zoot

Necesarul zilnic de sare

Necesarul zilnic de sare

Cu singuranta ai auzit multe lucruri negative despre sare. Persoanele care consuma o cantitate de sare mult peste necesarul zilnic au o tensiune arteriale mare si, de cele mai multe ori, sufera de hipertensiune. Consumul de sare in exces a mai fost corelat si cu alte afectiuni grave ale sanatii, de la insuficienta cardiaca si accident vascular cerebral, la osteoroporoza.

Este usor sa uitam ca sarea este un nutrient esential pentru buna functionare a organismului: activitatea musculara, digestie si pastrarea unui rim cardiac stabil, printre alte functii ale corpului. Un adult sanatos trebuie doar sa fie atent la cantiatea zilnica consumata si sa nu faca excese. Mai precis, nu trebuie sa consume mai mult de 6g de sare pe zi, echivalentul a putin peste o lingurita. Atentie! Nu confunda limita maxima, cu necesarul zilnic de sare.

Necesarul zilnic de sare:

Sarea obisnuita contine 40% sodiu insa exista alte saruri cu un continut mai redus de sare, motiv pentru care atunci cand se recomanda necesarul zilnic de sare, aceasta se refera la cantitatea de sodiu:

  • Departamentul de Agricultura al Statelor Unite (USDA) recomanda consumul maxim a 2300 mg sodiu pe zi (echivalent al unei lingurite de sare obisnuita)
  • Asociatia Americana pentru Inima (AHA) recomanda consumul maxim a 1500 mg sodiu pe zi (echivalent al 0.75 lingurite de sare obisnuita)
  • Academia de Nutritie si Dietetica (AND) recomanda consumul maxim a 1500-2300 mg sodiu pe zi (intre 0.75 si 1 lingurita sare obisnuita)
  • Asociatia America de Diabet (ADA) recomanda consumul maxim a 1500-2300 mg sodiu pe zi (intre 0.75 si 1 lingurita sare obisnuita)

Excesul de sare este mult mai comun decat un deficit pentru ca o regasim pretutindeni. Iti va fi greu sa o contorizezi in cazul in care obisnuiesti sa consumi alimente procesate sau mananci des la restaurant.

Sarea se ascunde peste tot. Daca unele alimente sunt sarate si o poti depista cu usurinta, altele, precum cerealele sau biscuitii, n-ar ridica, in mod normal un semn de intrebare. Mai mult, specialistii sunt de parere ca aproximativ 75% din sarea pe care obisnuim sa o consuma zilnic provine din mancare procesata.

Singura modalitate in care poti controla sarea in dieta este sa gatesti preponderent acasa si sa eviti alimentele procesate. O alta recomandare este sa verifici cu atentie eticheta produsului ambalat si sa cauti nutrientul sare. Alteori vei regasi cantitatea de sodiu per 100g de produs sau, in unele cazuri, per portie. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa inmultesti cantitatea de sodiu cu 2.5 pentru a obtine cantitea de sare folosita de catre producator pentru prepararea alimentului respectiv.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.