Obisnuita te saboteaza in lupta cu kilogramele in plus

  •  
  •  

Suntem sclavii obiceiurilor formate pe tot parcursul vietii. Ne sabotam silueta datorita rutinei alimentare pe care tot noi ne-am creat-o. Intrerupe ciclul obiceiurilor nesanatoase, este suficient sa rupi o za ca intreg lantul sa se destrame.

 

Obisnuim sa gatim aceleasi retete iar si iar

Paste cu pesto din caju si busuioc

Probabil aceleasi retete pe care le-am prins din zbor de la bunica sau de la mama, de cele mai multe ori preparate bogate in prajeli, grasimi si carbohidrati. Iti ies de minune, stim, insa rutina instalata nu te ajuta sa te bucuri de varietatea de preparate pe care bucatariile lumii ti-o ofera.

Lipsa varietatii ne priveaza de micronutrienti esentiali, ne inchide orizontul unor mancaruri variate, sanatoase si gustoase.

Sunt atatea filozofii alimentare din care poti imprumuta elemente noi. Filozofia low-carb ne propune sa inlocuim faina de grau cu cea de migdale pentru a coace dulciuri cu o cantitate mica de carbohidrati. Tot pe baza aceleiasi filozofii, avocado-ul poate deveni fructul tau preferat.

Dieta mediteraneeana ne aduce in prim plan alimente sanatoase: brocolli, baby spanac, rucola, valeriana, uleiul de masline, nucile iar odata cu popularitatea smothie-urilor nu mai ai nicio scuza sa sari peste micul dejun. Ai atat de multe optiuni.

 

Obisnuim sa lasam mesele la voia intamplarii

Mesteca

Presate de timp, permanent intr-o cursa contra cronometru, lasam planificarea meselor la voia intamplarii. Gatim cu ce avem in frigiderul sub-aprovizionat, ne lasam prada gustarilor pe fuga, de cele mai multe ori nesanatoase, comandam o pizza cu livrare la domiciliu sau ne oprim la o brutarie pentru a ne potoli foamea cu un covrig.

Probabil nu ai timp sa tii un jurnal al meselor zilnice dar o lista in avans pe intreaga saptamana poti pregati, aprovizionandu-ti frigiderul cu alimente sanatoase si proaspete. Poti invata sa pregatesti preparate rapide, cat mai putin procesate termic, castigand timp si eliminand cativa centimetri din talie.

 

Obisnuim sa mancam dezordonat

Mancatul lent

Auto-disciplina este o caracteristica a oamenilor de succes dar nu-ti face griji, se deprinde, ca oricare alt obicei. Mesele regulate impun o ordine atat de necesara in alimentatia noastra. Obisnuit cu ore de mese fixe, corpul se autoregleaza iar poftele aparute din senin au mai putine sanse sa apara.

Nu sari peste micul dejun. Un smoothie preparat in cateva minute poate fi portia de energie de care ai nevoie pana la masa de pranz. Evita sa mananci in fata micului ecran.

Studiile arata ca-ti pierzi concentrarea asupra a aceea ce consumi si asupra a cat consumi, persoanele care mananca in timpul emisiunilor distractive sau a filmelor de actiune tinzand sa consume cu peste 50% mai multe calorii pe minut.

Opreste-te din a manca pe fuga, fii recunoascatoare si savureaza fiecare imbucatura intr-o atmosfera relaxanta si potrivita luarii mesei in familie.

 

Obisnuim sa numaram caloriile

Cea mai buna ciocolata neagra

In loc sa facem alegerile sanatoase. In loc sa te simti vinovata pentru ca ai mancat o amandina si sa sari peste cina, consuma cateva tablete de ciocolata neagra cu 85% cacao si serveste o portie de paste integrale cu somon si sos pesto.

Intregul secret consta in a alege alimente cat mai putin procesate, fara zahar adaugat si grasimi rele. Alege proteine slabe, oua organice, peste, uleiuri vegetale, nuci si seminte iar cand ai pofta de dulce, mizeaza pe fructele de padure, ciocolata neagra si dulciurile preparate in casa cu inlocuitori de faina alba de grau si zahar rafinat.

Faina de migdale si siropul de artar pot fi alegeri intelepte. In loc sa numaram caloriile, ne-am putea forma un obicei din a citi etichetele produselor.

 

Obisnuim sa mancam pe sistem nervos

Anxietate

Anxietatea, plictiseala si frustrarile acumulate pe perioada intregii zile ne determina sa facem cele mai nocive alegeri alimentare. Daca pe moment scapi de disconfortul psihic dupa ce ai consumat un baton de ciocolata cu zahar rafinat , ulterior survine vina si intri intr-un ciclu vicios din care cu greu poti iesi.

Numai o persoana care nu s-a confruntat cu astfel de porniri te-ar putea indemna simplu, sa te abtii de parca tu n-ai constientiza ca este vorba doar de o satisfactie de moment, de o iluzie a starii de bine si de confort psihic data de cresterea nivelului de insulina in sange.

Atunci cand constientizezi situatia in care te afli si totusi nu te poti abtine de la a face alegerile alimentare incorecte pe sistem nervos, cel mai indicat este sa te adresezi unui specialist care te va ajuta sa relationezi cu aceasta problema.

 

Obisnuim sa mancam noaptea

Obiceiuri alimentare

De cate ori n-ai auzit ca n-ar trebui sa mananci noaptea? Metabolismul nu se opreste seara si nu tot ceea ce consumi se transforma in grasimi peste noapte. Daca nu poti rezista tentatiei de a manca tarziu, practica controlul portiilor si alege sa consumi alimente proteice, cu indice glicemic scazut.

Alimentele cu indice glicemic scazut consumate la cina te ajuta sa tii sub control nivelul zaharului din sange

Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition arata ca ceea ce consumi la cina afecteaza felul in care organismul reactioneaza la ceea ce mananci a doua zi dimineata.

Persoanele care obisnuiesc sa consume alimente cu indice glicemic scazut la masa de seara reusesc sa tina mai bine sub control nivelul zaharului din sange dupa micul dejun de a doua zi.

Proteinele consumate inainte de culcare te pot ajuta sa cresti masa masculara

Daca nu poti tine sub control impulsul de a manca inainte de culcare, consuma o gustare hiper-proteica. Un studiu publicat in 2012 in Medicine and Science in Sports and Exercise arata ca proteinele consumate inainte de culcare ajuta la cresterea, recuperarea si mentinerea masei musculare dupa o zi in care te-ai antrenat.

Poti opta pentru o gustare bogata in caseina, precum lapte, branza, iaurt sau pudra proteica.

Nu toti carbohidratii se transforma in grasimi cand sunt consumati tarziu

Nu si daca obisnuiesti sa te antrenezi seara. Activitatea fizica are un impact major asupra felului in care organismul proceseaza si metabolizeaza hrana. O mare parte din nutrienti sunt redirectionati catre recuperare, indiferent de ora la care te antrenezi.

Daca nu te alimentezi dupa un antrenament, in special dupa unul intens, iti poti pune in pericol recuperarea dar si rezultatele. Nu sari peste carbohidrati doar pentru ca s-a facut tarziu.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro