zoot

Sindromul premenstrual (PMS) poate fi ameliorat

Dureri menstruale

Sindromul premenstrual cuprinde o mare varietate de simptome, incluzand schimbari de dispozitie, dureri ale sanilor, pofte culinare, oboseala, iritabilitate si depresie. Se estimeaza ca aproximativ 75% dintre femeile aflat in perioada menstruala au experimentat unele forme de sindrom premenstrual. Simptomele tind sa se manifeste conform unui tipar. Schimbarile emotionale si fizice pe care le experimentezi in timpul sindromului premenstrual pot varia ca intensitate. Totusi, nu trebuie sa lasi aceste probleme sa iti controleze viata. Unele schimbari in stilul de viata pot ajuta la reducerea semnelor si simptomelor acestui sindrom.

Iata o lista de posibile semne si simptome:

  • Anxietate
  • Depresie
  • Schimbari de dispozitie, iritabilitate, furie
  • Modificari de apetit sau pofte inexplicabile
  • Insomnia sau tulburari de somn
  • Concentrare scazuta
  • Dureri musculare sau articulare
  • Dureri de cap
  • Crestere in greutate asociata cu retentia de fluide
  • Balonare
  • Dureri la nivelul sanilor
  • Pusee de acne
  • Constipatie sau diaree

Desi nu exista niciun remediu definitive pentru PMS, exista o serie de tratemente si modificari ale stilului de viata care te pot ajuta sa reduce disconfortul.

  1. Imbunatateste-ti dieta. O dieta bogata in sare poate cauza balonare, cafeina poate agrava iritabilitatea sau anxietatea, alcoolul poate accentua depresia sau prea mult zahar poate interfera cu dispozitia zilnica. Incearca sa mananci mai multe fructe, legume si cereale integrale cu aproximativ o saptamana inaintea menstruatiei. Mananca la intervale regulate de timp. Este mai bine sa iti schimbi obiceiurile alimentare decat sa recurgi la tratamentul medicamentos, pentru ca astfel nu te vei mai confrunta cu efecte adverse.
  2. Fa mai mult sport. Exercitiul fizic imbunatateste atat starea psihica cat si schimbarile de dispozitie din timpul sindromului premenstrual. Alege exercitii cardio si bucura-te de efecte. Desi multe femei se plang ca nu au suficienta energie, aceasta perioada este probabil cea mai importanta pentru a face miscare.
  3. Ia vitamine. Vitaminele pot fi benefice pentru sindromul premenstrual, in special vitaminele B6 si E. Nu exista dovezi clare care sa demonstreze ca aceste stimulente au efect. Totusi, este poti lua suplimente pe baza de calciu, magneziu, vitamina B6 si E.
  4. Incearca remedii naturale. Unele remedii pot fi eficiente in ameliorarea crampelor si schimbarilor de dispozitie. Poti incerca ulei de primula, ghimbir, frunze de zmeura, papadie.
  5. Elimina stresul. In primul rand, este important sa ai parte de odihna si suficient somn. Incearca sa dormi cat de mult consideri ca ai nevoie, astfel incat deprivarea de somn sa nu se adauge la simptomele tale. Apoi fa un efort constient pentru a reduce nivelul de stres. Incearca sa respiri adanc, sa meditezi sa faci yoga sau sa mergi la masaj. Poti sari insa peste meditatie daca stie ca cel mai bun mod de a scapa de stres e o iesire cu fetele sau pur si simplu scrisul in jurnal.
  6. Poti folosi analgezice. Pentru femeile care au simptome precum crampe, dureri ale sanilor, dureri de spate sau de cap, antiinflamatoarele nesteroidiene (ibuprofen, naproxen) pot ajuta.
  7. Ia in considerare anticonceptionalele. Daca nu folosesti deja o forma de contraceptive cu care sa fii multumita, te poti gandi la contraceptivele orale care pot reduce simptomele de PMS.
  8. Intreaba-ti doctorul despre antidepresive. Antidepresivele nu sunt prima alegere pentru problemele care vin la pachet cu sindromul premenstrual. Totusi, ele pot fi o optiune daca simptomele sunt severe si iti afecteaza viata de zi cu zi, iar nimic altceva nu ajuta. Antidepresivele pot fi luate doar pentru 1-2 saptamani inaintea menstruatiei sau in permanenta. Sindromul premenstrual poate agrava o depresie existenta. Unele femei pot crede in mod gresit ca depresia apare ciclic. Tratamentul unei depresii deja prezente poate ameliora simptomele sindromului premenstrual.
  9. Gandeste-te la diuretice. Multe femei se confrunta cu umflarea mainilor, fetei, picioarelor sau a abdomenului in timpul PMS. Daca sportul si excluderea sarii nu functioneaza, poti incerca diureticele. Aceste medicamente se elibereaza pe baza de reteta si iti pot ajuta corpul sa elimine apa in exces, crescand excretia de urina. Unul dintre cele mai utilizate diuretice este spironolactona, dar aceste medicamente nu se adreseaza oricarei femei. Ele pot cauza constipatie, hipotensiune, cresterea nivelului de potasiu sau pot interationa cu alte medicamente.
  10. Monitorizeaza-ti simptomele. Incearca sa gasesti regula pe care simptomele tale o urmeaza, notandu-le timp de cateva luni in functie de aparitie, sau utilizand aplicatii speciale.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.