zoot

Sase feluri in care-ti poti stimula sistemul limfatic

Yoga

O componenta importanta a sistemului imunitar este sistemul limfatic. Compus dintr-o retea de tesuturi si organe ajuta corpul sa scape de toxine, detrisuri si patogeni. Functia primara a acestuia este de a transporta limfa, un fluid care contine celule albe care lupta contra infectiilor. Limfa preia bacteriile din tesuturi si le prinde in nodul limfatic unde celulele albe din sange le pot ataca si distruge.

Transpira cat mai mult

Exercitiile sportive imbunatatesc circulatia sanguina si ajuta la eliberarea toxinelor, regenerarea tesuturilor si imbunatatirea fluxului limfatic. Sariturile pe trambulina sunt modalitati excelente pentru a pune in miscare organismul si pentru a stimula transpira. La fel este si sauna.

Practica Yin Yoga

Majoritatea pozitiilor din practica Yin Yoga implica rasuciri ale corpului si inversarea fluxului de gravitatie, putand ajuta la eliberarea zonelor in care limfa este congestionata. Fiecare pozitie se mentine timp de cateva minute. Aceste tipuri de miscari lipsesc rutinei zilnice.

Inverseaza fluxul gravitatiei

Imbunatateste circulatia in partea inferioara a corpului prin inversarea fluxului gravitatiei. Din pozitia culcat, ridica-ti si sprinjina-ti picioarele de un perete.  Ridica-ti posteriorul de la sol si sprinjita-te de perete timp de cateva minute.

Redu timpul pe care-l petreci in sezut

Perioadele lungi de timp petrecute pe scaun, in sezut, fara sa-ti misti picioarele si soldurile ingreuneaza circulatia. Fa-ti un obicei din a te ridica periodic, foloseste un birou inalt care-ti permite sa lucrezi in picioare sau preia apelurile telefonice in mers. Exercitiile de intindere efectuate pe scaunul de lucru sunt si ele benefice.

Dusuri calde-reci

Alternarea temperaturii apei atunci cand faci dus stimuleaza sistemul limfactic si activeaza sistemul imunitar. In plus, te energizeaza instant si este o modalitate excelenta de a incepe ziua.

Maseaza-ti corpul

Exfolierea sub dus cu o perie speciala sau o manusa de lufa, de jus in sus cat si auto-masajul stimuleaza sistemul limfatic. Se executa in miscari blande, masandu-se pielea in directia inimii. Partea inferioara a corpului se maseaza de jos in sus.

Respira profund

Respiratiile profunde prin diafragma pun limfa in miscare. Poti incuraja drenajul toxinelor prin miscarea simultana a bratelor in timpul repiratie. Deschide-ti bratele lateral in forma de T, inspira adanc pe nas si ridica-ti bratele deasupra capului. Tine-ti respiratia sus si elibereaza aerului din plamani usor, pe gura, in timp ce-ti misti bratele jos.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.