zoot

Sarituri pe cutie. Unele dintre cele mai eficiente exercitii pliometrice

Tot in categoria exercitiilor pliometrice regasim si sariturile pe cutie. Desi te pot intimida initial, vin cu numeroase beneficii pentru conditia fizica si sanatate. Poti incepe sa le practici cu variante mai joase (35-45 cm), crescand inaltimea sariurii pe masura ce progresezi. Crede-ne, sunt mult mai distractive decat par!

Sarituri pe cutie 1

Iti sculpteaza gambele

In timpul sariturilor se angajeaza si activeaza mai multe grupe musculare datorita combinatiei de forta si efort cardiovascular. Practic, te forteaza sa-ti folosesti toti muschii picioarelor dar si pe cei ai bratelor pentru a te propulsa in sus ca apoi sa fii nevoita sa-ti mentii echilibrul si sa revii la pozitia initiala. Gambele sunt sculptate in timp record.

Cresc arderile si topesc grasimea

Efortul de intensitate este ridicat in timpul sariturilor pe cutie si se consuma mai multe calorii pe unitatea de timp. Prin urmare, arderile per sesiune cresc, fiind o buna alternativa de a pierde in greutate si a-ti tonifia partea inferioara. Se estimeaza pierderea a 800-1000 calorii per ora.

Imbunatatesc performanta sportiva

Sariturile pe cutie imbunatatesc sariturile verticale, viteza, anduranta dar si coordonarea, astfel incat iti vor fi imbunatatite performantele sportive, indiferent daca practici baschet sau handbal. Daca simti ca te lovesti de un efect platou, le poti incorpora in rutina zilnica pentru a-l depasi.

Imbunatatesc densitatea osoasa

Datorita impactului pe care-l au la nivelul articulatiilor, sariturile pe cutie intensifica continutul mineral osos si colagenul, ambele deosebit de importante pentru a preveni pierderile de masa osoasa. In comparatie cu alte sarituri, sariturile pe cutie exercita un impact mai redus la nivelul articulatiilor.

Cresc capacitatea aeroba

Spre deosebire de genoflexiuni, prese sau fandari, corpul consuma o cantitate mai mare de oxigen in timpul acestui exercitiu dinamic asa ca inima utilizeaza oxigenul mult mai eficient pentru a pompa sangele la muschi, fapt ce-ti poate scadea tensiunea arteriala post-antrenament.

Exercitii pliometrice sarituri pe hartie

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.