zoot

Slabesti fara efort atunci cand mananci “curat”

Daca ai vazut ca dietele rapide nu-ti aduc nici un avantaj pe termen lung, este timpul sa-ti insusesti un stil de viata prin a manca „curat”. Cand iti impui sa mananci curat si ajungi sa iubesti acest stil de viata, obiceiurile si alegerile nepotrivite dispar fara nici un efort. Nu este vorba de un regim in sine, ci doar de o abordare sanatoasa a alimentelor si a proceselor culinare care-ti imbunatateste calitatea vietii, pas cu pas.

Adeptii acestui stil de viata spun ca vine cu numeroase avantaje. Nu este vorba doar de kilogramele in plus care dispar implicit ci si de o energie sporita, pofta de viata, un randament mai bun, un somn mai linistit, un sistem imunitar mai puternic.

Schimbarile durabile nu se produc peste noapte, ci treptat, pe masura ce-ti insusesti principiile unui stil alimentar curat, intorcandu-te la origini cand mancarea era consumata cat mai aproape de forma ei naturala, fara adaosuri de sare, zahar, grasimi si conservanti, fara schimbarea formei hranei naturale, fara componente fabricate in laborator. Nu va fi greu, insa nici usor. Tine foarte mult de vointa, adaptabilitate si pretul pe care-l pui pe sanatatea ta.

cum sa mananci curat

 

Iata sase trucuri care te vor ajuta sa mananci curat:

  1. Citeste intotdeauna eticheta produsului pe care-l consumi. Cele mai multe alimente curate se gasesc in forma lor naturala, fara adaosuri si aditivi, fara ingrediente ale caror denumiri nu le poti pronunta.
  2. Opteaza pentru produsele ‘raw‘, limitand consumul de produse intens procesate. Daca ai de ales dintre o portocala in starea naturala, un suc cu continut 100% portocola din comert si o bautura cu aroma de portocala, alege-o intotdeauna pe prima.
  3. Incarca-ti farfuria de legume si salate. Ba chiar poti incepe ziua servind o salata la micul dejun. Legumele proaspete, organice sau cele direct din gradina fermierului sunt cele mai curate alegeri pe care le poti face. Sunt pline de micronutrienti esentiali si fibre care-ti instaleaza senzatia de satietate .
  4. Nu trebuie sa renunti la grasimi cand mananci curat, ci doar sa te indrepti catre grasimile sanatoase din uleiuri vegetale, nuci, seminte si peste gras.
  5. Redu cantitatea de alcool si mareste cantitatea de apa plata pe care o consumi zilnic. Consumul de alcool in cantitati moderate poate fi chiar benefic, insa o cantitate exagerata deshidrateaza corpul si adauga calorii in exces dietei tale.
  6. Redu consumul de zahar si sare. Siropul de artar  sau extractul de stevie sunt alegeri mult mai inspirate cu care-ti poti indulci limonada sau biscuitii integrali pregatiti in casa. Cat despre sare, deja stii ca retine apa in organism. Renuntand la produsele procesate, vei reduce implicit consumul de sare. Cat despre preparatele gatite acasa, experimenteaza cu diferite ierburi si condimente si vei resimti mai putin nevoia de a supra-incarca alimentele cu sare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.