zoot

Mergi la sala si nu obtii rezultatele dorite? IATA de ce

Este usor sa-ti pierzi increderea in reusita si motivatia de a continua cand nu obtii rezultatele dorite, desi tu dai ce-i mai bun si incerci sa-ti depasesti limitele. Inainte sa renunti la sala sau la programul de antrenament de acasa, asigura-te ca nu faci niciuna dintre aceste zece greseli des intalnite:de ce nu obtii rezultatele dorite la sala

 

  1. Nu te odihnesti suficient

Chiar daca ti-ai gasit motivatia necesara sa te pornesti, tot este greu sa poti duce la capat un antrenament de fitness cand abia ai inchis un ochi in noaptea precedenta. Nivelul energiei este scazut iar capacitatea corpului de a face fata intensitatii antrenamentului, cat si aceea de a se reface dupa antrenament, se diminueaza.

  1. Nu te hidratezi suficient

Chiar si o slaba deshidratare iti poate afecta performanta sportiva. Asigura-te ca bei cel putin 2l de apa pe zi si evita bauturile diuretice care faciliteaza eliminarea apei din organism.

  1. Nu-ti hranesti corpul inainte de atrenament

Mai ales in cazul in care ai programat exercitii intense, bazate pe intervale, corpul are nevoie de un aport energetic cu cel putin 90 de minute inainte. In lipsa hranei, s-ar putea sa nu treci de incalzire. Cele mai eficiente gustari pre-antrenament includ surse de proteine si carbohidrati complecsi, de exemplu: o mana de afina cu un aiurt grecesc, o salata de ton cu o felie de paine Wassa integrala, piept de pui cu orez brun etc.

  1. Te epuizezi

Una este sa-ti autodepasesti de fiecare data limitele, alta sa-ti epuizezi toate resursele corpului. Daca-ti impingi corpul mult peste limitele sale, nu numai ca nu vei obtine performanta mult-dorita, risti sa-i aduci prejudicii, crescand nivelul productiei de cortizol. Un nivel ridicat de cortizol poate cauza tulburari digestie, depresie, tulburari de memorie si cresterea in greutate. Invata sa-ti asculti corpul si include cel putin o zi de odihna in programul saptamanal.

  1. Continui sa consumi alimente rafinate

Fara sa acorzi o atentie sporita dietei, sportul nu poate face minuni, cel putin nu in directia corpului de revista la care visezi. Alimentele rafinate, desi pe moment iti dau un anumit confort psihic, determina oscilatii ale nivelului zaharului din sange si implicit, pofte alimentare, plictiseala, oboseala etc.

  1. Ai o carenta de fier

Daca te simti slabita zile in sir si-ti lipseste energia, s-ar putea sa ai o carenta de fier in organism. Cere o analiza pentru determinarea nivelului de fier din organism si, daca este nevoie, suplimenteaza-ti alimentatia cu alimente bogate in fier.

  1. Lucrezi doar anumite grupe musculare

Nu numai ca nu te vei bucura de un antrenament complex, care lucreaza 100% corpul fara a epuiza rezervele musculare, un antrenament pur localizat plictiseste si nu ofera rezultatele promise. Introdu componenta aeroba totala (cardio) si vei observa o mare diferenta.

  1. Nu ai un program disciplinat

Sarcinile zilnice, programul incarcat si lipsa motivatiei intervin in mentinerea disciplinei. Daca iti faci o obisnuita in a sari peste clasele programate, atunci asteapta-te ca rezultatele sa se vada mai greu.

  1. Nu ridici greutati

Daca pleci de la premisa gresita ca antrenamentul cu greutati te va transforma peste noapte intr-o culturista, risti sa pierzi numeroasele beneficii ale acestuia. Crescand masa musculara, cresti si rata metabolica si, implicit, consumi mai multe calorii si te bucuri de un corp mai puternic.

  1. Nu te antrenezi pe intervale

Asigura-te ca corpul tau lucreaza chiar si dupa terminarea antrenamentului. Unul dintre motivele pentru care antrenamentele HIIT (high intensity interval training) sunt atat de eficiente este dat de efectul afterburn – consumul excesiv de oxigen post-antrenament (EPOC). Acesta ajuta corpul sa arda calorii chiar si pana la 36 de ore post-antrenament.

[/pre_post_ad]

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.