Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei?

  •  
  •  

Obisnuiesti sa sari peste micul dejun? Mai gandeste-te inca o data.

Micul dejun: cea mai importanta masa a zilei

Traim in epoca vitezei, asta e clar.

Si fiind tot timpul in viteza cautam sa sarim peste momentele care nu ni se par esentiale, pentru a ne face cat mai rapid treaba. Unul din momentele neglijate frecvent este micul dejun. Problema este ca numai neimportant nu este.

Conform unei sumendenii de studii, saritul micului dejun aduce numai dezavantaje.

  • Incidenta bolilor de inima este cu 27% mai ridicata in cazul barbatilor care sar peste micul dejun.
  • Saritul peste micul dejun interfereaza cu toleranta la glucoza si poate fi asociat cu dezvoltarea prediabetului si a diabetului (Sursa)
  • Poti sa te ingrasi (sau poti sa slabesti) daca sari peste micul dejun. Rezultatele studiilor sunt mixte.
  • Metabolismul scade cand sari peste prima masa a zilei (Sursa).
  • Copii care iau micul dejun se descurca mai bine la teste (Sursa).
  • Daca sari peste micul dejun si ti se face foame, poti deveni nervoasa, usor iritabila, obosita si poti avea dureri de cap (Sursa)
  • Femeile care sar peste micul dejun au un nivel mai ridicat al cortizolului si sunt, implicit, mai stresate (Sursa).

Si daca stai sa te gandesti, este si logic. Sa spunem ca ultima masa a zilei o iei pe la 8-9 seara. Apoi trec undeva la 10, 12 ore pana te trezesti si trebuie sa incepi o noua zi. O zi in care ai de rezolvat diferite lucruri, asadar ai nevoie de energie.

In loc sa te alimentezi cum trebuie, ca sa ai combustibil, tu preferi sa functionezi pe ce a mai ramas de seara trecuta.

Si mai este si problema primei mese a zilei care, probabil ajunge sa fie luata pe la 11-12, ba chiar mai tarziu. Moment in care organismul tau cere disperat sa ii servesti cat mai multe glucide, pentru energie. Rezultatul este ca depasesti cu mult portia de carbohidrati pentru o zi, zi de zi. Ceea ce te conduce, invariabil pe drumul catre ingrasare.

 

Ce sa consumi la micul dejun?

Toti stim cat de important este sa luam micul dejun dar nu toate alegerile sunt la fel de bune. Este o diferenta mare intre a consuma un bol cu cereale sau un ou posat.

Fii indrazneata

Smoothie legume

Atat de indrazneata incat sa iesi din capcana micului dejun cu cereale si fructe. Nu trebuie sa te limitezi la alegeri populare precum painea toast, fructele, branzeturile sau cerealele.

Fii indrazneata si alege sa consumi legume, fie crude, fie intr-un smoothie sau chiar alimente pe care le-ai consuma la masa principala. Important este sa-ti confere senzatia de satietate iar proteinele si fibrele reusesc sa faca asta.

Editorii fucsia.ro recomanda:

Fibrele sunt cele care ofera senzatia de satietate. Odata ajunse in intestin, absorb foarte multa apa si incetinesc tranzitul intestinal. Nu este un lucru rau, pentru ca nu vrei sa iti fie foame odata la 2 ore.

Budinca din seminte de chia

Recomandarea noastra pentru micul dejun este sa incerci semintele de chia, bogate in acizi esentiali omega-3, proteine si minerale sau semintele de in, ce au un continut bogat de acid alfa-linoleic si lignani.

Acesti lignani ajuta enorm organismul – au proprietati antioxidante, mentin balanta hormonala normala si in plus sunt probiotice, astfel ca ajuta la pastrarea colonizarii normale a intestinului, pentru un tranzit de exceptie.

Trebuie sa ai grija si la aportul de proteine de dimineata.

Mic dejun avocado ou

Ele sunt caramizile sistemului nostru, care au o multime de functii – mentinerea unei eritropoieze normale, pastrarea unui sistem imunitar puternic etc. Cel mai indicat este sa iti iei aceste proteine dintr-un iaurt grecesc sau din oua, cel putin dimineata.

Ou posat cu spanac

Daca mai faci si un sport, atunci ai grija sa cresti cantitatea de proteine, pentru ca vei avea nevoie.

Foloseste-te de alimente pentru a-ti activa creierul

Este important sa alegi alimente care sintetizeza dopamina, un hormon activ care promoveaza energia, motivatia si atitudinea pozitiva.

Somon cu branza la micul dejun

Pentru asta, ai nevoie de doi amino acizi: tirozina si fenilalanina, acizi pe care-i gasesti in alimente bogate in proteine si cele mai bune surse sunt: fructele de mare, pestele carne si leguminoasele inchise la culoare.

Stim, nu sunt alegerile tipice pentru micul dejun, dar sunt cele mai indicate pentru a-ti incepe ziua in mod productiv.

Un bol cu leguminoase este o idee buna, la fel ca somonul, omleta sau chiar carnea si branza.

Omleta cu ciuperci la micul dejun

Fii atenta numai sa nu alegi carne procesata excesiv.

Cerealele sunt alimente care au un efect soporific asupra organismului si tind sa ne incetineasca.

Persoanele care consuma cereale la micul dejun tind sa oboseasca usor pana la pranz si sa aiba nevoie de un alt stimulent, precum cofeina pentru un boost de energie.

Portioneaza-ti farfuria corect

Mizeaza pe o regula generala. Umple-ti jumatate din farfurie cu fructe sau legume (ciuperci, rosii, fructe de padure, banana sau chiar un pahar mic de suc), un sfert din farfurie cu carbohidrati complecsi (fulgi de ovaz sau paine integrala) si un sfert cu proteine (oua, carne, peste, leguminoase, branzeturi sau soia).

Sandvis cu branza micul dejun

Este important sa consumi alimente care elibereaza treptat zaharul in organism astfel incat sa-ti confera satietate pana la pranz.

Daca sari peste micul dejun iti va lipsi energia, te vei simti letargica si distrasa, in incapacitatea de a te concentra pe sarcini. Daca nu ai timp pentru o masa in regula, intinde putina branza camembert pe o felie de paine toast si aseaza cateva jumatati de rosii cherry.

Nu uita nici de apa! Asigura-te ca incepi ziua hidratata.

Adauga VERDE pe farfurie!

Ai legume verzi, frunze sau salata? Mizeaza negresit pe ele. Numai imagineaza-ti cat poate fi de gustos un ou posat pe un pat de sparanghel.

Sparanghel cu ou la micul dejun

Ce spui despre baby spanac?

Plin de fitonutrienti numiti carotenide, pastreaza piele intinsa. In plus, aceste substante (pe care le gasesti si in morcov) confera tenului un aspect usor bronzat fara a fi nevoie sa te expui la soare. Il poti toca si adauga in omleta de ou sau il poti consuma separat, ca salata.

Clatite cu spanac

Adauga o lingurita de ulei de masline, bogat in acizi grasi mononesaturati pentru a-ti ajuta pielea sa lupte impotriva razelor UV.

Consuma FRUCTELE dimineata

Daca ai de gand sa consumi fructe si urmezi un stil de viata low-carb, fa-o dimineata, pe stomacul gol, intre orele 4 si 11 dimineata! In pofida aportului de zahar, fructele sunt pline de micronutrienti si agenti de detoxifiereca flavonoidele, carotenidele si polifenoli, care neutralizeaza toxinele.

Fructe la micul dejun

Alege citricele pentru un aport de vitamina C pentru a ajuta organismul sa produca colagen.

Alege pepenele verde pentru a-ti hidrata pielea de la interior la exterior sau alege fructele de padure, continu putin zahar si sunt bogate in antioxidanti.

Fa-ti un smoothie cand te grabesti

Daca it idoresti o masa usoara, echilibrata si rapida, care sa iti asigure macronutrienti necesari de-a lungul zilei, iti poti face un smoothie in fiecare dimineata. Nu dureaza mult si in plus il poti bea in timp ce bifezi ce ai de facut in continuare.

Smothie fructe de padure

Alege sa folosesti ca baza laptele de cocos. Bogatia sa in nutrienti, impreuna cu caloriile putine il fac ideal. Mai mult decat atat, studiile au aratat ca o perioada de 60 de zile in care consumi lapte de cocos este suficienta pentru a-ti scadea colesterolul rau din sange si a-l creste pe cel bun.

Adauga o sursa de proteine si grasimi bune: izolat de zer, pudra proteica vegetala, nuci, seminte, ulei de cocos sau ulei MCT etc.

Antioxidantii trebuie adaugati la randul lor, pentr ca previn procesul oxidativ si astfel incetinesc procesul de imbatranire. Adauga la shake-ul tau un pahar de fructe de padure si poti bifa si antioxidantii.

 

Nu esti matinala? Pregateste-ti micul dejun peste noapte

Terci ovaz

Trezitul de dimineata, o adevara corvoada? Dupa ce ai amanat alarma de cateva ori, micul dejun nici nu mai intra in discutie. Nu suna deloc complicat pentru ca… NU ESTE!

Iti pregatesti micul dejun inainte de culcare iar dimineata cand te trezesti, nu-ti mai ramane decat sa-l savurezi. Te vei bucura de o masa echilibrata nutritiv, consistenta si energizanta, sub 350 de calorii! Am uitat sa-ti spun ca este cu adevarat delicioasa!

  • 3 linguri de fulgi de ovaz BIO
  • o lingura de seminte de Chia
  • un pahar de lapte de soia
  • o lingurita de sirop de artar / indulcitor natural din stevie
  • o lingura de migdale maruntite la cutit
  • o lingura de ciocolata neagra 85% cacao rasa

Optional: o lingurita rasa de ulei de cocos bio

Intr-un borcan din sticla cu inchidere ermetica, adauga, pe rand, fulgii de ovaz, semintele de chia, laptele, optional uleiul de cocos, siropul de artar, migdalele si ciocolata rasa. Fileteaza borcanul si da la frigider peste noapte.

Dimineata, dupa ce trezesti, serveste direct din frigider fulgii de ovaz lasati la inmuiat peste noapte, amestecand bine in compozitie sau varsa compozitia intr-un vas termorezistent si incalzeste-o la cuptorul cu microunde.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro