zoot

Mananci repede? Risti sa te ingrasi

O mare parte a populatiei mananca in graba. Este un obicei foarte rau, care poate duce la supraalimentare, crestere in greutate si obezitate. Acest articol explica de ce mancatul prea repede, poate fi unul dintre cei mai importanti factori de crestere in greutate.

De ce este bine sa mananci incet

Mancatul repede va poate face sa consumati mai mult decat trebuie

In lumea de astazi, oamenii fiind destul de ocupati, de multe ori mananca repede si nu mesteca corespunzator. Cu toate acestea, creierul are nevoie de timp pentru a procesa semnalele de satietate. De fapt, aceasta poate dura pana la 20 de minute pentru ca creierul sa poata realiza ca esti satul.

Cand mananci repede, este mult mai usor sa mananci mai multe alimente decat corpul tau are nevoie cu adevarat. De-a lungul timpului, aportului caloric in exces poate duce la cresterea in greutate.

Luarea mesei in graba creste riscul de obezitate

Obezitatea este una dintre cele mai mari probleme de sanatate la nivel mondial. Este o boala complexa, care nu este pur si simplu cauzata de dieta saraca, inactivitate sau lipsa de vointa.

De fapt, exista factori mai complicati, legati de mediu si de stilul de viata. De exemplu, alimentatia rapida este considerata ca factor de risc potential de a deveni supraponderali si obezi. O analiza recenta a 23 de studii a constatat ca cei care mananca rapid sunt de aproximativ doua ori mai susceptibili de a fi obezi, in comparatie cu cei care mananca lent.

Consumul rapid de mancare poate duce la multe alte probleme de sanatate

Mancatul pe repede inainte poate creste nu numai riscul de a deveni supraponderali si obezi. Aceasta poate duce, de asemenea, la alte probleme de sanatate, inclusiv:

  • Rezistenta lainsulina: mancatul prea repede este asociat cu un risc mai mare de rezistenta la insulina. Aceasta conditie, caracterizata prin nivelul inalt de zahar si insulina din sange, este un semn distinctiv al diabetului de tip 2 si al sindromului metabolic.
  • Diabet zaharat detip 2: cei care mananca rapid, s-a constatat ca au de 2,5 ori mai multe sanse de a obtine aceasta boala, comparativ cu cei care mananca lent.
  • Sindromul metabolic:luarea mesei pe fuga poate creste posibilitatea de dezvoltare a sindromului metabolic, un grup de factori care cresc riscul de a suferi de diabet, boli de inima si multe alte probleme comune de
  • Digestie slaba:de multe ori persoanele se plang de digestie ingreunata, ca urmare a mancatului prea repede si mestecarii prea putin a alimentelor in cavitatea bucala.
  • Satisfactia scazuta:aceasta nu poate fi o problema de sanatate, dar este insa un detaliu important. Cei care mananca rapid tind sa raporteze ca mesele lor ar fi mai putin placute, in comparatie cu cei care mananca incet.

Cum sa previi acest neajuns?

Daca vrei sa mananci mai incet, iata cateva tehnici pe care le poti incerca:

  • Nu manca in fata ecranului:mancatul in fata unui televizor, calculator, smartphone iti distrage atentia si te poate induce sa mananci rapid. Se poate intampla, de asemenea, sa pierzi contul la cat de mult ai mancat.
  • Pune furculita jos intre fiecare imbucatura:acest lucru te va ajuta sa incetinesti si sa te bucuri de fiecare muscatura.
  • Nu te infometa prea tare:evita sa ajungi la senzatia de foame intre mese. Aceasta te poate face sa mananci prea repede si sa faci unii pasi gresiti in alimentatie. Pastreaza unele gustari sanatoase in apropiere pentru a preveni acest lucru.
  • Bea multa apa:apa potabila luata pe tot parcursul mesei te ajuta sa te simti plina si sa eviti mancatul peste masura.
  • Mesteca bine:mesteca hrana mai mult inainte de a o  O solutie buna ar fi sa numeri de cate ori ai mestecat fiecare muscatura, perfect ar fi de 20-30 de ori.
  • Mananca alimente bogate in fibre: alimentele bogate in fibre, cum ar fi fructele si legumele nu au doar efectul de umplere, acestea iau, de asemenea, destul de mult timp pentru a trece prin tubul digestiv.
  • Ia muscaturi mici:luand muscaturi mai mici te poti ajuta sa micsorezi cantitatea de alimente pe care le consumi si sa te simti mai repede satul.
  • Mananca atent:mancatul constient este un instrument puternic. Principiul fundamental care sta in spate este acordarea atentiei sporite la alimentele pe care le consumi. Daca respecti cele propuse mai sus inseamna ca mananci atent.

La fel ca alte obiceiuri noi, cel de a manca incet necesita practica si rabdare. Incepeti cu doar unul dintre sfaturile de mai sus si treptat dezvoltati-le si pe celelalte. In cazul in care scopul este pierderea in greutate, atunci mancatul in graba, pot impiedica progresul. Mancatul mai lent, pe de alta parte, poate oferi beneficii puternice. Deci incetiniti si savurati fiecare muscatura.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.