zoot

Orez salbatic: profil nutritional si beneficii

Orez salbatic

In ciuda numelui sau, orezul salbatic nu este orez deloc. Acest produs este de fapt samanta unui tip de iarba care creste in mod natural in mlastini de apa dulce de mica adancime si de-a lungul malurilor raurilor si lacurilor.

Exista patru specii diferite de orez salbatic. Una dintre ele este originara din Asia si este recoltata ca o leguma. Celelalte trei specii ramase sunt originare din America de Nord, in special regiunea Marilor Lacuri si sunt recoltate ca niste boabe.

Orezul salbatic a fost crescut initial si recoltat de nativii americani, care au folosit cerealele ca un aliment de baza pe parcursul a sute de ani.

I se spune orez, deoarece arata si se gateste ca si alte tipuri de orez. Cu toate acestea, el tinde sa aiba o aroma mai puternica si un pret mai mare.

Aspecte nutritionale

O portie de 100 grame de orez salbatic fiert contine:

  • Calorii:101;
  • Carbohidrati:21 grame;
  • Proteine:4 grame;
  • Fibre:2 grame;
  • Vitamina B6:7% din DZR;
  • Folati:6% din DZR;
  • Magneziu:8% din DZR;
  • Fosfor:8% din DZR;
  • Zinc:9% din DZR;
  • Cupru:6% din DZR;
  • Mangan:14% din DZR.

DZR-doza zilnica recomandata

Orezul salbatic contine de asemenea cantitati mici de fier, potasiu si seleniu.

 

OREZ SALBATIC. BENEFICII

Orez salbatic pret

Daca doriti sa va simtiti mereu tineri si plini de forta, apoi adaugati orezul salbatic in regimul dumneavoastra alimentar. Astazi, acesta a castigat o mare atentie datorita proprietatilor sale antioxidante ridicate, continutului valoros de proteine, substante minerale, vitamine si mai ales datorita faptului ca aproape toate cele enumerate sunt in cantitati mult mai mari decat in orezul alb traditional.  In continuare va prezentam cateva beneficii pentru sanatate ale consumului de orez salbatic.

Orezul salbatic este bogat in proteine si fibre

O cantitate de 100 de grame de orez salbatic contine 4 grame de proteine, adica de doua ori mai multe proteine decat se gasesc in orezul brun sau cel alb.

In plus, proteina din orez salbatic este o proteina completa, ceea ce inseamna ca contine toti aminoacizi esentiali.

Acest lucru face ca sa fie o optiune buna de proteine ​​pentru vegetarieni.

In acelasi timp, fibra din orezul salbatic este aceeasi ca si cea din orezul brun. Pe cand, orezul alb nu ofera fibre deloc.

Orezul salbatic este o sursa importanta de antioxidanti

Unul dintre cele mai importante beneficii pe care le puteti obtine din consumul de orez salbatic este nivelul impresionant de antioxidanti. Orezul alb de obicei nu are nici o capacitate antioxidanta, insa orezul salbatic contine de 20-30 de ori mai multi antioxidanti. Acestia neutralizeaza radicalii liberi, care sunt produse secundare periculoase ale metabolismului celular si pot deteriora celulele sanatoase sau le pot transforma in celule canceroase. Unii radicali liberi se acumuleaza in piele si contribuie aparitia semnelor de imbatranire, cum ar fi ridurile si petele. Acest lucru este valabil si pentru celulele oculare, unde antioxidantii pot preveni degenerarea maculara si debutul cataractei.

Orezul salbatic este benefic in tratamentul maladiilor cardiovasculare

In general, un aport mai mare de cereale integrale este asociat cu un risc scazut de boli ale aparatului circulator.  Rezultatele unui studiu au aratat ca cresterea aportului de cereale integrale cu 25 grame pe zi, a scazut riscul atacului de cord cu 12-13%, prin reducerea nivelului colesterolului LDL ( „rau“) si prevenirea acumularii placilor de grasime in artere.

Orezul salbatic imbunatateste digestia

Asa cum s-a mentionat mai sus, orezul salbatic contine o cantitate impresionanta de fibre dietetice. In afara de optimizarea echilibrului colesterolului, fibrele, de asemenea, usureaza procesul de digestie si maresc volumul scaunului. Prin facilitarea peristaltismului, fibrele ajuta la tratarea constipatiei, diareei, balonarii, crampelor, dar si a unor probleme gastro-intestinale mai grave, cum ar fi cancer colorectal, ulcer gastric si hemoroizi.

Orezul salbatic reduce riscul diabetului zaharat de tip 2

Potrivit cercetarilor, dietele bogate in cereale integrale, cum ar fi orezul salbatic reduc riscul de dezvoltare a diabetului zaharat de tip 2 cu 20-30%. Acest lucru se datoreaza vitaminelor, mineralelor si fibrelor.

Rezultatele unei analize detailate a mai multor studii au aratat ca consumul de cereale integrale a fost asociat cu un risc redus de diabet zaharat de tip 2, in timp ce consumul de cereale rafinate cum ar fi orezul alb a fost asociat cu un risc crescut.

Orezul salbatic stimuleaza imunitatea

Imbunatatirea sanatatii sistemul imunitar general, este una dintre cele mai bune cai spre cresterea starii generale de sanatate. Una dintre modalitatile de a obtine o imunitate mai buna, este consumarea alimentelor bogate in vitamina C. Din grupul acestor alimente face parte si orezul salbatic, care ofera o cantitate semnificativa de vitamina C. Aceasta stimuleaza producerea celulelor albe, prima linie de aparare a organismului impotriva agentilor straini, patogeni si microbi. In plus, vitamina C este o componenta critica a colagenului, care este necesar pentru crearea si repararea celulelor, tesuturilor, organelor si a peretilor vaselor sanguine.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.