, lectura sau meditatie, vei gasi ceva care actioneaza rapid impotriva stresului.

Hidrateaza-te

Consuma necesarul zilnic de lichide. Fa-ti un obicei din a incepe ziua bine hidratata, consumand un pahar de apa pe stomacul gol. Daca nu iti place sa consumi apa goala, las-o la infuzat cu fructe.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.