zoot

Retentia de apa si kilogramele in plus

Retentia de apa si kilogramele in plus

Apa este de o importanta cruciala pentru organism. De fapt, corpul uman este alcatuit in proportie de 55-75% apa. Cu toate acestea, retentia de apa este o problema reala si poate cauza nenumarate neajunsuri, printre care kilogramele in plus si dureri.

Poti retine intre 2 si 5kg de apa in organism la un anumit moment. Ba mai mult , anumite studii studii au descoperi pacienti cu pana la 40kg de edem sau retentie de apa ca urmare a mai multor probleme de sanatate.

Din fericire, exista cateva solutii pentru a elimina apa retinuta de organism si sa o tii departe de tine pentru totdeauna.

Ce este retentia de apa?

Atunci cand consui carbohidrati, multi dintre ei sunt transformati in glucoza (zahar) si folositi pentru a elibera energie. Ceea ce ramane este transformat in glicogen care este stocat in ficat si muschi. Daca ai nevoie de energie ulterior iar glucoza nu este disponibile, depozitele de glicogen sunt transformate in glucoza.

Glicogenul metine multa apa. De fapt, fiecarui gram de glicogen stocat ii sunt atasate trei grame de apa. Ca urmare, organismul poate retine o cantitate suficienta de apa. Aceasta este greutatea in apa pe care o pierzi cand incepi o dieta saraca in carbohidrati sau un antrenament intensiv.

Cand incepi dieta sau antrenamentul, se creeaza un deficit de energie si cand nu este suficienta glucoza disponibila, organismul recurge la glicogenul stocat pentru un plus de energie. Aceste transformari cauzeaza o pierdere rapida in greutate la inceputul dietei sau antrenamentului, urmate de un platou cand rezervele de glicogen s-au epuizat.

Cum sa scapi de retentia de apa din organism?

  • Monitorizeaza consumul de sare. Sunt multe motive pentru care ar trebui sa consumi sare in moderatia iar kilogramele in plus este doar unul dintre ele. Sodiul este un mineral important in echilibrul fluidelor din organism insa excesul poate cauza retentia de apa. Se recomanda consumul a mai putin de 2300mg pe zi, ceea ce inseamna mai putin de o lingurita sau 6g de sare. Fii atenta la alimentele care ascund sare, in special alimentele procesate.
  • Fii activa. Sedentarismul este unul dintre principalele cauze ale retentiei de apa, asa ca trecerea la un stil de viata activ este solutia pentru a pierde din kilogramele in plus datorate retentiei de apa. Asta nu inseamna ca trebuie sa te duci la sala de doua ori pe zi pentru a fii activa. Fa din asta un stil de viata. Mergi mai mult pe jos, urca scarile si ridica-te de la calculator la fiecare ora.
  • Consuma suficiente proteine. Proteinele joaca un rol important in evitarea retentiei de apa. Ele sunt cu atat mai importante pentru vegetarieni si vegani. Cate proteine ar trebui sa consumi? O regula generala spune ca ar trebui sa consumi cate un gram de proteine penru fiecare kilogram din greutatea corporala. Surse bune de proteine sunt: pestele, carnea de pasare, oua si leguminoase.
  • Consuma alimente bogate in potasiu. Intr-un studiu publicat in American Journal of Kidney Diseases se arata ca deficitul de potasiu duce la cresterea retentiei de apa si a tensiunii arteriale. Se recomanda consumul a 4700mg de potasiu pe zi. Iti poti lua necesarul zilnic de potasiu din alimente precum: legumele cu frunze verzi, salate, banane, cartofi, rosii si avocado.
  • Consuma alimente bogate in magneziu. Magneziul favorizeaza productia de urina si multe studii arata ca o crestere a nivelului de magneziu favorizeaza pierderea apei retinute de organism si reducerea simptomelor asociate cu edemul. Cei mai multi adulti au nevoie de 310-420mg de magneziu in fiecare zi pe care si-l pot procura din alimente precum spanacul, avocado, migdale sau fasole neagra.
  • Bea apa. Este important sa te mentii hidratata. Consuma cate un pahar de apa inainte de fiecare masa sau gustare sau seteaza-ti un timer pentru a-ti aminti sa te hidratezi. Aminteste-ti ca poti suplimenta consumul de apa cu fructe si legume. Fructele si legumele contin in mare parte apa.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.