zoot

Spirulina: beneficii pentru sanatate

Spirulina beneficii pentru sanatate

Spirulina apartine unei familii de microalge care foloseste fotosinteza si este una dintre cele mai complete surse de nutrienti, bogata in proteine, acizi grasi esentiali, clorofila, vitamine si minerale care aduc numeroase beneficii pentru sanatate. Intr-o lingura de pudra uscata de spirulina (7g) se regasesc:

  • 4g de proteine (spirulina este considerata o proteina completa)
  • 11% din doza zilnica recomandata de vitamina B1 (tiamina)
  • 15% din doza zilnica recomandata de vitamina B 2(riboflavina)
  • 4% din doza zilnica recomandata de vitamina B3 (niacina)
  • 21% din doza zilnica recomandata de cupru
  • 11% din doza zilnica recomandata de fier

Spirulina contine si aproximativ un gram de grasimi (57.6mg 87.8mg acizi grasi omega 6 si acizi grasi omega 3, intr-un rapot 1.5:1).  Citeste mai multe despre beneficiie spiruline pentru sanatate:

Forta si rezistenta musculara

Stresul oxidativ indus de efortul din timpul exercitiului fizic contribuie la oboseala musculara. Studiile arata ca spirulina este benefica pentru a imbunatati forta si rezistenta musculara (1)

Glicemie

Studiile pe animale arata ca spirulina poate contribui in mod semnificativ la scaderea nivelului de zahar din sange. Exista si un studiu efectuat pe oameni (2) cu diabet zaharat de tip 2 carora li s-a administrat spirulina, observandu-se rezultate similare.

Anemie

Intr-un studiu realizat pe 40 de persoane in varsta cu antecedente de anemie, suplimentarea dietei cu spirulina a crescut continutul de hemoglobina al celulelor rosii din sange (3). In cadrul aceluiasi studiu, functia imuna a fost imbunatatita.

Rinita Alergica

O inflamatie a cailor respiratorii nazale, rinita alergica este declansate de alergeni de mediu (polen, par de animale, chiar  si praf) poate fi ameliorata prin suplimentarea dietei cu spirulina (4). Intr-un studiu realizat pe 127 de persoane cu rinita alergica, suplimentarea dietei cu 2g de spirlina a redus dramatic simptome precum secretia nazala, stranutul, congestia nazala si mancarimea.

Colesterol

Un studiu realizat pe animale din 2010 (5) arata ca administrarea de spirulina in cadrul unei diete bogate in colesterol, reuseste sa scada nivelul LDL (colesterolul rau). In cazul grupului de iepuri carora le-a fost administrata 1% spirulina, LDL a scazut cu 26% iar in cazul administrarii a 5% spirulina, LDL a scazut cu 41%.

Tensiunea arteriala

Ficocianina, un compus regasit in spirulina are efecte antihipertensive (6). Cercetatorii japonezi sunt de parere ca un consum de alge albastre-verzi anuleaza disfunctia endoteliala in sindromul metabolic.

Metale grele

Rezultatele unui studiu randomizat controlat (7) arata ca suplimentarea dietei alimentare cu extract de spirulina si zinc, administrate de doua ori pe zi, timp de 16 saptamani poate ajuta  in tratamentului otravirii cu arsenic.

Candida

Cateva studii realizate pe animale arata ca spirulina este un agent antimicrobian eficient, in special pentru candidoza. Alt sudiu (8) evalueaza eficienta spirulinei impotriva candidozei vulvo-vaginale, concluzionand ca spirulina poate fi folosita ca medicament antifungic, fiind recomandate cercetari amanuntite in vederea dezvoltarii unui agent antifungal eficient.

HIV / SIDA

Rate relativ scazute de HIV / SIDA inregistrare in tari precum Japonia, Coreea sau Ciad au fost puse pe seama unui consum regulat de alge. Intr-un studiu pilot din 2012 (9) se arata ca spirulina si undaria, sau o combinatie dintre cele pot, pot imbunatati obiectivele clinice ale tratamentului HIV / SIDA (celulele CD4 si incarcatura virala HIV-1 au ramas stabile).

Cancer

Conform Centrului Medical al Universitatii din Maryland (10) spirulina poate creste numarul anticorpilor din corp, lupta contra infectiilor si imbunatati imunitatea, ajutand la prevenirea infectiilor si bolilor cronice, precum cancerul.

Surse:

(1) Lu H.K. si altii (2006) Preventive effects of spirulina platensis on skeletal muscle damage under exercise-induced oxidative stress. European Journal of Applied Physiology

(2) Parikh P. si altii (2001) Role of Spirulina in the control of glycemia and lipidemia in type 2 diabetes mellitus. Journal of Medicinal Food

(3) Selmi C si altii (2011) The effects of spirulina on anemia and immune function in senior citizens. Cellular & Molecular Immunology

(4) Cinci C si altii (2008) The effects of spirulina on allergic rhinitis. European Archives of Oto-rhino-Laryngology

(5) Cheong SH si altii (2010) Spirulina prevents atherosclerosis by reducing hypercholesterolemia in rabbits fed a high-cholesterol diet. Journal of Nutritional Science and Vitaminology

(6) Ichimura M. si altii (2013) Phycocyanin prevents hipertension and low serum adiponectin level in a rat model of metabolic syndrome. Nutrition Research

(7) Misbahuddin M si altii. (2006) Efficacy of spirulina extract plus zinc in patiens of chronic arsenic poisoning: a randomized placebo-controlled study. Clinical Toxicology.

(8) Pragya M si Prasad S.M (2012) Evaluation of anticandidal activities of spirulina metabolite agains candida albicance. International Journal of Pharmaceutical Sciences and Research.

(9) Teas J. si Irhimeh MR (2012) Dietary algae and HIV/AIDS: proof of concept clinical concept. Journal of applied Phycology

(10) umm.edu/health/medical/altmed/supplement/spirulina

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.