zoot

Sase greseli pe care le faci cand incepi dieta

Sase greseli pe care le faci cand incepi dieta

Cu atata informatie existenta, este usor sa devii confuza. Nu-ti face griji, nu esti singura.

Dieta ta nu este variata

Desi sunt alimente mai dense din punct de vedere nutritiv, fiecare vine cu o compozitie diferita de micronutrienti de care organismul tau are nevoie. Mizand pe o dieta variata de alimente de calitate si curate, corpul tau primeste toti nutrientii de care are nevoie si nu ajunge la plictiseala.

Excluzi carbohidratii din alimentatie

Carbohidratii sunt factori importanti pentru nivelul T3, un hormon al tiroidei care controleaza metabolismul. Studiile au aratat ca pacientii care au consumat zero carbohidrati pentru doua saptamani au inregistrat o scadere cu 47% metabolismului. Cel mai mic nivel de carbohidrati la care nivelul T3 nu este afectat, s-a aratat a fi 50g/zi.In plus, performanta in sala de forma poate fi negativ afectate deoarece glicogenul folosit pe post de combustibil in timpul antrenamentelor.

N-ai zile de reincarcare

Leptina este un hormon polipetidic secretat de adipocite care mentine sub control metabolismul si controleaza senzatia de foame. Nivelul acesteia scade cu pana la 50% dupa o saptamana de dieta drastica, care-ti incetineste metabolismul. Tocmai de aceea sunt importante zilele de incarcare. Alege o zi pe saptamana cand consumi mese bogate in carbohidrati si sarace in grasimi pentru a ridica nivelul leptinei si accelera metabolismul. Pe masura ce obtii silueta dorita, poti creste frecventa zilelor de reincarcare.

Nu-ti iei necesarul zilnic de calciu

In timpul dietei, oamenii obisnuiesc sa creasca aportul de proteine si sa reduca grasimile si carbohidratii. Pe termen lung, fara suplimentarea dietei cu calciu, s-ar putea produce un dezechilibru. Organismul devine mai acid iar calciul se pierde din oase. In plus, asta ar putea duce la aparitia pietrelor la rinichi.

Daca nu consumi suficiente alimente bogate in calciu, ia un supliment de calciu imbogatit cu vitamina D3 pentru a ajuta la absorbtie.

 Cresti intensitatea antrenamentelor la intamplare

Daca urmezi o dieta pentru a pierde in greutate din grasimi si incepi sa cresti intensitatea antrenamentelor la intamplare, metabolismul tau se va impotrivi si-ti va impiedica progresul. Metabolismul are diferite mecanisme prin care-si conserva starea actuala. Cand impingi prea tare facand doua antrenamente cardio pe zi in timp ce urmezi o dieta hipocalorica, acesta se adapteaza consumand mai putina energie si, implicit, mai putine grasimi.

Incepe a creste intensitatea antrenamentelor treptat, in termeni de durata, dificultate si frecventa, pe masura ce te lovesti de un platou.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.