zoot

Lipsa de energie: cauze si solutii

Ti se intampla sa folosesti butonul de snooze pentru a mai lenevi cateva minute in pat si singurul motiv pentru care te ridici din pat este mirosul cafelei de dimineata? Nu esti singura care se confrunta cu lipsa de energie. Ce este mai grav este ca ea functioneaza pe trei planuri: fizic, mental si emotional.

Lipsa de energie cauze si solutii

Lipsa de energie fizica

  • Nu te alimentezi corespunzator. Ti s-a spus ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei? Te pregateste pentru un inceput de zi insa pranzul pe care-l iei face diferenta dintre un corp epuizat si unul energic, mai ales daca obisnuiesti sa muncesti peste program. Daca ti se face somn dupa-amiaza, probabil ca n-ai consumat suficiente proteine la pranz. Vestea buna este ca-ti poti pregati pranzul la cutie de acasa. Pastreaza un raport egal intre proteine si carbohidrati. Ce zici de o salata cu quinoa, avocado si pui fiert?
  • Nu dormi suficient. Sau nu te bucuri de un somn de calitate. Daca nu reusesti sa excelezi la capitolul somn, corpul tau se va resimti pe durata intregii zile. Cercetatorii de la Universitatea din Edinburg au descoperit ca magneziul te poate ajuta sa-ti stabilizezi ritmul circadian. Corpul tau are nevoie de aproximativ 300mg pe zi. Ia-l din seminte si nuci, ciocolata neagra, salate si legume verzi.
  • Nu esti suficient de activa pe parcursul zilei. Este ca un cerc vicios. Lipsa de energie incurajeaza sedentarismul iar inactivitatea determina lipsa de energie. Iesi din acest cerc cu o sesiune de HIIT de jumatate de ora. Chiar si mai putin.

Lipsa de concentrare si focus

  • Iti lipseste vitamina B12. Deficienta de vitamina B12 iti poate afecta atentia si functiile cognitive care merg mana in mana, poate determina oboseala, depresia, libidoul scazut si chiar anemia. De oarece se regaseste in produse animale (carne, peste, oua, lapte si lactate), veganii se confrunta cel mai des cu acest neajuns insa, nu-ti face griji. Intotdeauna iti poti suplimenta dieta cu produse fortifiate sau suplimente alimentare.
  • Esti stresata. Stresul si anxietatea pot declansa dificultatile de concentrare. Apeleaza la tehnicile de relaxare si identific-o pe cea care ti se potriveste, chit ca este vorba de o lectura in aer liber sau o meditatie ghidata.
  • Esti obsedata de tehnologie. Smartphone-urile si celelalte dispozitive inteligent pot avea un impact negativ asupra nivelului de concentrare. Pe langa faptul ca ne distrag atentia prin intreruperi constante, iti ocupa tot timpul, timp pe care l-ai putea petrecere avand grija de tine.

Anxietate, iritabilitate si intoleranta

  • Esti suprasolicitata. Incerci sa faci mai multe lucruri in acelasi timp si nu poti sta o secunda fara sa fii stimulata. Cauti ceva interesant in care sa te angajezi sau sa citesti si uiti sa te relaxezi. Incearca sa ai perioade scurte in care nu faci nimic. Literalmente.
  • Cei din jur te seaca de energie. Cu siguranta ai auzit de vampirii emotionali. Si tu poti avea prieteni, colegi sau membri ai familiei care te seaca de energie cu atitudinea lor negativa. De ce sa-ti irosesti energia emotionala pe persoane toxice?
  • Partenerul de viata sau superiorul ti-e critic. Daca ai un sef critic poti spune la revedere energiei emotionale. Acea presiune constanta de a te ridica la nivelul idealurilor sale te va secatui de energie emotionala. Ceea ce trebuie sa stii este ca oamenii nu se schimba. Perfectionistii au crescut asa si nimic din ceea ce poti face nu-i poate schimba. Mergi mai departe. Viata este prea scurta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.