zoot

Stai prea mult pe scaun? Iata ce trebuie sa faci

Statul pe scaun la birou

Statul prea mult pe scaun este daunator si considerat la fel periculos precum fumatul. Avem insa vesti bune. Poti scapa de riscul mortii premature cauzat de prea mult stat pe scaun la birou daca alegi sa faci miscare o ora pe zi.

Acesta este concluzia la care a ajuns o echipa de cercetatori dupa ce au publicat o meta-analiza a 16 studii de specialitate pe tema legaturii dintre sedentarism si deces.Cel putin o ora pe zi de activitate fizica moderata, precum mersul in pas alert poate anula efectele negative ale celor opt ore petrecute pe scaun, la birou.

Nu toti cercetatorii sunt de acord. Spre exemplu, Asociatia Americana pentru Inima este de parere ca exercitiul fizic nu este un antidot pentru statul pe scan si trebuie sa gasim metode prin a reduce timpul lipsit de miscare. Aceeasi idee este publicata in Mayo Clinic Proceedings in 2014, cercetatorii afirmand ca doua ore de stat pe scaun sterge beneficiile cardiovasculare castigate din 20 de minute de exercitiu.

Cu alte cuvinte, trebuie sa facem mai multa miscare si sa stam mai putin. Usor de spus, greu de facut. Pentru multi dintre noi, sarcinile zilnice implica statul de scaun pentru cel putin opt ore.

  • Munceste din picioare. Conceptul este vechi de cativa ani, odata cu popularizarea biroului la care se lucreaza din picioare. Acesta se regleaza pe inaltime si poate fi o solutie pentru lucrul la birou.
  • Ridica-te periodic de pe scaun. Profita de fiecare oportunitate pentru a te ridica de pe scaun. Preia apelurile telefonice stand in picioare sau plimbandu-te in jurul biroului si renunta la corespondenta interna prin e-mail in favoarea intalnirilor directe. Specialistii recomanda ca la fiecare 30 de minute consecutive de stat sa ne ridicam si sa ne miscam pentru 5-10 minute.
  • Desfasoara-ti intalnirile de afaceri in miscare. In timpul acestui tip de intalniri, participantii folosesc spatiul cladirii de birouri sau merg afara, pe rute prestabilitate. Oricat de bine ar fi gandite, numeroase lucruri le pot distrage atentia participantilor.
  • Fii activa in restul timpului petrecut in afara biroului. Sa te inscrii la o sala de fitness nu este suficient (desi foarte benefic). Profita de fiecare oportunitate pentru a te misca. Renunta la lift in favoarea scarilor, mergi la cumparaturi pe jos sau cu biclicleta, parcheaza cu o statie mai departe de casa si continua mersul pe jos, etc.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.