zoot

Pacaleste-ti poftele de dulce si alimente rafinate!

Obisnuiesti sa cedezi tentatiilor alimentare de fiecare data? Foloseste aceste zece trucuri pentru a-ti pacali poftele

pofta de dulce

  1. Mesteca guma fara zahar

Functioneaza, cel putin pe moment. Te face sa uiti ca-ti doreai cu ardoare sa infuleci o amandina. Cercetatorii de la Universitatea din Rhode Island au descoperit ca cei care mesteca guma mananca cu pana la 68 mai putine calorii la masa de pranz, ard cu 5% mai multe calorii si fac fata mai bine poftelor. Un rezultat similar l-au obtinut si cercetatorii Univesitatii Louisiana. Secretul este sa n-o mesteci prea mult. Multe dintre gumele fara zahar contin sorbitol care actioneaza ca un laxativ.

  1. Ia o gustare sanatoasa in schimb!

Un pumn de seminte, cateva nuci, un iaurt grecesc, o bucata de ciocolata neagra 85% cacao. Iti temperezi poftele de moment, iti stabilizezi nivelul zaharului din sange intre mese fara a lua in greutate.

  1. Schimba-ti starea intr-una mobila

Ridica-te de pe scaun daca esti la birou. Iesi la o plimbare in jurul blocului daca esti acasa. Starea mobila iti poate lua gandul de la poftele aparute din senin.

  1. Evita tentatiile

Elibereaza-ti casa si biroul de alimente rafinate. Stii cum se spune ‘out of sight, out of mind’. Schimba-ti traseul catre birou daca obisnuiesti sa treci pe langa o patiserie cu mirosuri ademenitoare.

  1. Relaxeaza-te

Daca obisnuiesti sa cedezi tentatiilor pe sistem nervos, invata sa te relaxezi. Meditatia si practica Yoga te pot ajuta. La fel si respiratia. Trebuie doar sa vrei.

  1. Spala-te pe dinti

Ba chiar clateste-ti gura cu apa de gura. Nu vei vrea sa-ti strici respiratia proaspat mirositoare.

  1. Trage un pui de somn

Te simti obosita si-ti lipseste energia. Tinzi sa compensezi lipsa de energie data de un  somn de proasta calitate sau insuficient cu o gustare bogata in carbohidrati. Si functioneaza de fiecare data, cel putin pe moment. Nivelul zaharului din sange creste iar tu-ti recapeti energia. In scurt timp iti faci un obicei din a manca peste necesitatile corpului tau pentru energia imediata capatata cand, de fapt, ceea ce trebuie sa faci este sa dormi suficient. Sau sa tragi un pui de somn cand simti ca nu mai ai energie.

  1. Mergi la cumparaturi cu stomacul plin

Vei fi mai putin predispusa sa faci alegeri alimente gresite, pe baza de impuls.

  1. Bea un pahar de apa

De multe ori confundam setea cu foamea. Bea un pahar de apa plata si asteapta 15-20 de minute. Daca iti este in continuare foame, corpul tau are nevoie de energie.

  1. Alege alimente cu indice glicemic scazut

Stabilizeaza nivelul zaharului din sange si poftele dispar in lipsa oscilatiilor. Descarca-ti un tabel cu indicele glicemic al alimentelor si orienteaza-te dupa el la cumparaturi.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.