zoot

Obiceiuri care-ti incetinesc metabolismul

Motivul pentru care nu scazi in greutate si nu reusesti sa te mentii dupa o cura este tocmai stilul tau de viata. Daca ti-ai insusit o serie de obiceiuri negative care-ti incetinesc metabolismul, te vei confrunta toata viata cu problema kilogramelor in plus.

Obiceiuri care ti incetinesc metabolismulMananci neregulat

Intr-un studiu efectuat de catre cercetatorii de la Universitatea Hebrew, soarecii hraniti neregulat cu alimente bogate in grasimi au luat mai mult in greutate decat cei care au consumat acelasi alimente la intervale regulate. Cercetatorii sunt de parere ca mesele luate la intervale regulate ajuta corpul sa arda mai multe calorii intre mese.

Stai prea mult

Nu este nevoie decat de 20 minute intr-o pozitie fixa pentru a-ti inhiba metabolismul, spune Carrie Schmitz, manager pentru Ergotron. Daca profesia ta implica sezutul pentru perioade indelungate, fa-ti un obicei de a te ridica la intervale regulate. Ridica-te cand vorbesti la telefon si renunta la mesageria instant pentru a comunica cu colegii.

Nu bei suficienta apa

Cand iti deshidratezi organismul, metabolismul scade cu pana la 2% conform unui studiu al universitatii din Utah. Asigura-te ca ai la indemana in permanenta o sticluta cu apa plata. Nu trebuie sa astepti senzatia acuta de sete pentru a bea apa. Sase cani de apa rece pe zi pot creste consumul de calorii cu pana la 40 de calorii pe zi, conform unui studiu german.

Tii diete drastice

Cand reduci drastic aportul de calorii, metabolismul incetineste si se pierde din masa musculara. Efectul termic al alimentelor scade si arzi mai putine calorii atat in timp de repaos cat si in miscare. Incetinirea metabolismul este motivul pentru care dietele drastice esueaza pe termen lung.

Nu consumi suficiente grasimi bune

In loc sa te indrepti catre un biscuite din orez expandat, alege o mana de nuci. Studiile arata ca acizii grasi polinesaturati, in special nucile, pot intensifica activitatea anumitor gene care controleaza arderea grasimilor.

Nu consumi suficiente proteine

Organismul consuma mai multe calorii atunci cand digera proteinele. Proteinele au si un impact major asupra raportului masca musculara – grasime. Cand cresti masa musculara, iti cresti si rata metabolica bazala.

Nu consumi suficiente fibre

Cand te indrepti catre cereale integrale, cereale antice si legume, un lucru minunat se intampla. Nu mai ai probleme cu digestia, nu te mai balonezi si nici nu mai acumulezi kilograme in plus. Nu numai ca intarzie digestia carbohidratilor, fibrele alimentare instaleaza si pastreaza senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Ai renuntat la cafea

Cafeina este un stimulent puternic al sistemului nervos central. O cana de cafea iti poate creste metabolismul cu pana la 8%. In plus, gustul si starea de alerta o transforma intr-una din bauturile noastre preferat. Bineinteles, neagra. Fara adaos de zahar sau lactoza. In locul cafeinei poti consuma ceai verde capabil de a creste procesele metabolica cu pana la 4%.

Nu dormi suficient

Se pare ca oamenii care nu dorm suficient sunt mai putin activi pe durata zilei, ceea ce inseamna ca ard mai putine calorii. Mai mult, deprivarea de somn reduce cantitatea de calorii pe care organismul o consuma in timp de repaos si a fost de multe ori asociata cu cresterea in greutate.

Temperatura este prea ridicata in dormitor

Persoanele care au dormit intr-o camera cu temperatura de 18 grade Celcius timp de o luna si-au dublat cantitatea de tesut adipos maro – cea care converteste caloriile din grasime in caldura, se arata intr-un studiu al National Institutes of Health.

Pierzi fier in timpul menstruatiei

Carenta de fier este cea mai comuna deficienta nutritionala iar femeile sunt cele mai afectate in timpul menstruatiei. Fa-ti un obicei din a consuma cereale integrale fortifiate cu fier, fasole, spanac si broccoli in aceasta perioada.

Te stresezi prea tare

Nu numai ca stresul cauzeaza dureri de cap, de stomac, creste presiunea arteriala si intervine asupra ciclului de somn, intervine si asupra metabolismulu conform unui studiu publicat in Biological Psychiatry.

Te feresti sa ridici greutati

Crezand ca te vei transforma intr-o culturista. Desi exercitiile cardio si activitatile de intensitate moderata sunt excelente pentru pierderea in greutate, exercitiile cu greutatile si cele bazate pe intervale de maxima intensitate (HIIT) sunt cele care cresc rata metabolica bazala. Se numeste efectul afterburn – consumi calorii pana la 24h dupa ce ai terminat sedinta de antrenament.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.