zoot

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei?

Mic dejun cea mai importanta masa a zilei

Traim in epoca vitezei, asta e clar. Si fiind tot timpul in viteza cautam sa sarim peste momentele care nu ni se par esentiale, pentru a ne face cat mai rapid treaba. Unul din momentele neglijate frecvent este micul dejun. Problema este ca numai neimportant nu este. Conform unei sumendenii de studii, saritul micului dejun aduce numai dezavantaje.

Si daca stai sa te gandesti, este si logic. Sa spunem ca ultima masa a zilei o iei pe la 8-9 seara. Apoi trec undeva la 10, 12 ore pana te trezesti si trebuie sa incepi o noua zi. O zi in care ai de rezolvat diferite lucruri, asadar ai nevoie de energie. In loc sa te alimentezi cum trebuie, ca sa ai combustibil, tu preferi sa functionezi pe ce a mai ramas de seara trecuta.

Si mai este si problema primei mese a zilei care, probabil ajunge sa fie luata pe la 11-12, ba chiar mai tarziu. Moment in care organismul tau cere disperat sa ii servesti cat mai multe glucide, pentru energie. Rezultatul este ca depasesti cu mult portia de carbohidrati pentru o zi, zi de zi. Ceea ce te conduce, invariabil pe drumul catre ingrasare.

Asadar micul dejun este, atat dupa parerea mea, cat si a multor specialisti, cea mai importanta masa a zilei, deoarece daca o omiti ai parte de energie scazuta si tendinta la a pune colacei. Dar este important si ce mananci la prima ora a diminetii. Un exemplu de “asa nu” ar fi sa pui o ceafa de porc langa niste cartofi prajiti si sa ii spui mic dejun. Englezii practica acest tip de mic dejun bogat, dar asta nu inseamna ca este tocmai recomandat.

In schimb, ar trebui sa te gandesti la o masa usoara, echilibrata, care sa iti asigure macronutrienti necesari de-a lungul zilei. Daca ai cu ce, poti face un shake in fiecare dimineata. Nu dureaza mult si in plus il poti bea in timp ce bifezi ce ai de facut in continuare.

Atunci cand vine vorba de lichide pentru micul dejun nimic nu bate laptele de cocos. Bogatia sa in nutrienti, impreuna cu caloriile putine il fac ideal. Mai mult decat atat, studiile au aratat ca o perioada de 60 de zile in care consumi lapte de cocos este suficienta pentru a-ti scadea colesterolul rau din sange si a-l creste pe cel bun.

Trebuie sa ai grija si la aportul de proteine de dimineata. Ele sunt caramizile sistemului nostru, care au o multime de functii – mentinerea unei eritropoieze normale, pastrarea unui sistem imunitar puternic etc. Cel mai indicat este sa iti iei aceste proteine din lapte sau din fulgi de ovaz, cel putin dimineata. Daca mai faci si un sport, atunci ai grija sa cresti cantitatea de proteine, pentru ca vei avea nevoie.

Fibrele sunt cele care ofera senzatia de satietate. Odata ajunse in intestin, absorb foarte multa apa si incetinesc tranzitul intestinal. Nu este un lucru rau, pentru ca nu vrei sa iti fie foame odata la 2 ore. Recomandarea noastra pentru micul dejun este sa incerci semintele de chia, bogate in acizi esentiali omega-3, proteine si minerale sau semintele de in, ce au un continut bogat de acid alfa-linoleic si lignani. Acesti lignani ajuta enorm organismul – au proprietati antioxidante, mentin balanta hormonala normala si in plus sunt probiotice, astfel ca ajuta la pastrarea colonizarii normale a intestinului, pentru un tranzit de exceptie.

Antioxidantii trebuie adaugati la randul lor, pentr ca previn procesul oxidativ si astfel incetinesc procesul de imbatranire. Adauga la shake-ul tau un pahar de fructe de padure si poti bifa si antioxidantii.

In ultimul timp a aparut notiunea de post intermitent care se bazeaza pe un studiu ce declara ca micul dejun nu ar avea niciun efect in reglarea greutatii, iar persoanele care il sar nu consuma mai multe calorii la mesele ulterioare. Desi nu putem sa negam rezultatele unui studiu, trebuie sa spunem ca luam aceasta informatie cu un gram de sare si asteptam confirmari ulterioare. Pana atunci, micul dejun ramane o masa importanta si chiar daca acest studiu are dreptate, energia si tonusul unei zile sunt mai bune daca a existat ceva pe masa de dimineata.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.