zoot

Sase legume pe care le poti consuma gatite fara a renunta la proprietatile lor nutritive

Desi cele mai multe legume isi pierd o buna parte din proprietatile nutritive in urma proceselor termice la care sunt supuse, altele isi dezvolta valoarea nutritiva cand sunt gatite.

ROSII

rosii gatite sau crude

Poate veni ca o surpriza, insa rosiile gatite isi maresc nivelul de licopen cu pana la 35% atunci cand sunt gatite timp de 30 de minute la 88 de grade Celsius (conform unui studiu publicat in Journal of Agriculture and Food Chemistry). Multe dintre studiile recente publicate in reviste de specialitate au asociat un consum ridicat de licopen cu o probabilitate mai scazuta de a dezvolta cancer sau boli de inima. Pentru a te bucura de proprietatile sale anti-cancerigene, soteaza-le in ulei de masline sau pregateste-te la cuptor. Bucura-te atat de savoare cat si de proprietatile lor antioxidante!

MORCOVI

morcovi cruzi sau gatiti

Un studiu publicat in Journal of Agriculture and Food Chemistry arata ca nivelul de beta-caroten creste atunci cand morcovii sunt gatiti. Corpul transforma beta-carotenul in vitamina A, esentiala pentru mentinerea sanatatii sistemului reproductiv si osos, o vedere buna si o imunitate crescuta. Dar exista si un dezavantaj cand gatesti morcovii si alte legume: procesele termice distrug cantitatea de vitamina C. Instabila, se degradeaza usor la expunerea la caldura si oxidare. Incearca sa diversifici modul in care consumi aceste legume, atat crude cat si gatite.

SPARANGHEL SI CIUPERCI

ciuperci crude sau gatite

Anumite legume, precum morcovii, ciupercile, sparanghelul sau ardeii grasi produc mai multi antioxidanti atunci cand sunt gatite la aburi sau fierte (conform unui studiu asupra diferitelor tehnici de preparare a legume si efectul acestora in cazul unor anumiti compusi precum carotenoidele, acidul ascorbic si polifenoli).

sparanghel crud sau gatit

Sparanghelul trebuie preparat termic pentru a-si dezvolta gustul delicios. In plus, cand il gatesti la aburi, ii dezvolti proprietatile in combaterea cancerului. Cand sunt gatite, ciupercile elibereaza mai mult potasiu care ajuta la mentinerea sanatatii sistemului osos. Se pot consuma trase la tigaie, fierte sau pe gratar.

SPANAC

spanac crud sau gatit

Acidul oxalic care se regaseste  in multe dintre legumele cu frunze poate fi iritant pentru unele persoane si poate bloca absorbtia de fier si calciu. Atunci cand consumi spanac gatit, organismul tau va absorbi mai mult calciu, fier si magneziu.

VARZA KALE

varza kale

Desi este absolut minunata in salate crude si proaspete, varza Kale fiarta ajuta la scaderea nivelului colesterolului rau. Cu toate aceste, isi pierde o buna parte din vitamina C prin fierbere. Alterneaza ambele metode de preparare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.