zoot

Iti rataceste mintea si-ti lipseste puterea de concentrare? Practica MINDFULNESS

Meditatia midfulness

Daca te trezesti in mijlocul unei conferinte intrebandu-te ce te vei gati la cina iar cand servesti cina cu familia treci in revista sarcinile zilei urmatoare, ai o minte ratacitoare iar o minte ratacitoare este o minte nefericita. O poti aduce inapoi in prezent, imbunatatindu-ti puterea de concetrare si atentia, printr-o practica simpla, pe care specialistii o numesc mindfulness.

Tehnica mindfulness reprezinta meditatia activa, o tehnica alcatuita din concentrare si relaxare. Acasta practica este benefica pentru trup si minte, dar mai ales, poate fi practicata aproape in orice loc, atat intr-o pozitie statica cat si in mers. Practica mindfulness cateva minute pe zi si te vei bucura de numeroase beneficii:

  • Amelioreaza anxietatea sau chiar o trateaza.
  • Intareste sistemul imunitar.
  • Reduce durerea cronica.
  • Creste concentrarea.
  • Scade tensiunea arteriala.

Ce se intampla in timpul unei sedinte de mindfulness?  Pur si simplu te ancorezi in prezent! Este o meditatie ce nu necesita o pozitie sau un loc anume. Se poate efecetua la birou, in tipul unei mici pauze, cand astepti undeva sau chiar cand mergi. Se spune ca, cel mai mare beneficiu pe care il are aceasta meditatie, este acela de a invata sa traiesti mai mult in prezent.

Meditatia mindfulness in repaos

Alege unul dintre simturile fiziologice: gustativ, olfactiv, tactil, auditiv si vizual . Opreste-te din ceea ce faci si ancoreaza-te in simt (propria respiratie, zgomotul de fundal care abia se aude de pe culoar, mirosul snacksului preferat, gustul cafelei, textura materialului din care este confectionat scaunul de birou etc.). Aceste momente de vigilenta si constientizare a propriului corp si a mediului inconjurator sunt cele care te aduc in prezent. Ori de cate ori mintea incepe sa rataceasca, intoarce-te in prezent, concentrandu-te pe simturi.

Cand o poti practica? Oricand te poti aseza intr-un loc retras si inchide ochii.

Cat dureaza? 3-5 minute

Meditatia mindfulness in miscare

Daca obisnuiesti sa fii mai tot timpul in miscare, meditatia activa este pentru tine. Chit ca treci printr-un parc sau te indrepti catre cantina, profita de aceste cateva minute pentru a reveni in prezent. Concentreaza-te asupra felului in care se simte adierea vantului pe pielea ta, observa sunetele din trafic sau pe cele ale oamenilor din jurul tau, felul in care se simte asfaltul pe care calci sau mirosurile care vin dinspre sala de mese. Cand mintea incepe sa rataceasca, intoarce-te la observarea mediului inconjurator in raport cu simturile tale.

Cand poti practica? Oricand esti in miscare.

Cat dureaza? In functie de durata plimbarii.

Aceasta activitate iti relaxeaza si antreneaza mintea in acelasi timp. Poti considera aceasta practica ca pe o pauza de la viata. O pauza de la tot ce inseamna stres zilnic si probleme cotidiene, ganduri care-ti invadeaza permanent mintea si nu-ti permit sa te bucuri sau sa te concentrezi pe momentul prezent.

Cand incepi punerea in practica a terapiei mindfulness incepi sa vezi viata cu alti ochi, incepi sa iti canalizezi energiile fix catre ceea ce trebuie, randamentul profesional va tinde spre maxim, iar chiar si problemele de cuplu vor incepe sa se rezolve. Timpul va capata o alta conotatie si iti vei da seama de ce conteaza cu adevarat si de ce nu, vei incepe sa elimini tot ce este toxic in viata ta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.