zoot

Inceteaza sa mai mananci noaptea

Multi oameni se trezesc noaptea tarziu si mananca, chiar si atunci cand nu le este foame. Acest obicei poate determina consumul de mai multe calorii decat au nevoie si are impact negativ asupra sanatatii, inclusiv cresterea in greutate. Mai jos sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a opri mancatul seara tarziu sau noaptea.

Nu mai manca noaptea

  1. Identifica cauza

Unii oameni mananca cele mai multe alimente seara tarziu sau in timpul noptii. Pentru a schimba acest obicei, trebuie sa identifici cauza problemei. Mancatul noaptea poate fi rezultatul unui consum de alimente in timpul zilei prea limitat, ceea ce duce la revenirea foamei pe timp de noapte. Acesta poate fi, de asemenea, cauzata de plictiseala.

Specialistii in nutritie sustin ca oamenii mananca noaptea din cauza a doua tulburari: hipersensibilitate alimentara si sindromul mancatului pe timp de noapte.

In ambele cazuri, oamenii folosesc alimente pentru a reduce emotiile de tristete, furie sau frustrare si de multe ori ei mananca chiar si atunci cand nu le este foame. De asemenea, tind sa consume cantitati foarte mari de alimente la o singura masa si se simt iesiti de sub control in timp ce mananca.

Pe de alta parte, persoanele cu sindromul mancatului pe timp de noapte consuma mai mult de 25% din caloriile zilnice noaptea.

Ambele conditii au fost legate de obezitate, depresie si probleme cu somnul.

  1. Mananca suficient in timpul zilei

Consumul a prea putine alimente in timpul zilei  poate contribui la mancatul in exces pe timp de noapte. O solutie ar fi sa mananci regulat si sa ai mese bine echilibrate si astfel vei putea preveni supra-alimentarea pe timp de noapte.

  1. Adauga ceva mai distractiv la viata ta

Mancatul pe timp de noapte te poate relaxa si calma? Este punctul culminant al zilei sau sursa principala de bucurie, divertisment, distractie?  Daca da, analizeaza-ti mai bine evenimentele ce se petrec in viata ta. De multe ori intamplarile pozitive, care aduc bucurie, satisfactie, comfort suplinesc nevoia de alimentare in timpul noptii.

  1. Schimba rutina zilei

Cu totii avem activitati de rutina in fiecare zi. Schimbarea rutinei te poate ajuta sa stopezi obiceiul de a manca pe timp de noapte. Exemplu: daca ai dezvoltat obiceiul de a manca in timp ce lucrezi la laptop la masa din bucatarie, atunci muta-te la birou. Daca privesti televizorul in timp ce iti iei gustarea, atunci privitul televizorului pe timp de noapte te-ar influenta sa iei din nou o gustare. Daca doresti sa schimbi aceste vechi obiceiuri, ia in vedere ca la inceput ar putea parea neconfortabil, dar nu renunta, deoare in scurt timp te vei obisnui.

  1. Mananca bine la micul dejun

Aceasta este strategia – cheie pentru a opri pofta pe timp de noapte. Daca ai chef de mancare noaptea, probabil nu vei dori sa mananci dimineata, pentru ca atunci cand te trezesti, esti inca plin. Deci, trebuie sa opresti acest ciclu si trebuie sa incepi cu micul dejun.

Acesta poate fi constituit din oua in orice forma: ca omleta, prajite sau fierte in apa. Ouale sunt o mare sursa de proteine si ajuta la echilibrarea zaharului din sange. Asigura-te ca consumi oua intregi, nu albusuri de ou. O alta varianta pentru micul dejun reprezinta un complex bogat in proteine, care se poate obtine din seminte de canepa, seminte de chia, seminte de dovleac, susan, nuci, unt de migdale, unt de cocos, afine congelate, cateva migdale si putin lapte vegetal neindulcit. Toate aceste ingrediente le pui in blender si vei obtine ceva fantastic. Si nici probleme cu zaharul din sange nu vei avea.

  1. Nu bea calorii

Lichidele sub forma de sucuri, cafea cu lapte, bauturi sportive sau ceaiuri indulcite, vor determina un salt al nivelului de insulina si de glucoza din sange si desigur va v-a provoca pofte alimentare.

  1. Mananca in mod regulat

Pe parcursul zilei mesele principale sunt micul dejun, pranzul si cina. Daca doresti o gustare intre, e in regula, dar asigura-te ca mananci in ritm normal si la intervale regulate de timp. Corpul tau este un ceas hormonal si trebuie sa manance in asa ritm, care sa-l tina in echilibru.

  1. Adauga proteine si grasimi de buna calitate la fiecare masa

Grasimile bune se gasesc in nuci si seminte, avocado, nuca de cocos, ulei de masline, iar proteine de calitate sunt in carnea de pui si peste, leguminoase si diferite seminte. O combinatie dintre acestea (plus o multime de legume) va crea o balanta echilibrata in organismul tau.

  1. Dormi suficient

Daca nu dormi, vei simti foame, mai ales pentru carbohidrati si zahar. De ce? Pentru ca atunci cand te privezi de somn, grelina, hormonul care conduce foamea ajunge la niveluri ridicate, iar PYY, hormonul care te face sa te simti satul, scade. Deci, daca doresti sa pierzi din kilogramele in exces, dormi destul.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.