zoot

Obiceiuri asociate cu o speranta de viata ridicata

Obiceiuri asociate cu o speranta de viata ridicataMulti oameni cred ca speranta de viata este determinata in mare parte de genetica. Cu toate acestea, se pare ca genele joaca un rol mult mai mic decat se credea initial. In schimb, factorii de mediu, cum ar fi dieta si stilul de viata sunt considerate a fi determinanti.

Va propunem mai jos 10 sfaturi pe care le poti face pentru a ajunge sa sarbatoresti si aniversarea a 100 de ani. Urmand aceste sfaturi in fiecare zi iti vei garanta nu numai o viata lunga, dar si una sanatoasa si placuta.

  1. Evita supraalimentarea

Legatura dintre aportul de calorii si longevitate genereaza in prezent un mare interes.

Cercetarile arata ca o reducere cu 10-50% din aportul caloric normal poate creste durata de viata. Studiile asupra populatiilor umane renumite pentru longevitate arata legatura dintre aportul caloric scazut, durata de viata extinsa si o probabilitate mai mica de imbolnavire. Restrictia de calorii pare a fi asociata cu reducerea excesului de greutate corporala si grasimii de pe burta, ambele fiind legate de scurtarea vietii.

  1. Consuma nuci in fiecare zi

Nucile sunt bogate in proteine, fibre, antioxidanti si reprezinta o sursa importanta de mai multe vitamine si minerale, cum ar fi cupru, magneziu, potasiu, acid folic, niacina si vitaminele B6 si E.  Mai multe studii arata ca nucile au efecte benefice asupra bolilor de inima, hipertensiunii arteriale, inflamatiei, diabetului zaharat, tulburarilor metabolice, cantitatii sporite de grasime pe burta si chiar asupra unor forme de cancer.

Oamenii care mananca nuci zilnic au un risc cu 20 la suta mai mic sa moara de cancer, boli cardiovasculare si boli respiratorii, dupa cum relateaza cercetatorii de la Universitatea Harvard.

  1. Adauga in bucate condimentul Curcuma

Curcuma este probabil cel mai puternic condiment anti-inflamator disponibil. Acesta contribuie la scaderea inflamatiei, ajuta la diminuarea durerii in osteoartrita, sustine o digestie sanatoasa prin relaxarea stomacului, previne balonarea si acumularea de placi in artere. De asemenea, actioneaza ca un antioxidant puternic care lupta impotriva radicalilor liberi care cauzeaza cancer.

Cand vine vorba de efectul anti-imbatranire, curcuma este, fara indoiala, cel mai popular condiment. Acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta contine un compus bioactiv puternic numit curcumin.

Datorita propriietatilor antioxidante si anti-inflamatorii, Curcumina ajuta la mentinerea sanatatii creierului, plamanilor, precum si protejeaza impotriva bolilor legate de inaintarea in varsta.

  1. Consuma mai multe alimente vegetale

Alimentele vegetale sunt bogate intr-o varietate de nutrienti si antioxidanti, inclusiv polifenoli, carotenoizi, acid folic si vitamina C.  Prin urmare, mai multe studii leaga dietele vegetariene si vegane, care sunt in mod natural bazate pe alimentele vegetale, cu un risc cu 12-15% mai mic de deces prematur.

Aceleasi studii raporteaza, de asemenea, un risc cu 29-52% mai mic de deces din cauza cancerului sau maladiilor cardiovasculare, renale sau legate de tulburarile hormonale.  Un lucru ramane clar- consumul din belsug a alimentelor vegetale aduce multe beneficii pentru sanatate si sporeste longevitatea.

  1. Opteaza pentru un mod de viata activ si fa sport

Exercitiile fizice practicate in mod regulat pot contribui la o viata mai lunga.

Beneficiile activitatii fizice par a fi aditive, ceea ce inseamna ca riscul de deces prematur poate sa scada cu 4% pentru fiecare 15 minute de activitate fizica pe zi.

O analiza efectuata recenta a observat un risc cu 22% mai mic de deces precoce la persoanele care au practicat sportul aproximativ 150 de minute pe saptamana.

Chiar daca adaugati doar 10 minute de mers pe jos in plus la rutina zilnica, esti pe calea spre o viata mai lunga si mai sanatoasa.

  1. Nu fuma

Fumatul este strans legat de boala si de moartea timpurie. In general, barbatii si femeile care fumeaza ar putea pierde pana la 10 de ani din viata lor si ar avea de trei ori mai multe sanse de a muri prematur decat cei care nu fumeaza.

Din fericire, niciodata nu e prea tarziu sa renunti. Un studiu raporteaza ca persoanele care lasa fumatul la varsta de 35 de ani isi pot prelungi viata cu pana la 8,5 ani.

In plus, renuntarea la fumat la 60 de ani poate adauga pana la 3,7 ani la viata ta, iar daca renunti la 80 de ani oricum poti avea unele beneficii de castigat.

  1. Consuma alcool in cantitati mici

Consumul moderat de alcool este asociat cu un risc redus de diferite boli, precum si o scadere cu 17-18% a riscului de deces prematur.  Vinul este deosebit de benefic datorita continutului ridicat de polifenoli antioxidanti. Rezultatele unui studiu au aratat ca barbatii care au preferat vinul au avut un risc cu 34% mai mic sa moara timpuriu decat cei care au preferat berea sau bauturile spirtoase.

  1. Evita stresul cronic si anxietatea. Traieste mai mult cu sentimentul de fericire

Anxietatea si stresul pot reduce semnificativ durata de viata.

De exemplu, femeile care sufera de stres au pana la 2 ori mai multe sanse de a muri de boli cardiovasculare, accident vascular cerebral sau cancer pulmonar.

In mod similar, riscul de deces prematur este de pana la 3 ori mai mare la barbatii stresati permanent comparativ cu omologii lor care sunt mai relaxati. Daca te simti stresat, zambetul si optimismul ar putea fi doua componente cheie ale solutiei si care te pot aduce pana la sentimentul de fericire.

Senzatia de fericire poate creste in mod semnificativ longevitatea. O revizuire a 35 de studii a aratat ca oamenii fericiti pot trai cu pana la 18% mai mult decat semenii lor mai putin fericiti.

  1. Fii sociabil

Cercetatorii au raportat ca mentinerea relatiilor sociale sanatoase te poate ajuta sa traiesti cu pana la 50% mai mult, prin faptul ca au loc schimbari pozitive in inima, creier, nivelul hormonilor, functia imuna si scade riscul de dezvoltare a bolilor cronice. Un cerc social puternic te-ar putea influenta, de asemenea, sa reactionezi mai putin negativ la stres.

  1. Dormi suficient

Somnul este crucial pentru reglarea functiei celulelor si ajutarea corpului sa se vindece. Un studiu arata ca longevitatea este probabil legata de tiparele de somn regulate, cum ar fi mersul la culcare si trezirea aproximativ la aceeasi ora, in fiecare zi.  Durata somnului, de asemenea, este un factor important, deoarece atat somnul insuficient cat si prea mult, pot fi daunator.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.