zoot

Oua de prepelita vs. oua de gaina

Cu un aspect exotic, de dimensiunea unei masline super mammoth si o coaja pestrita, ouale de prepelita se diferenteaza prin cateva aspecte de ouale de gaina.

Caracteristici

Oua de prepelita oua de gaina

Daca un ou de prepelita cantareste aproximativ 9g, greutatea oului de gaina variaza de la aproximativ 38g (un ou mic) la 63g (ou jumbo). Diferente regasim si in structura morfologica. Oul de prepelita are un raport galbenus-albus mai ridicat decat oul de gaina, de unde si gustul usor mai pronuntat.

Profil nutritional

Oua de prepelita calorii vitamine minerale

Comparand macronutrientii celor doua alimente, observam caracteristici similare. Ambele sunt surse de proteine de calitate si aminoacizi, responsabile cu cresterea si refacerea structurilor organismului uman. Consumul de proteine instaleaza si mentine senzatia de satietate, fiind recomandate pentru scaderea in greutate si cresterea musculara.

Desi au un continut similar de grasimi si proteine, ouale de prepelita au un continut aproape dublu de colesterol. Acest lucru poate fi explicat din punct de verede morfologic, acestea avand un raport galbenus-albus mai mare decat ouale de gaina. Colesterolul din ouale de prepelita poate ridica nivelul colesterolului din sange, atunci cand consumate in exces sau de catre persoanele sensibile la colesterolul din alimente.

Atat ouale de prepelita cat si ouale de gaina sunt sarace in calorii in stare cruda. Bineinteles, aportul caloric creste in functie de modul de preparare. Daca vrei sa consumi mai putine calorii pe durata intregii zile, alege sa le consumi fierte sau posate.

100g Oua de prepelita, crude Oua de gaina, crude
Calorii 158 143
Grasimi (total) 11g 10g
  Grasimi saturate 4g 3g
Grasimi trans
Colesterol 844mg (281% DZR) 423mg (141% DZR)
Carbohidrati (total) 0g 1g
Proteine 13g 13g

Sursa: USDA

Vitamine. Atat ouale de prepelita cat si ouale de gaina au un continut semnificat de vitamine din complexul B. Ouale de prepelita sunt mai bogate in acid pantotenic (Vitamina B5) si vitamina A, pe cand ouale de gaina contin si vitamina D.

Minerale. Ouale de prepelita au un continut dublu de fier fata de ouale de gaina, mineral care ajuta la formarea celulelor rosii din sange si previne anemia. Studiile arata ca femeile care consuma oua de prepelita in mod regulat, tind sa aiba un risc mai mic de a dezvolta anemie. Tot ouale de prepelita au un continut usor mai mare de calciu, fosfor, zinc si seleniu decat ouale de gaina.

Oua de prepelita vs. oua de gaina

100g Oua de prepelita, crude Oua de gaina, crude
  % DZR   % DZR
Vitamina A 543 IU 11% 487 IU 10%
Vitamina C 0.0 mg 0% 0.0 mg 0%
Vitamina D 35 IU 9%
Vitamina E 1.1mg 5% 1.0 mg 5%
Vitamina K 0.3mcg 0% 0.3mcg 0%
Tiamina (vitamina B1) 0.1mg 5% 0.1mg 5%
Riboflavina (vitamina B2) 0.5mg 28% 0.5mg 28%
Niacina (vitamina B3) 0.1mg 0% 0.1mg 0%
Vitamina B6 0.1mg 7% 0.1mg 7%
Folat 47 mcg 12% 47 mcg 12%
Vitamina B12 1.3mcg 22% 1.3 mcg 22%
Acid pantotenic (vitamina B5) 1.8mg 18% 1.4 mg 14%
Colina 251mg   251mg  
Betaina   0.6mg  
Calciu 64mg 6% 53mg 5%
Fier 3.6mg 20% 1.8 mg 10%
Magneziu 13mg 3% 13mg 3%
Fosfor 226mg 23% 191mg 19%
Potasiu 132mg 4% 134mg 4%
Sodiu 141mg 6% 140mg 6%
Zinc 1.5mg 10% 1.1mg 7%
Cupru 0.1mg 3% 0.1mg 5%
Mangan 0.0mg 2% 0.0mg 2%
Seleniu 32mcg 46% 31mcg 45%

SURSA: USDA

Retete cu oua de prepelita

Ouale de prepelita se gatesc in acelasi mod ca si ouale de gaina. Atat de apetisante, cu siguranta devin vedetele fiecarei mese. Consuma-le fierte, posate sau chiar omleta, la micul dejun, pregateste-le pane sau introdu-le in diferite salate proaspete.

  • Ou de prepelita posat cu sparanghel

Oua de prepelita posate cu sparanghel

  • Oua de prepelita pane cu somon

Oua de prepelita pane

  • Oua de prepelita fierte

Oua de prepelita ochiuri

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.