zoot

Jicama – cartoful Mexican, sarac in calorii, bogat in fibre

Jicama, cunoscut sub numele de cartof sau nap Mexican, se refera la partea comestibila a plantei, radacina tuberoasa. Face parte din familia leguminoaselor si creste pe lujer de vita. Mai putin cunoscut la noi, Jicama este cultivat in zone cu clima clada din America Centrala, Caraibe, regiunea muntilor Anzi si Asia de Sud, unde este considerat o sursa veritabila de hrana.

Interiorul cartofului Mexican Jicama se aseamana cu un cartof sau o para, in termeni de consistenta si culoare. La fel ca multe radacinoase, Jicama este o leguma bogata in amidon. Se poate consuma crud, dupa ce i-a fost indepartata coaja, condimentat cu diferite mirodenii, dar si gatit. Tocat, taiat cubulete sau pai, se poate fierbe sau praji, putand fi consumat ca fel principal sau garnitura pentru carne si fructe de mare.

Cartofi jicama

Jicama este un aliment  sanatos, usor de digerat si hidratant datorita continutului mare de apa, fibre, electroliti si substante nutritive esentiale care sustin sanatatea intestinala si imunitatea.

  • Sarac in calorii

Jicama are un profil nutritional interesant, fiind compus din 86%-90% apa, implicit sarac in calorii. 100g de cartof crud Mexican aduce un aport de doar 38 de calorii.

  • Sarac in carbohidrati

Chiar daca este o radacinoasa, Jicama este sarac in carbohidrati (4g de carbohidrati neti la 100g) si are un indice glicemic mic, putand fi consumat intr-o dieta low carb dar si de catre diabetici.

  • Bogat in fibre

Jicama se remarca printr-un aport ridicat de fibre alimentare. 100g de cartof crud Mexican iti aduce 5g de fibre, aproximativ o cincime din necesarul zilnic de fibre calculat pe baza unei diete obisnuite, de 2000 de calorii pe zi. Alaturi de un indice glicemic scazut, se dovedeste a fi o alegere excelenta in curele de slabire si pentru oricine doreste a echilibra nivelul zaharului din sange. Cand sunt digerate, fibrele alimentare se extind in stomac si absorb apa, motiv pentru care instaleaza senzatia de satietate si previn consumul de alimente in exces.

  • Jicama este un aliment prebiotic

Inulina, oligozaharida ce apartine clasei de carbohidrati cunoscuta sub denumirea de fructani, este foarte greu de digerat in tractul digestiv uman si fermenteaza in intestine, actionand ca un prebiotic. Prebioticele reprezinta hrana probioticelor, suportul nutritiv pentru dezvoltarea bacteriilor ‘bune’ din intestin si sunt esentiale pentru un organism sanatos, avand in vedere ca mare parte din sistemul imunitar depinde de sanatatea intestinelor.

  • Bogat in vitamin C

Pe langa proprietatile sale prebiotice, cartoful Mexican este o sursa excelenta de antioxidanti, inclusiv vitamin C. Numai 100g de Jicama iti ofera 34% din doza zilnica recomandata de vitamina C, esentiala pentru a combate actiunea radicalilor liberi si a controla inflamatia corpului.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.