zoot

Renunta la aceste 5 obiceiuri in lupta cu kilogramele in plus

Dieta sanatoasa ar trebui sa se transforme intr-un stil de viata iar pentru asta este nevoie sa iti insusesti nu numai cunostinte noi ci si deprinderi noi, aliniate la noile cerinte ale corpului tau, obiceuri care poti fi aliatele noastre in lupta cu kilogramele in plus.

lupta cu kilogramele in plus (1)

Foto: freedigitalphos.net

 

1.Nu mai sari peste micul dejun!

Studiile arata ca persoanele care consuma micul dejun au o greutate mai mica decat cele care obisnuiesc sa sara peste prima masa a zilei, obiceiul de a sari peste micul dejun fiind asociat cu obezitatea. Nu este vorba doar de controlul greutatii cat si de propria sanatate, micul dejun fiind cea mai importanta masa a zilei, cea care te incarca de energie pentru o zi intreaga.

Lipsa timpului este tot mai des invocata atunci cand vine vorba de micul dejun insa setarea alarmei de trezire cu 10 minute mai devreme ar putea solutiona aceasta problema. La fel de eficient este sa-ti prepari micul dejun inainte de culcare. Iti poti fierbe doua oua sau iti poti spala si taia salatata si legumele cu o seara inainte. Poti recurge la un mic dejun rapid si sanatos, amestecand o mana de fulgi de secara (se gasec in orice Plafar) cu un iaurt grecesc sau poti consuma o ceasca de fructe de padure (zmeura, mure, afine) cu cativa biscuiti crocanti dintr-un mix de faina de secara si faina de migdale, home-made, pregatite cu o zi in urma.

 

2. Nu te mai infometa!

Desi parerile sunt impartite cand vine vorba de numarul de mese optim pentru mentinerea siluetei, cei care mananca putin si des, se simt mereu plini, au un nivel controlat al zaharului din organism si sunt mai putin predispusi a se lasa prada junk food-ului sau consumului irational de mancare. Foarte multe diete includ, pe langa mesele principale ale zile, asa zile gustari care au rolul de a-ti potoli foamea intre mese pentru a evita tentatia de a ceda unei merdenele in drum spre casa sau cea de a devora o cutie intreaga de inghetata in fata televizorului.

 

3. Evita, pe cat posibil, sa mananci in oras!

Astfel vei sti intotdeauna ce mananci. Habar n-ai cata sodiu contine salata cumparata pe fuga de la fast food sau cat zahar contine supa crema comandata la restaurant. Consultand un tabel cu valorile nutritionale ale alimentelor si citind cu atentie eticheta produselor cumparate, nu numai ca iti poti compune mese regulate care sa satisfaca necesarul zilnic de macro si micro nutrienti dar poti evita caloriile ascunse din mesele luate in oras. Cand gatesti acasa ai control absolut a ceea ce consumi si atata vreme cat frigiderul tau este plin numai de alimente sanatoase, gustari care sa-ti potoleasa oricand foamea, sunt sanse mai mici sa te abati de la dieta.

 

4. Debaraseaza de orice aliment rafinat din casa!

Fa-ti o lista cu super-alimentele care nu ar trebui sa-ti lipseasca din camara: spanac si alte legume proaspete verzi, mix de legume congelate, oua, curcan si alte tipuri de carne slaba, peste, lactate, seminte si nuci, ulei de masline, fructe de padure, ciocolata neagra si/sau unt de arahide, cereale integrale si paine de seara low carb etc. Acasa si mai ales seara, in fata emisiunii preferate esti tentata sa consumi alimente rafinate. Atata vreme cat nu le ai in imediata apropiere, pericolul este evitat.

 

5. Nu mai confunda foamea cu setea!

Foamea poate fi foarte usor confundata cu setea mai ales in cazul celor care nu consuma cantitatea de apa minima recomandata. Atat semnalele de foame cat si cele de sete sunt emise din aceeasi arie a creierului si trebuie sa iti cunosti foarte bine corpul pentru a face diferenta intre cele doua.  Ori de cate ori simti ca iti este foame fa urmatorul test: bea un pahar apa si asteapta 10 minute. Daca foamea persista atunci corpul chiar are nevoie de hrana de care nu trebuie sa fie deprivat.

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.