Pacaleste-ti poftele de dulce si alimente rafinate!

  •  
  •  

Mi-e pofta de dulce! Da, poftele neasteptate, intense si de necontrolat sunt un real impediment in lupta cu kilogramele in plus.

Multi ar spune ca tine de vointa insa, de multe ori, poftele au radacini mult mai adanci decat cea mai puternica vointa. Simti ca nu tine de tine si te lasi prada impulsului de moment.

 

Pofta de dulce

Iata cum sa-ti pacalesti pofta de dulce si de alimente rafinate:

Mesteca guma fara zahar

Guma de mestecat

Functioneaza, cel putin pe moment. Te face sa uiti ca-ti doreai cu ardoare sa infuleci un croissant.

Cercetatorii de la Universitatea din Rhode Island au descoperit ca cei care mesteca guma mananca cu pana la 68 mai putine calorii la masa de pranz, ard cu 5% mai multe calorii si fac fata mai bine poftelor.

Un rezultat similar l-au obtinut si cercetatorii Univesitatii Louisiana. Secretul este sa n-o mesteci prea mult. Multe dintre gumele fara zahar contin sorbitol care actioneaza ca un laxativ.

Inlocuieste-ti vechile obiceiuri

Alimente bogate in fier ciocolata neagra

Simti nevoia de ceva dulce dar nu trebuie sa te repezi la prima amandina.

Poti consuma in schimb o tableta de ciocolata neagra, 85% cacao sau o mana de cirese coapte. Poti coace cativa biscuiti din faina de migdale si faina de cocos, cu indulcitor natural, pe care sa-i servesti cu o lingurita de unt de arahide. Sau iti poti prepara o ingheta low carb.

Exista atatea retete de dulciuri low-carb, sarace in carbohidrati rafinati, pe care ti le poti pregati din timp, ba mai mult, le poti lua cu tine la birou pentru a fi pregatita in momentele in care-ti vine pofta de dulce.

Ia o gustare sanatoasa in schimb!

Nuci crude nuci uscate

Ar trebui sa fii permanent pregatita, atat acasa cat si la birou. O felie de paine de secara cu seminte, alaturi de un iaurt grecesc ar trebui sa-ti potoleasca pofta de dulce.

Cateva felii de legume crude (morcov, telina, ridichii) cu putin humus, cateva masline, branza cu rosii cherry, o salata rapida de baby spanac proaspat cu tofu, un iaurt grecesc, o mana de seminte organice sau nuci, toate sunt alternative sanatoase care te incarca de energie si-ti confera senzatia de satietate.

Consumand gustari sanatoase iti tii in frau poftele de moment, iti stabilizezi nivelul zaharului din sange intre mesele principale, fara riscul de a lua in greutate.

Schimba-ti starea intr-una mobila

Cum sa te motivezi sa faci fitness

Iesi din aceasta stare prin miscare si deconectare.

Ridica-te de pe scaun daca esti la birou. Iesi la o plimbare in jurul blocului daca esti acasa. Fa o scurta plimbare in aer liber, fa douazeci de abdomene, da-i un telefon prietenei tale si fa cateva ture de apartament in timp ce vorbiti.

Starea mobila iti poate lua gandul de la poftele de dulce aparute din senin.

Evita tentatiile

Mancatul lent

Mergi la cumparaturi cu stomacul plin pentru a evita impulsurile de moment. Debaraseaza-te de junk food-ul din casa si de la birou si refuza politicos invitatiilor colegilor de a imparti un pachet de biscuiti sau de a lua pranzul la fast food.

Stii cum se spune ‘out of sight, out of mind’. Schimba-ti traseul catre birou daca obisnuiesti sa treci pe langa o patiserie cu mirosuri ademenitoare.

Relaxeaza-te

Stare de bine

Stresul, grijile si supararile de moment sunt cele mai puternice declansatoare ale poftelor acute. Invata sa respiri, sa te concentrezi si sa te controlezi prin meditatie si afirmatii pozitive.

Daca obisnuiesti sa cedezi tentatiilor pe sistem nervos, invata sa te relaxezi. Meditatia si practica Yoga te pot ajuta. La fel si respiratia. Trebuie doar sa vrei.

Spala-te pe dinti

Spalatul pe dinti

Ba chiar clateste-ti gura cu apa de gura. Te vei gandi de doua ori inainte de a lua o gustare. Nu vei vrea sa-ti strici respiratia proaspat mirositoare.

Trage un pui de somn

Somn de calitate

Te simti obosita si-ti lipseste energia. Tinzi sa compensezi lipsa de energie data de un somn de o calitate precara cu o gustare bogata in carbohidrati. Si functioneaza de fiecare data, cel putin pe moment.

Nivelul zaharului din sange creste iar tu-ti recapeti energia. In scurt timp iti faci un obicei din a manca peste necesitatile corpului tau pentru energia imediata capatata cand, de fapt, ceea ce trebuie sa faci este sa dormi suficient.

Sau sa tragi un pui de somn cand simti ca nu mai ai energie.

Bea un pahar de apa

Apa abdomen plat

De multe ori senzatia de sete este confundata cu cea de foame. Fa urmatorul experiment. Data viitoare cand iti este foame sau pofta de ceva dulce, bea un pahar de apa plata cu lamaie si asteapta 15-20 de minute.

Daca iti este in continuare foame, atunci corpul tau are nevoie de energie si trebuie sa te alimentezi. Daca senzatia de foame a disparut, atunci corpului tau nu i-a fost foame, ci sete.

Alege alimente cu indice glicemic scazut

Alimente sanatoase somon salbatic

Stabilizeaza nivelul zaharului din sange si poftele dispar in lipsa oscilatiilor. O poti face usor prin consumul de grasimi bune (avocado, peste gras, ulei de cocos etc), proteine (carne, peste, oua si branzeturi), salate si legume proaspete.

Descarca-ti un tabel cu indicele glicemic al alimentelor si orienteaza-te dupa el la cumparaturi.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro