zoot

Legume congelate: mai sanatoase decat crezi!

Legume congelate vs legume proaspete

Nu stim cum s-a ajuns la concluzia unanim acceptata ca legumele congelate isi pierd o mare parte de nutrienti. Lucrurile nu stau deloc asa. Comparandu-se profilurile nutritionale ale legumelor proaspete si a celor congelate nu s-au observat diferente semnificative in termeni de minerale, fibre sau carbohidrati, aflam de la ACE (American Council on Exercise). Continutul de vitamine poate varia usor, intru-cat vitaminele solubile in apa se pot degrada in momentul blansarii.

Legume congelate beneficii

Blansarea este un proces prin care trec legumele inainte de a fi congelate. Dupa recoltare, proces care are loc in momentul in care legumele au ajuns la maturitate, acestea sunt spalate, curatate si, daca este este nevoie, blansate. Prin blansare se indeparteaza murdaria, se distrug enzimele care descompun nutrientii si se pastreaza prospetimea legumelor. Vitaminele solubile in apa, precum vitamina C, se pot pierde prin blansare sau gatire. Tiamina si folatii din complexul de vitamine B sunt si ei afectati de caldura. Fitochimicalele- compusii din legume care ofera protectie impotriva bolilor cronice, se pot deteriora in timpul congelarii.

Legume congelate vitamine si minerale

Cu toate acestea, anumite legume, precum mazarea, ofera mai mult beta-caroten, pigment care setransforma in vitamina A in timpul digestiei, atunci cand sunt congelate, decat proaspete, aflam de la aceeasi consiliu.

Sunt bune legumele congelateBineinteles, legumele proaspete, consumate ca atare, se bucura de integritate nutritionala. Insa, nu toate legumele pe care le gasesti pe rafturile magazinelor sunt, cu adevarat, proaspete. De multe ori acestea parcurg un drum lung de la producator pe masa consumatorului, timp in care isi pot pierde din proprietatile nutritive in lipsa unui control rigid al temperaturii. Spre exemplu, daca tii spanacul proaspat la temperatura camerei (20 C) pentru doua zile, acesta isi pierde jumatate din cantitatea de vitamina C.

Asa ca, indiferent daca iti este mai usor sa pregatesti o portie de legume congelate sau te afli, ca acum, in plin sezon rece, cand legumele proaspete, de sezon, de la producatorii locali, nu reprezinta o alternativa, bucura-te, din plin de legumele congelate! Cu toate acestea, este indicat sa verifici eticheta produselor congelate pentru a te asigura ca nu au conservanti si, ori de cate ori poti, orienteaza-te catre legumele congelate BIO.

Legme congelate sanatoase

Cea mai buna metoda de a gati legumele congelate este gatirea lor la aburi! Daca te grabesti, le poti gati la cuptorul cu microunde, cu cateva linguri de apa. Daca vrei sa le folosesti in ciorbe, adauga-le spre final. Nu uita ca sunt deja blansate si timpii de gatire sunt, astfel, redusi. Daca ti se par prea fade, asezoneaza-le, dupa gust, cu mirodenii. Iata cateva combinatii care nu dau niciodata gres:

  • Legume congelate, amestecate cu unt, asezonate cu sare si piper, proaspat macinat.
  • Legume congelate, amestecate o lingurita de miere , zeama de lamaie si un praf de pudra de chili.

Cum se gatesc legumele congelate

Retine: legumele decongelate se consuma imediat, nu se intorc in congelator.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.