Spinning: Antrenamentul pe bicicleta stationara care te scapa de kilogramele in plus

  •  
  •  

Inarmeaza-te cu o sticla de apa si un prosop, echipeaza-te cu o pereche de pantofi sport cu talpa rigida, un echipament care asigura o temperatura optima a corpului si pregateste-te pentru o sedinta de spinning.

Ce este spinning-ul?

Spinning beneficii

Un sport social, atat de captivant incat nu ai timp sa te plictisesti, se practica pe o bicicleta stationara, intr-un grup restrans de 10-20 de persoane, sub indrumarea unui antrenor.

Spinning-ul include:

  • Anduranta
  • Rezistenta
  • Intervale
  • Intensitate ridicate
  • Recuperare

 

Cum decurge o sedinta de spinning?

Spinning calorii

Te incalzesti pedaland usor pe bicicleta, dupa ce ti-ai ajustat saua si ti-ai gasit pozitia confortabila. Muzica devine din ce in ce mai ritmata si incepe antrenamentul.

Se alterneaza pozitiile, alergi atat din sezut cat si ridicata, se variaza intensitatile, alergi la diferite viteze si grade de rezistenta, trecand prin diferite zone de efort in care stai numai pentru cateva minute.

Se transpira mult in timpul sedintelor de fitness si se pierd multe calorii (in jur de 200-300 de calorii intr-o jumatate de ora), fiind vorba de un antrenament cardiovascular.

Iti imbunatatesti conditia fizica, iti dezvolti capacitatea de anduranta, pierzi din grasime si obtii o stare generala de bine.

 

De ce sa faci spinning?

Spinning acasa

  • Fa spinning pentru a-ti modela corpul si pentru a pierde in greutate

Cu ajutorul spinningul si alimentatiei corespunzatoare poti pierde in greutate, iti poti reduce masa de grasime, poti creste masa musculara si poti imbunatati functia cardiaca.

Intr-o sedinta de spinning de o ora se pierde intre 400 si 600 de calorii.

  • Fa spinning daca vrei un antrenament rapid si eficient

Daca nu ai la dispozitie decat 20-30 de minute ,atunci spinningul pe baza de intervale de intensitate este o optiune grozava pentru a pierde calorii atat in timpul antrenamentului cat si dupa antrenament.

Consumul de oxigen post-exercitiu, cunoscut drept “efectul afterburn” presupune un consum caloric necesar organismului pentru a se recupera dupa un antrenament intens.

  • Fa spinning daca vrei sa-ti imbunatatesti starea de spirit

Intr-un studiu publicat in Journal of Mental Health se arata ca indoor cycling-ul acasa sau la sala diminueaza emotiile negative.

Rezultatele sunt sustinute si de un alt studiu publicat in acelasi an in Journal of Diabetes Complications. Practica spinning-ului pe durata a 12 saptamani poate ameliora anxietatea si depresia.

  • Fa spinning daca vrei sa-ti tonifici picioarele si fesele

Daca te-ai saturat de genoflexiuni, te poti orienta catre spinning. In cadrul acestui tip de antrenament se lucreaza muschii fesieri Gluteus maximus, femuralii si cvadricepsii.

 

Antrenament spinning acasa (30 minute)

Daca nu ai timp sa treci prea des pe la sala din cauza programului incarcat, cumpara-ti o bicicleta stationara si fa spinning acasa.

Pregateste-te ca si pentru o sedinta obisnuita, echipeaza-te corespunzator, compune-ti un playlist cu melodii energice si aseaza-ti castile (sau da drumul boxelor daca ai vecini intelegatori).

Antrenament de spinning de 30 de minute

Min.  Ce trebuie sa faci

 

Viteza (RPM) Tensiune Zona de efort
4 Incalzeste-te. Pedaleaza asezata cu mainile in a doua pozitie. Medie

(80)

Usoara I
(se poate purta cu usurinta o conversatie)
4 Creste rezistenta. Pedaleaza din sezut un minut, pedaleaza din picioare pentru un minut. Repeta. Medie

(70-80)

Moderata II
(respiri mai greu, conversatia necesita efort)
3 Descreste rezistenta. Pedaleaza rapid din sezut cu mainile in a doua pozitie Mare

(80-100)

Usoara II
1 Ridica-te, ramai cu mainile in a doua pozitie si pedaleaza rapid Mare

(80-100)

Usoara II
2 Aseaza-te, pastreaza mainile in a doua pozitie si creste rezistenta la fiecare 30 de secunde Mica

(50)

Ridicata III
(antrenament pentru rezistenta)
3 Ridica-te, aseaza-ti mainile in a treia pozitie si creste rezistenta la fiecare 30 de secunde Mica

(40-50)

Ridicata IV
(antrenament de maxima intensitate)
2 Aseaza-te, pastreaza mainile in a doua pozitie si pedaleaza usor. Medie

(80)

Usoara II
4 Ramai in sezut,  creste rezistenta si pedaleaza usor cu mainile in a doua pozitie. Medie

(70-80)

Moderata II
3 Descreste rezistenta. Pedaleaza rapid din sezut cu mainile in a doua pozitie Mare

(80-100)

Usoara II
2 Ridica-te, ramai cu mainile in a doua pozitie si pedaleaza cat poti de repede Foarte mare

(100-120)

Usoara IV
(antrenament de maxima intensitate)
2 Relaxeaza-te. Pedaleaza moderat, in sezut cu mainile in a doua pozitie Medie

(70-80)

Usoara I

 

Daca faci spinning acasa, asigura-te ca:

  • Iti mentii postura corecta, nu pedalezi cocosata si nu-ti tii umerii incordati
  • Nu te sprijini prea mult in manere.
  • Te antrenezi in functie de conditia ta fizica, evitand suprasolicitarea.
  • Te asiguri ca esti imbracata corespunzator si adidasii iti vin bine.
  • Te asiguri ca bicicleta stationara este ajustata staturii tale.
  • Te asiguri ca ai angajata zona mediana si abdomenul.

Daca spinning-ul este un exercitiu prea intens pentru tine, atunci alearga pe banda.

Tu ce parere ai despre spinning? Te gandesti sa-ti iei o sedinta de spinning sau deja il practici de ceva timp, caz in care ne-ar placea sa aflam masura in care functioneaza pentru tine.

Lasa-ne un comentariu mai jos.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro