zoot

Schimbari in dieta ta care te ajuta sa scapi de burta

Din pacate, grasimea viscerala este una dintre cele mai incapatanate. Tot ea este si cea mai periculoasa, reprezentant un factor de risc puternic pentru bolile de inima, diabetul de tip 2 si multe altele care ar trebui sa te determina sa faci cateva schimbari in dieta ta.

Femeile au de pana la noua ori mai multi receptori alfa adrenergici in celulele gras, comparativ cu barbatii iar estrogenul le mareste activitatea. Acestia incetinesc eliberarea grasimilor, ceea ce face ca anumite zone sa puna mai multe probleme decat altele. Daca si tu te confrunti cu grasimea de pe talie, iata cateva solutii:

Schimbari in dieta ta care te ajuta sa scapi de burtaAlimentele termogenice

Numai daca incorporezi alimente termogenice in dieta ta zilnica, poti pierde cu pana la 10% mai multe calorii prin accelerarea metabolismului. Acestea cresc temperatura corpului si, implicit consuma mai multe calorii. Printre alimentele termogenice se numara piperul cayenne, piperul negru, ceaiul verde, turmericul, ghimbir sau proteinele slabe, precum curcanul.

Apa

Vrei sa scapi de burta? Consumul de apa este o modalitate eficienta de a scapa de grasimea e pe burta. Apa suprima pofta de mancare, instaleaza senzatia de satietate si incurajeaza tranzitul. Nu-ti place gustul simplu al apei? Consuma apa infuzata cu felii de fructe si legume.

Fibre alimentare

Tuturor le place painea alba dar daca vrei sa scapi de grasimea viscerala, orienteaza-te catre cerealele integrale, quinoa, hrisca sau orez brun. Fibrele instaleaza senzatia de satietate, previn inflamatia si bolile de inima. Ba mai mult, sunt studii care arata ca un consum zilnic de fibre alimentare reduce semnificativ grasimea din jurul taliei.

Grasimi sanatoase

Nu trebuie sa elimini toate sursele de grasimi cand vrei sa scapi de burta. Din contra, adauga in dieta ta grasimi sanatoase din surse naturale precum avocado, somon salbatic, nuci sau leguminoase.

Uleiul MCT

Uleiul MCT este format doar din trigliceride cu lant mediu care se gasesc in od natural in uleiul de cocos. Spre deosebire de alte grasimi, trigliceridele cu lant mediu necesita mai putine enzime si energie pentru a fi digerate. Acestea nu sunt stocate in corp si sunt folosite ca sursa imediata de energie. Mai mult, ele suprima depunerile de grasime datorita efectului termogenic si favorizeaza oxidarea grasimilor.

Probiotice

Conform unui studiu publicat in Journal of Functional Food, suplimentarea dietei cu probiotice viabile scade absorbtia intestinala a grasimilor din alimentatie si depunerea acestora sub forma de grasime abdominala si viscerala. Le poti lua din suplimente alimentare sau din alimente precum varza acra, muraturi si bulionul de oase.

Otet de mere

Grasimea abdominala se poate datora si problemelor legate de digestie, echilibrului hormonal si balonarii. Otetul de mere echilibreaza nivelul pH-ului, distrug bateriile nedorite si ajuta la o mai buna absorbtie a nutrientilor din mancare. Amesteca o lingura de otet de mere cu o cana de apa, presara putina scortisoara si o picatura de indulcitor din stevia. Consuma-l inainte de masa.

Stresul

Nu in ultimul rand, supravegheaza stresul. Poti face toate schimbarile necesare in alimentatie dar daca continui sa fii stresata, rezultatele vor intarzia sa apara. Un pic de stres este totusi binevenit. O crestere in cortisol, hormonul stresului este cel care ne trezeste dimineata. Insa, daca ramane intr-o permanenta crestere, devine o problema.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.