zoot

Seminte de pin. Beneficiile acestor delicatese

Beneficii muguri de pin

Crocante, untoase si cu o aroma dulce si delicata, semintele de pin sunt adaosuri extraordinare in dieta omului modern. Fara gluten, low-carb, incarcate de grasimi nesaturate. O sursa semnificativa de proteine si fibre, se adapteaza cu usurinta oricarui stil de viata, potentand preparatele ca gust, textura si aport nutritiv.

Semintele de pin sunt excelente gustari low-carb care te incarca de energie. 100g de seminte de pin ofera 673 de calorii, date, in principal, de continutul de grasimi mononesaturate (18.8g) si polinesaturate (34.1g):

  • acizi grasi mononesaturati, precum acidul oleic, cunoscut pentru capacitatea sa de a scadea colesterolul rau si a creste colesterolul bun din sange. Acestia stau la baza dietei mediteraneene, recomandata de catre nutritionisti pentru prevenirea bolilor arterelor coronare si a accidentelor vasculare celebrale.
  • acizi grasi esentiali omega 6, asociati cu scaderea in greutate prin reducerea poftei de mancare. Intr-o lucrare prezentata la American Chemical Society National Meeting & Exposition din Atlanta, Dr. Causey arata ca acidul pinoleic induce hormoni ai satietatii (enzime colecistochinine CCK si peptide gen glucagon-1, GLP-1).

Ca si migdalele, semintele de pin sunt surse excelente de vitamine E si K. Aproape jumatate din doza zilnica recomandata de vitamina E (9.3mg) si aproape doua treimi din doza zilnica recomandata de vitamina K (53.9mcg) este regasita in 100g nuci de pin. Un antioxidant puternic, vitamina E sustine sistemul imunitar, combate stresul oxidativ si poate juca un rol in prevenirea sau tratatea mai multor probleme de sanatate.

Semintele de pin contin si 55.8 mg de colina, un nutrient solubil in apa, legat de alte vitamine, precum complexul de vitamine B si acidul folic, joaca un rol similar in sprijinirea functiei cerebrale, precum si mentinerea metabolismului activ. Cum organismul nu poate sintetiza singur decat o cantitate mica de colina, este important sa o procuram din alimentatia zilnica.

Pe langa continutul de vitamine, semintele de pin aduc si un aport semnificativ de minerale esentiale si oligoelementale. 100g de seminte de pin acopera 31% din necesarul zilnic de fier, 63% din necesarul zilnic de magneziu, 57% din necesarul zilnic de fosfor, 17% din necesarul zilnic de potasiu, 43% din necesarul zilnic de zinc, 66% din necesarul zilnic de cupru si 440% din necesarul zilnic de mangan, micronutrienti absolut necesari organismul pentru a functiona corespunzator si a se mentine puternic.

Le poti consuma in smoothie-uri, deserturi, salate, sos pesto si numeroase alte preparate, crude sau prajite la cuptor. Se gasesc in majoritatea hipermarketurilor dar si in magazinele naturiste.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.