zoot

Slabesti cu postul lui Daniel

Postul lui daniel

Postul este un mod de a ne curata corpul atat spiritual cat si fizic. Desi in ultimul timp semnificatia postului s-a mai diminuat comparativ cu vremurile trecute, el ramane in continuare o perioada importanta pentru multe persoane.

Conform Bibliei, exista mai multe tipuri de post:

  • Postul fara apa si fara mancare – asa numitul post negru, in care nu consumi nimic pentru minim 24 de ore. Nu este recomandat sa se depaseasca aceasta perioada, deoarece pot aparea diverse probleme medicale;
  • Postul comun – in care putem bea apa sau sucuri, pentru a ne mentine energia. Postul comun se tine pentru mai multe zile.
  • Postul partial – in care sunt interzise doar carnea, produsele animale(lapte, oua) si alcoolul de orice fel.

Unul dintre cele mai cunoscute posturi partiale este postul lui Daniel. In Biblie scrie ca Daniel, impreuna cu 3 apropiati au fost tinuti in captivitate de imparatul Babilonului. Timp de 10 zile au refuzat sa manance bucatele nobile de la masa imparatului, pentru a arata ca poti fi la fel de sanatos si daca mananci numai vegetale. O alta mentionare in Biblie a lui Daniel il arata pe acesta postind timp de 21 de zile, intr-o perioada de doliu.

Chiar daca obisnuiesti sa respecti sau nu datinile bisericesti, poti incerca sa urmezi postul lui Daniel pentru trei saptamani, ca apoi sa trai singura concluziile, daca te simti mai bine sau daca a ajutat in vreun fel la sanatatea ta.

Ce sa mananc in timpul postului?

  1. Legume, fie ele proaspete sau congelate. Mai jos gasesti o lista cu legumele preferate in post, dar poti adauga si altele: Varza; Ceapa; Cartofi; Morcovi; Broccoli; Castraveti; Vinete; Ciuperci; Salata; Rosii; Porumb; Spanac; Dovlecei; Ardei gras; Ardei iute; Rucola; Sfecla;
  2. Fructe – de preferat sa le mananci atunci cand sunt prospetee, dar si dulceata sau compotul poate fi o alternativa extraordinara. Doar sa ai grija la cantitate: Mere; Pere; Caise; Cirese; Prune; Gutui; Banane; Portocale; Caise; Mandarine; Fructe de padure; Avocado; Kiwi; Lamai; Lime; Grapefruit; Mango; Ananas;Pepene rosu sau galben;
  3. Cereale integrale – au o importanta covarsitoare in aceasta perioada de abstinenta, deoarece iti regleaza tranzitul si iti mentin sanatatea: Orez brun; Quinoa; Fulgi de grau; Fulgi de ovaz;
  4. Nuci si seminte – ofera aportul necesar de lipide al organismului. Este important sa fie mancate crude si fara sare: Alune;Seminte de floarea soarelui; Seminte de dovleac; Nuci;
  5. Lichide – chiar si in aceasta perioada este vital sa te mentii cat mai hidratata. Pe langa faptul ca te ajuta cu dieta, o deshidratare in aceasta perioada poate fi periculoasa: Apa plata sau minerala; Sucuri de fructe; Lapte de soia; Lapte din nuca de cocos;

Ce nu trebuie sa consumi in postul lui Daniel

Mai jos vei gasi o lista cu alimente sau ingrediente pe care sa le eviti in perioada de post. Ideal este sa le excluzi pe toate, pentru ca acest post sa fie complet:

  • Carnea de orice natura;
  • Produsele din lapte – branza, smantana, iaurt;
  • Oua;
  • Sarea iodata;
  • Indulcitorii, fie ca vorbim de zahar sau de zaharina;
  • Painea;
  • Pastele;
  • Chipsurile;
  • Prajituri de orice fel;
  • Bomboane;
  • Cafea;
  • Bauturi energizante;
  • Uleiul in mancare;
  • Guma de mestecat;

Oricine a tinut un post poate sa iti zica faptul ca inceputul este mereu cel mai greu. Tentatia este mare, frigiderul mai contine, ba un iaurt, ba un produs din carne si atunci rezistenta este cu atat mai dificila.

Dar trebuie sa tii minte in fiecare moment ca acest post nu este un moft, ci este o perioada in care organismul tau primeste un minim necesar pentru a functiona normal, fara bateria de substante nocive care vin cu alimentatia moderna. Este un test de rezistenta, atat fizica, cat si psihica ce odata terminat aduce satisfactii enorme.

Unde mai pui ca, spre deosebire de dietele moderne, aici nu trebuie sa tii minte care e planul pentru urmatoarea masa. Doar trebuie sa eviti o serie de alimente si asta este tot.  Mult succes !

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.