zoot

Lipsa de magneziu. Semnele deficientei

Denumita de multe ‘deficienta invizibila’, lipsa de magneziu ramane de multe ori nediagnosticata intrucat exista posibilitatea ca aceasta sa nu apara in analizele obisnuisnuite de sange.  Este normal sa te preocupe lipsa de magneziu? Cu siguranta, in conditiile in care foarte putini oameni isi iau necesarul zilnic recomandat din alimentatie. Cauzele sunt multe, printre care se numara calitatea solului si a alimentelor pe care le consumam, bolile digestive, precum intestinul permeabil, bolile cronice si medicatia acestora.

Ai cu atat mai multe motive sa te informezi asupra simptomelor acestui deficit si sa te adresezi situatiei, consumand mai multe alimente bogate in magneziu sau apeland la suplimente alimentare, sub indrumarea medicului care-ti va stabili dozajul corect.

 

Crampele musculare

Lipsa de magneziu 2

70% dintre adulti si 7% dintre copii manifesta crampe musculare sau carcei la picioare. Nu numai ca pot fi suparatoare si incomode, uneori dor groaznic. Datorita rolului magneziului in semnalele neuromusculare si contractiile musculare, cercetatorii au observat o legatura dintre lipsa de magneziu si crampele musculare. Un alt simpton asociat cu lipsa de magneziu este si sindromul picioarelor nelinistite (SPN).

Insomnie

Lipsa de magneziu 1

Lipsa de magneziu este adesea un precursor al diferitelor tipuri de tulburari de somn, precum anxietatea, hiperactivitateasi agitatia, si asta pentru magneziu este vital pentru acidul gamma-aminobutiric, un neurotransmitator inhibitor, cunoscut pentru efectul sau ‘calmant’ asupra creierului.

Dureri musculare / Fibromialgia

Lipsa de magneziu 4

Un studiu publicat in Magnesium Research a examinat rolul magneziului asupra simptomelor asociate cu fibromialgia si s-a descoperit ca o crestere a aportului de magneziu reduce durerea si sensibilitatea.

Hipertensiune arteriala

Lipsa de magneziu 3

Magneziul si calciul merg mana in mana pentru a regla tensiunea arteriala si a proteja inima. De obicei, cand ai deficienta de magneziu, iti lipseste si calciul si este posibil sa suferi de hipertensiune sau tensiune arteriala ridicata. Mai mult, un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition arata ca o dieta bogata in alimente care contin magneziu poate reduce riscul unui accident vascular cerebral cu 8% si asta pentru hipertensiunea este responsabila de peste jumatate dintre ACV-urile ischemice din lume.

Diabet zaharat tip 2

Lipsa de magneziu 6

Una dintre cauzele principale ale deficientei de magneziu este diabetul zaharat de tip 2. Acesta este atat cauza cat si simptom. Un studiu efectuat de catre cercetatorii britanici pe un esantion de 1452 de persoane, nivelurile scazute de magneziu au fost de zece ori mai raspandinte in cazul persoanelor cu diabet.

Oboseala

Lipsa de magneziu 7

Un nivel scazut de energie, slabiciune si oboseala sunt simptome comune ale lipsei de magneziu. Recomandarea din partea Centrului Medical al Universitatii din Maryland este de a suplimenta dieta cu 300-1000mg de magneziu zilnic, dozandu-se cu grija caci se pot manifesta efecte secundare, precum diareea.

Migrene

Lipsa de magneziu 8

Migrenele au fost legate si de lipsa de magneziu, datorita importantei acestui mineral in echilibrarea neurotransmitatorilor din organism. Un studiu controlat dovedeste ca suplimentarea dietei cu 360mg pana la 600mg de magneziu pe zi, poate reduce frecventa migrenelor cu pana la 42%.

Osteoporoza

Lipsa de magneziu 5

NIH (National Institute of Health) spune ca ‘corpul unei persoane normale contine aproximativ 25g de magneziu si mai mult de jumatate se regaseste in oase”. Magneziul este cu atat mai important pentru persoanele in varsta care sunt predispuse oaselor fragile. Un studiu publicat in Biology Trace Element Research arata ca suplimentarea dietei cu magneziu incetineste dezvoltarea osteoroporozei.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.