•  
  •  

Alimente probiotice naturale

Atunci cand auzi de bacterii nu te poti abtine sa nu te gandesti la ceva rau. Dar nu toate bacteriile sunt determinate sa te imbolnaveasca. O parte dintre bacterii au colonizat organismul uman cu mult timp in urma si au hotarat ca trebuie sa lucreze cu noi pentru supravietuire. Acesta este cazul bacteriilor bune care colonizeaza tractul intestinal.

Colonul nostru este exemplul perfect de simbioza intre om si bacterii.

De-a lungul timpului, noi am “adapostit” aceste microorganisme, iar ele, ca multumire, s-au oferit sa ne ajute sa procesam alimentele si sa obtinem cat mai multe din alimentele pe care le mancam. Pentru ca fara aceste bacterii, am absorbi mult mai putin din mancare, deoarece nu avem capacitatea enzimatica sa desfacem unele alimente in bucati suficient de mici pentru a fi absorbite.

Probiotice naturale

Probioticele sunt bacterii bune care pastreaza echilibrul microflorei intenstinale si imbunatatesc digestia. Pe langa suplimentele alimentare, poti consuma probiotice naturale, alimente accesibile si usor de introdus in dieta zilnica:

Iaurt si kefir

Kefir probiotic

Una dintre cele mai bune surse de probiotice naturale este iaurtul cu culturii vii. Alege iaurtul din lapte de capra, infuzat cu forme suplimentare de probiotice, precum lactobacilii sau acidofilii dar verifica continutul de zahar adaugat pe eticheta, inainte de a alege un anumit brand.

Kefirul este un produs lactat fermentat, cu un gust similar iaurtului. Contine cantitati mari de vitamina B12, calciu, magneziu, vitamina k2, biotina, folati, enzime si probiotice. Valorile nutritionale difera in functie brandul ales.

MuraturiProbiotice

La fel ca iaurtul si kefirul, procesul de fermentare prin care trece varza murata produce o serie de probiotice naturale benefice, legate de imbunatatirea sistemului imunitar, functiilor cognitive, digestice si endocrine. Daca n-ai pus varza la murat, o poti gasi si-n hipermarket, ambata individual in pungi.

Toac-o marunt, adauga o lingura de ulei de masline, condimenteaza cu sare si piper si serveste. Sau pregateste-ti o salata mixta de muraturi, alaturi de conopida si castraveti murati.

Ciocolata neagra

Mousse de ciocolata neagra

Inca un motiv in plus sa consumi ciocolata neagra. Energizanta, bogata in antioxidanti, ciocolata neagra se remarca si prin aportul de probiotice pe care-l furnizeaza organismului.

Asigura-te ca produsul ales are un continut de minim 75% cacao si cat mai putin zahar adaugat.

Microalge

Beneficii alge marine wakame

Cu siguranta ai auzit de spirulina, chorella sau algele albastre verzi. Aceste probiotice naturale cresc semnifiativ cantitatea de lactobacili si bifidobacterii in tractul digestiv. Se gasesc in magazinele naturale sub forma de capsule sau pudra.

Datorita gustului greu de tolerat, tot mai multi oameni aleg sa le inghita sub forma de capsula sau sa amestece pudra cu smoothie-urile din fructe pentru a ascunde gustul.

Miso

Miso

Daca-ti este cunoscuta bucataria traditionala japoneza, cu siguranta ai gustat cel putin o data supa miso. Miso este o pasta obtinuta din secara fermentata, fasole, orz sau orez prin dubla fermentare. Adauga o lingurita de miso intr-un bol de supa concentrata de legume fiarta, amesteca bine si obtii o ciorba bogata in lactobacili si bacterii bifidus.

Vrei sa fie si satioasa? Fierbe si adauga o mana de taitei Shrataki cu 0 calorii si 0 carbohidrati.

Tempeh

Tempeh grill

O alta sursa de probiotice naturale pentru vegani si cei care tin post, tempeh-ul este obtinut prin fermentare din boabe de soia. O sursa bogata de vitamina B12, acest aliment poate fi gatit in atatea feluri diferite: sotat, la cuptor sau maruntit peste salate.

Ceai Kombucha

Reteta ceai kombucha pas cu pas

Ceaiul kombucha este un tip de ceai fermentat, cu o cantitate mare de bacterii intestinale sanatoase si o istorie impresionanta.

Se obtine dintr-o infuzie de ceai verde sau negru la care se adauga zahar si ciuperca kombucha, o colonie de este 20 de microorganisme care fermenteaza, dand nastere unei bauturi aromate si acidulate, cu gust de cidru.

 

Legatura dintre probiotice si pierderea in greutate

Probiotice slabire

Din punct de vedere microbiologic, bacteriile comensale (care se gasesc in mod normal in corp) pot fi impartite in doua mari familii, Bacteroides si Firmicutes. Aceste doua familii colonizeaza tractul tuturor persoanelor, dar proportia in care acestea ocupa colonul pare sa aiba un rol foarte important in greutatea si silueta noastra.

Mai multe studii au aratat ca persoanele care au un exces de greutate au mai multe bacterii din categoria Firmicutes si mai putine din categoria Bacteroides. Evident, in cazul persoanelor slabe raportul este inversat (Sursa).

Aceste studii au mers mai departe si au observat ce se intampla cu soarecii de laborator carora le sunt administrate bacterii Firmicutes. Rezultatul a cimentat si mai bine concluzia pe care cercetatorii o aveau deja – soarecii au luat in greutate suplimentar fata de cei la care dieta a ramas neschimbata.

Cu aceste informatii in cap, urmeaza intrebarea fireasca – si noi cum sa facem sa avem mai multe Bacteroides? Pai cu probiotice, desigur.

Probioticele sunt substante care au efectul opus antibioticelor – in loc sa distruga bacteriile, determina stimularea proliferarii lor. Unele probiotice iti colonizeaza tractul intestinal cu alte bacterii ce sunt dovedite ca functioneaza in favoarea ta, in timp ce altele actioneaza in sensul distrugerii bacteriilor nocive.

Aceste probiotice pot proveni in mod natural din branzeturi, in special din cea de vaca, din iaurtul realizat in casa, sau, pentru pasionati, din vinul obtinut din strugurii de casa. O alta sursa de probiotice este data de numeroasele suplimente gasite in farmacii sau in plafar si despre aceasta discutam in continuare.

In comert probioticele se gasesc sub forma de capsule, iaurt sau sirop si au denumirea generica de Lactobacili, care nu sunt altceva decat un alt tip de bacterii care ajung in tractul intestinal si determina modificari ale bacteriilor comensale.

Desigur, deoarece nu este nimic simplu in medicina, exista mai multe tipuri de tulpini de Lactobacili care se gasesc in comert. Dintre acestea, trebuie sa retii ca

  • Lactobacillus gasseri este cel mai studiat si promite cele mai mari scaderi in greutate in urma unui consum regulat, pe o perioada de minim 6-12 saptamani. Unul dintre studii a aratat o scadere de 8.5% a grasimii abdominale dupa 12 saptamani de consum al Lactobacillus gasseri (Sursa).
  • Alte tulpini de lactobacil care determina scaderea ponderala, intr-o masura mai mica decat gasseri sunt si fermentum, amylovorum sau rhamnosus. Un studiu arata ca suplimentarea dietei cu Lactobacillus in cazul femeilor supraponderale le ajuta pe acestea sa piarda cu pana la 50% mai multa greutate decat in cazul in care dieta n-ar fi fost suplimentata. Mai mult, acesteau au continuat sa piarda in greutate chiar si in perioada de mentinere (Sursa).
  • Una dintre cele mai raspandite tulpini de lactobacil in comert este Lactobacillus acidophilus. Acest tip de bacterie poate determina o crestere in greutate conform unui studiu din Microbial Pathogenesis (Sursa). Astfel ca trebuie sa fii atenta la ce ceri si ce primesti, daca tinta ta este sa dai kilogramele jos. Noi iti prezentam studii pe care persoana care comercializeaza acesti lactobacili s-ar putea sa nu le cunoasca, asa ca e bine sa stii exact ce sa ceri.

Desigur, in acest articol am discutat doar despre efectele probioticelor asupra scaderii in greutate, dar efectele acestora sunt mult mai numeroase si le vom dezvolta intr-un articol separat. Dintre acestea, enumeram: stimularea imunitatii, ameliorarea functiei cardiace, echilibrarea profilului lipidic si multe altele.

Asadar, data viitoare cand vei fi nemultumita de ceea ce vezi in oglinda, nu uita ca bacteriile nu sunt doar nocive, ci pot lucra si in favoarea ta.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro