zoot

Mananca constient si spune adio kilogramelor in plus

N-ai nevoie de o dieta restrictiva atunci cand incepi sa mananci constient. Atunci cand esti prezent, faci decizii rationale si alegi sa-ti folosesti toate simturile pentru a savura o mancare, fara elemente care-ti distrag atentia, te pozitionezi intr-o stare de spirit excelenta, impacata si incarcata de recunostinta iar corpul primeste nu numai satisfactie cat si o mai mare energie.

Mananca constient

  1. Evita toate elementele care-ti distrag atentia

Rontai in timp ce lucrezi la calculator sau citesti? Acele 4 chipsuri pe care le consumi de plictiseala s-ar putea sa se transforme in 40, fara ca tu sa fii constienta de asta. O greseala si mai mare pe care o poti face este sa mananci in fata televizorului. Nu numai ca-ti umpli pana la refuz farfuria pentru a nu mai fi nevoie sa faci inca un drum, uiti sa te mai opresti. Asta pana cand te intrerupe o reclama sau se termina serialul si constati cu stupefactie ca ai golit farfuria. N-ai putea spune exact cand si cum. Mintea ta era in alta parte.

Intr-o meta-analiza a 24 de studii anterioare, cercetatorii britanici au descoperit ca mancatul inconstient, in fata televizorului, te face sa mananci cu pana la 25% mai mult decat ai face-o mancand constient.

  1. Mananca din farfurii mici

Am fost programati inca din copilarie sa mancam tot din farfurie si asta n-ar fi neaparat un lucru rau daca ai alege farfurii mici.

Persoanele care consuma din farfurii mari, obisnuiesc ca consume mai mult decat ar face-o in obisnuit. Cercetatorii au pus asta pe seama iluziei Delboeuf – acelasi continut de mancare asezat in centrul unei farfurii mari pare mai putin.

  1. Tine la indemana alimente sanatoase

Si dispenseaza-te de junk food. Daca nu ai la indemana junk food, ghici ce! Te vei repezi catre un mar verde sau o mana de nuci. Daca ti-am face o vizita si am deschide usa cabinetelor si am arunca o privire in frigider, n-ar trebui sa gasim nimic din ceea ce te-ar putea face sa rosesti. Tu alegi ce intra in casa ta iar alegerile te definesc iar cea mai simpla metoda de a relationa cu tentatiile este sa le eviti.

Cercetarea academica a lui Wansink privind schimbarile comportamentale de alimentatie, premiata, tradusa si prezentata in toata lumea arata cat de importante sunt schimbarile mici. Desi contine numeroase exemple care te pun pe ganduri, iti prezentam doar unul: persoanele care servesc bomboane dintr-un bol transparent consuma cu 2.2 mai multe bomboane decat cei care le servesc dintr-un bol opac. Wow!

Alti cercetatori au descoperit ca femeile care tin la indemana o punga cu snacks-uri cantaresc in medie cu 9 kilograme mai mult decat cele care aleg sa o tina in dulap.

  1. Fa ordine!

In bucatarie, pe blatul de bucatarie, in spatiul de lucru! Vei constata cu stupoare cat de mult te influenteaza mediul in care traiesti. Partea buna: iti sta in putere sa-l schimbi!

Intr-un studiu al Universitatii Cornell, participantii au consumat cu 44% mai multe gustari dintr-o bucatarie aglomerata decat dintr-una curata si ordonata.

  1. Bucura-te de moment

Mancatul constient presupune nu numai sa fii prezent cat si bucuros si recunoscator pentru momentul de fata. Nu te aseza la masa nervos, suparat sau deprimat. Foloseste-ti toate cele cinci simturi, simte fiecare senzatie, mesteca incet si bine mancare si incarca-te de un sentiment de recunostinta deplina. Felul in care mananci iti afecteaza starea de spirit si energia. Te vei ridica de la masa energica, fara sentimente de vina, remuscari si fara a te simti ghiftuita sau sleita de puteri.

Cel mai cunoscut model de mindful eating este al doctoului Jon Zabat-Zinn: Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) folosit cu succes pentru a trata afectiuni asociate cu mancatul compulsiv, pierderea in greutate si diabetul de tip 2.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.