Pranzul la borcan! Energie, sanatate si o talie subtire

  •  
  •  

Desi este comod sa-ti comanzi mancare la locul de munca sau sa te indrepti catre cel mai apropiat restaurant, nimic nu se compara cu pranzul luat de acasa iar ca acesta sa fie nu numai nutritiv ci si atragator, iti propunem un model de prezentare inedit: pranz la borcan!

N-ai nevoie decat de un borcan Mason Jar si putina imaginatie pentru a jongla cu ingredientele pe care le ai in casa.

 

Salata la borcan

Datorita Instagramului, banalele borcane cu filet Mason Jar au devenit foarte populare. Desi initial erau folosite pentru a conserva dulceturile si zarvaturile peste iarna, acum si-au gasit o alta intrebuintare, contribuind la mentinerea obieceiurilor sanatoase nu numai acasa cat si la birou.

Foloseste-le pentru a-ti impacheta pranzul: salata la borcan! Nu numai ca arata deosebit de apetisant, se pastreaza proaspata si poate fi consumata imediat.

Salata de pui la borcan

Accesibila, delicioasa si satioasa. Ia-ti obiceiuri sanatoase cu tine la birou.

  • Jumatate de avocado
  • O lingura de ulei de masline
  • Zeama de la jumatate de lamaie

Sos salata

Se mixeaza ingredientele pentru dressing cu un blender manual si se toarna pe fundul borcanului.

Salata in borcan mason jar

Salata la borcan mason jar

Se spala, se curata si se taie legumele pentru salata dupa cum urmeaza:

  • O ceapa mica rosie taiata julienne
  • Jumatate de mar taiat felii foarte subtiri
  • 4-5 rosii cherry taiate pe jumatate
  • Un morcov curat si dat pe razatoarea mare
  • O mana de salata sau rucola
  • 150g pui fiert (la rotisor) taiat fasii

Se stratifica salata in borcan urmand logica de mai jos:

Salata in borcan pas 1

Salata in borcan pas 2

Salata in borcan pas 3

Salata in borcan pas 4

Salata in borcan pas 5

Salata in borcan pas 6

Acum nu mai trebuie decat sa filetezi capacul si sa depozitezi salata in frigider imediat cum ajungi la birou. Inainte de servire se rastoarna intr-un bol si se amesteca bine. Pofta buna!

Te-ar putea interesa si:

Idei de pranz la borcan

Fulgi de ovaz cu fructe de padure

Fulgi de ovaz la borcan

Foto: caketime.blox.pl

Un pranz ideal pentru cele care n-au timp sa gateasca! Fulgii de ovaz se hidrateaza peste noapte intr-un bol cu apa si putina zeama de lamaie.

Dimineata se scurg, se adauga intr-un borcan Mason Jar, se toarna lapte de capra sau lapte de cocos, un strat de iaurt grecesc, cateva semiinte de chia iar la final se adauga fructele intregi sau feliate (in caz ca vrei sa introduci si o jumatate de banana pe langa fructele de padure).

Borcanul se pastreaza in frigider pana este consumat la pranz.

Iaurt parfait cu naut

Naut la borcan

Foto: fromthelandweliveon

Prietenos cu silueta, cu arome deosebite si incarcat de nutrienti, acest parfait reprezinta varianta rapida de pranz la borcan.

Adauga cateva stafide pe fundul borcanului, continua cu nautul fiert si castrevetii maruntiti si scursi de zeama, adauga iaurtul grecesc amestecat cu cateva frunze de menta tocate marunt, sare si peper iar la final adauga cateva nuci.

Orez cu legume si baby spanac

Salata cu orez la borcan

earthboundfarm.com

Poti transforma acest pranz delicios intr-o varianta low carb daca alegi orez Shirataki (din konjac) cu zero carbohidrati si zero calorii!

Toarna dressingul preferat pe fundul borcanului, adauga un strat de rosii cherry, toarna orezul fiert adus la temperatura camerei, un strat de leguminoase (poate fi vorba de mazare, fasole, naut sau linte), un strat de branza feta sau mozzarella si completeaza borcanul cu o mana de baby-spanac crud.

Salata greceasca

Salata greceasca la borcan

Foto: cinnamonspiceandeverythingnice.com

Pastreaza prospetimea salatei preferate intr-un borcan Mason Jar pe care-l poti lua la pranz.

Toarna dressingul preferat, poate fi un amestec de ulei de masline cu otet balsamic, adauga ingredientele solide (naut la cutie, masline kalamata, nuci de pin, continua cu un strat de branza feta sau tofu faramitat, rosii si ceapa si umple restul borcanului cu salata verde proaspata.

Salata de creveti cu branza feta

Salata de creveti cu feta la borcan pranz

Foto: savoringthethyme.com

Stratifica fundul borcanului dressingul preferat, adauga un strat de rosii cherry, jumatate de avocado taiat cubulete si ceapa rosie jullien, adauga salata verde maruntita si baby spanac si completeaza borcanul cu un ou fiert taiat felii, cateva cubulete de feta si cativa creveti trasi la tigaie.

Paste din dovleac cu avocado

Paste din dovleac cu avocado la borcan

Foto: sugarfreemom.com

Pentru a obtine spaghete dintr-un dovlecel Zuchinni proaspat, n-ai nevoie decat de un spiralator de legume precum Spirallicious. Atragatoare, fara carbohidrati si gluten, aceste ‘paste’ raw sunt de-a dreptul delicioase.

Umple borcanul incepand cu dressingul si pasta de avocado.

Adauga legumele tari precum ardeii grasi si conopida cruda, adauga un strat de proteine (poate fi vorba de branza sau tofu, fasole boabe fierte sau naut) si legumele moi (rosii si dovleceii spiralati). Fixeaza capacul si ia borcanul la birou pentru a-l servi la pranz.

Burrito la borcan

Burrito la borcan

Foto: wakethewolves.com

Inlocuieste grasimile rele si carbohidratii simpli cu variante sanatoase, nutritive, prietenoase cu talia ta.

Adauga pe fundul vasului o ceasca de quinoa gatita, adauga cateva boabe de fasole rosie prefiarta direct din cutie), continua cu o mana de salata creata si varza Kale, adauga salsa din rosii cherry, asezoneaza cu o lingura de iaurt grecesc si cativa germeni de grau (sau alte tipuri de germeni).

Taco la borcan

Taco la borcan

Foto: foodfaithfitness.com

Renunta la lipie si grasimile rele si te vei pricopsi cu un pranz sanatos, care-ti instaleaza rapid senzatia de satietate. Daca ti-au ramas cateva bucati de pui la rotisor, incropeste un pranz pe cinste.

Sushi la borcan

Sushi la borcan

Foto: kristaandjess

Asa cum stii, cea mai grea parte a retetelor de sushi este pregatirea orezului japonez. Partea buna cand il deconsturiesti intr-un borcan Mason este ca-l poti inlocui cu orezul brun obisnuit, fara sa simti diferenta.

Aseaza la baza borcanului jumatate de foaie nori (alge marine), continua cu un strat de orez gatit, un strat de morcovi dati prin razatoare, un alt strat de orez, cateva fasii de somon afumat, jumatate de avocado cubulete, un strat de orez, un strat de castraveti stick-uri si finiseaza borcanul cu cealalta jumatate de foaie de nori.

Hummus cu legume

Hummus la borcan

Foto: nuggetmarket.com

N-ai timp decat de o gustare la pranz? Umple un borcan Mason cu hummus pregatit rapid din naut la cutie prefiert, doua linguri de pasta tahini, doua linguri de ulei de masline si zeama de lamaie, adauga cateva betisoare de legume crude tari (telina, morcov, ridichii) si ai obtinut gustarea perfecta pe care o poti savura la pranz.

Pregateste-ti pranzul intr-un borcan Mason si te vei bucura de o masa delicioasa, nutritiva, prietenoasa cu dieta ta. In plus, vei face economii renuntand la pranzul luat in oras sau comandat la locul de munca.

Sfaturi utile pentru a pregati salata la borcan

Dressingul este primul strat care se adauga pe fundul borcanului. Poti opta pentru orice tip de dressing, de la cel simplu (otet balsamic si ulei de masline) la diferite sosuri.

Daca adaugi dressingul peste celelalte straturi, salata si legumele se vor inmuia.

Urmatorul strat este dat de ingredientele tari (morcov, telina, ardei gras, castravete, rosii, ceapa etc) Acest strat are rolul de a proteja alte ingrediente stratificate ulterior care risca sa se inmoaie.

Urmatorul strat cu care-ti vei umple salata la borcan este dat de legumele care n-ar trebui sa pluteasca in dressing (ciuperci, dovlecei, fasole, linte, mazare, porumb, seminte, nuci), urmat de o proteina sau cereale integrale care sa instaleze satietatea (quinoa, orez, couscous, paste, pui fiert, ton etc).

Salata se aseaza ultima in borcan daca ai ingrediente care ar putea sa o inmoaie.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro