zoot

Solutii si remedii pentru retentia de apa

Solutii si remedii pentru retentia de apa

Corpul uman este format din apa aproximativ 60%, care joaca un rol – cheie in toate aspectele vietii. Cu toate acestea, retentia apei in exces (edem) este un efect secundar comun al inflamatiei cronice. De asemenea, cunoscut sub numele de retentie de lichide, edemul pot fi cauzat de intolerantele alimentare, dieta saraca, expunerea la toxine si unele boli, cum ar fi insuficienta renala.

Femeile pot suferi, de asemenea, de retentie de apa in timpul fazei luteale a ciclului menstrual si in timpul sarcinii. Pentru majoritatea oamenilor, apa retinuta in exces nu este o problema serioasa de sanatate, insa uneori ea poate avea un impact negativ asupra aspectului si calitatii vietii.

Mai jos va propunem cateva solutii sigure prin care puteti reduce retentia de apa.

Faceti sport in mod regulat

Antrenamentul fizic poate fi una dintre cele mai bune metode de a reduce retentia apei pe termen scurt. Orice forma de transpiratie, inseamna pierdere de apa.

Pierderea medie a fluidului in decurs de 1 ora de exercitii se cuprinde intre 0,5-2 litri, dar depinde si de alti factori cum ar fi caldura si imbracamintea.

O alta optiune buna pentru a intensifica procesul de transpiratie si pierderea apei este sauna, efectuata dupa sesiunea de gimnastica.

Dormiti suficient

Cercetarile privind somnul mentioneaza ca acesta este la fel de important ca si dieta si exercitiile fizice, avand influenta asupra nervilor simpatici renali din rinichi, care regleaza continutul de sodiu si echilibrul de apa.

Un studiu a constatat ca, atunci cand dormim, corpul se comporta ca un sistem de instalatii sanitare care curata organismul si creierul de toxine.

Pentru majoritatea persoanelor 7-9 ore de somn pe noapte vor fi suficiente pentru satisfacerea nevoilor corpului.

Reduceti stresul

Stresul pe termen lung poate creste secretia hormonului cortizol, care influenteaza in mod direct retentia de lichide.

Stresul impreuna cu cortizolul stimuleaza secretia altui hormon care controleaza echilibrul apei in organism, cunoscut sub numele de hormonul antidiuretic sau ADH.

ADH functioneaza prin trimiterea de semnale la rinichi, spunandu-le cat de multa apa sa pompeze inapoi in corp.

Gestionati consumul de sare

Corpul necesita sare (sodiu) ca sa functioneze, dar prea multa sare in dieta poate duce la cresterea retentiei de apa. Acest lucru este valabil mai ales daca sunteti deja deshidratat.

Ati putea crede ca pentru a evita sarea este suficient sa stati departe de vasul cu sare, dar stiti ca in mare parte sarea provine din alimentele procesate? Carnea prelucrata, alimentele conservate, ambalate si gustarile sunt unele dintre cele mai frecvente surse de sodiu in exces, astfel incat ar fi bine sa le evitati, daca sunteti in incercarea de a scapa de retentia de apa.

Beti mai multa apa

Desi pare paradoxal, dar este adevarat, apa potabila poate duce la scaderea retentiei de apa. Organismul este intotdeauna preocupat sa mentina un echilibru sanatos, asa ca, deshidratarea are tendinta de a retine mai multa apa, in incercarea de a preveni nivelurile de apa sa devina prea mici.

Consumul unei cantitati adecvate de apa zilnic poate fi, de asemenea, important pentru sanatatea ficatului si rinichilor si poate influenta reducerea retentiei de apa pe termen lung.

Dar beneficiile consumului de apa nu se opresc aici. Alte studii arata ca este de asemenea importanta pentru pierderea de grasime, functionarea creierului, dar si intreg organismului.

Pur si simplu beti atunci cand va este sete si opriti-va atunci cand va simtiti bine hidratat. Ar trebui sa beti putin mai mult in zilele calduroase sau atunci cand practicati o activitate fizica.

Puteti monitoriza, de asemenea, culoarea urinei pentru a evalua nivelul de hidratare. Aceasta ar trebui sa fie de culoare galben deschis sau destul de clara, in asa fel, ar insemna ca sunteti bine hidratati.

Consumati mai multe dintre aceste alimente

Exista mai multe alimente care este indicat sa le includeti in dieta dumneavoastra pentru a combate retentia de apa.

Alimentele bogate in potasiu sunt adesea recomandate, deoarece acesta poate ajuta la echilibrarea nivelului de sodiu si la cresterea productiei de urina, ajutandu-va sa reduceti apa depozitata in tesuturi.

Legumele cu frunze de culoare verde, precum fasole, banane, avocado, rosiile, iaurtul sau alte produse lactate sunt toate sanatoase si bogate in potasiu.

Suplimente de magneziu sau alimentele bogate in magneziu sunt de asemenea recomandate. Acestea includ ciocolata neagra, legumele cu frunze de culoare verde inchis, nucile si cerealele integrale.

Urmatoarele alimente si plante sunt adesea recomandate de medicina alternativa pentru a scadea retentia de apa:

  • Matase deporumb
  • Coada-calului
  • Patrunjel
  • Usturoi
  • Fenicul
  • Urzica

Este indicat sa excludeti sau macar sa eliminati temporar alimentele care provoaca balonare sau intoleranta.

Reduceti consumul de carbohidrati

Stiati ca carbohidratii stocati in muschi si ficat includ si exces de apa?

Cand mananci carbohidrati, corpul foloseste o parte imediat ca energie si converteste restul in glicogen. La stocarea sub forma de glicogen participa si apa. Pentru fiecare gram de glicogen inmagazinat, 3 – 4 grame de apa pot fi stocate impreuna cu el.

Alimentele bogate in carbohidrati, cum ar fi paine, paste, produse de patiserie, orez, biscuiti, covrigi, briose, bauturi indulcite si deserturi toate afecteaza corpul in acelasi mod. In schimb, o dieta saraca in carbohidrati forteaza corpul sa se bazeze pe glicogenul din depozite, care ajuta si la eliminarea excesului de apa.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.