zoot

Paste Shirataki din Konjac: aliatele tale in cura de slabire

Pastele Shirataki din Konjac au un profil nutritional unic, sarac in calorii si totusi satios, cu numeroase beneficii pentru sanatate. Contin doar apa si fibre glucamannan care provin din radacina plantei Konjac. Au un aspect translucid, fara gust si fara miros (dupa ce sunt bine clatiti de lichidul in care vin ambalati), putand fi gatiti ca pastele obisnuite, adaugati in ciorbe sau in diferite soufleuri si budinci.

Paste shirataki din konjac

Profil nutritional:

  • Sunt foarte sarace in calorii. O portie de 100g de paste Shirataki din Konjac are doar 6 calorii, mai putine calorii decat regasim intr-o felie de mar. Fiind practic lipsite de calorii, se pot consuma in cantitati nelimitate.
  • Au o densitate calorica mica. Densitatea calorica a unui aliment este data de doua componente: continutul de apa si continutul de fibre iar pastele Shirataki contin aproximativ 97% apa si 3% fibre alimentare glucomanan. Aceasta fibra miraculoasa incetineste golirea stomacului astfel incat te simti satula mult timp dupa ce ai mancat.
  • Nu au carbohidrati. O portie de 100g de paste Shirataki din Konjac are un continut nesemnificativ de carbohidrati din zaharuri (mai putin de 0.5g!), fiind o alegere excelenta in dietele low-carb.
  • Nu au grasimi. Pastele din konjac nu au grasimi, putand fi consumate in dietele bazate pe restrictie calorica dar si cele sarace in grasimi, tip Dukan. Mai mult, pastele Konjac, alaturi de taratele din ovaz, sunt alimente cheie in dieta Dukan.
  • Nu contin gluten. Nu trebuie neaparat sa suferi de boala celiaca pentru a dezvolta un anumit grad de sensibilitate fara de gluten. Pastele din Konjac te ajuta sa reduci sau sa elimini glutenul din alimentatie.

Beneficiile pastelor Shirataki din Konjac

Datorita profilului nutritional, pastele Shirataki pot fi un aliat de nadejde in curele de slabire. Fibrele glucomanan incetinesc golirea stomacului, motiv pentru care senzatia de satietate sau ‘de plin’ este pastrata pentru mai mult timp. In plus, fibrele care fermenteaza in acizi grasi cu lant scurt pot stimula eliberarea unui hormon intestinal (PYY) care creste senzatia de satietate.

Mai mult decat atat, suplimentarea cu glucomanan inainte de o masa bogata in carbohidrati poate reduce nivelul grelinei – hormonul peptidic care stimuleaza apetitul (1). Aceasta poate fi unul dintre motivele pentru care suplimentarea dietei cu glucomanan rezulta in pierderea in greutate. Intr-o meta-analiza a sapte studii de specialitate, s-a observat o pierdere medie in greutate de 1.4-2.5kg in timp de 4-8 saptamani (2).

Pe langa pierderea in greutate, glucomananul ajuta la reducerea nivelului zahar din sange in cazul persoanelor cu diabet si rezistenta la insulina (3) dar si la reducerea nivelului de colesterol rau (LDL) din sange (4). Alte studii arata eficienta glucomananului in combaterea constipatiei, actionand ca un laxativ natural (5).

Surse:

  • Chearskul S. si altii (2009) Immediate and long term effects of glucomannan on total ghrelin and leptin in type 2 diabetes mellitus. Diabetes Research and Clinical Practice.
  • Keithley J. si Swanson B (2005) Glucomannan and obesity: a critical review. Alternative therapies in health and medicine.
  • Chearskul S. si altii (2007) Glycemic and lipid responses to glucomannan in Thais with type 2 diabetes mellitus. Journal of Medical Association of Thailand
  • Sood N. si altii (2008) Effect of glucomannan on plasma lipid and glucose concentrations, body weight and blood pressure: systematic review and meta-analycis. American Journal of Clinical Nutrition.
  • Chen H.L. si altii (2006) Konjac acts as a natural laxative by increasing stool bulk and improving colonic ecology in healthy adults. Nutrition

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.